Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy redukcji z 4 na 3 w skrzyni S-tronic Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2.0 TDI 150km, 0CK 2016r

Witam, po zakupie odrazu zabrałem się za zmianę oleju, filtrów mechatroniki itp. Dostałem wszystkie zdjęcia itp - ale nie robili po tym adaptacji . 
Przed wymianą oleju nie zwróciłem uwagi na ten objaw więc raczej go nie czułem lub emocje przysłaniały mi punkt widzenia . 
Mianowicie - skrzynia zmienia biegi płynnie, jedynie na zimnym czasem przeciągnie ale nie zawsze i nie jest to uciążliwe . 
 

Natomiast redukcja biegu z 4 na 3 jest koszmarna. To uczucie jakbym po prostu wcisnął pedal hamulca - a robi to bez gazu np. Przy dojeżdżaniu do świateł . Inne z 6 do 4 schodzi normalnie, ale z 4 na 3 za każdym jest takie szarpnięcie, jakbym wcisnął szybko pedal hamulca . 

Przy wjeździe na rondo z 3 na 2 redukuje natomiast bardzo wolno nie wiem czy ma to związek .

 

Dzis zrobiona była adaptacja - ale tylko jakieś 4 adaptacje vcdsem, może ODIS by zrobił to lepiej? Jeśli nie adaptacja, to o co chodzi, oprócz tego skrzynia śmiga 

 

 

Opublikowano

Czy zostały wymienione filtry na samej mechatronice ? Adaptacja po wymianie oleju jest wskazana, VCDSem da rade, ale żmudnie to idzie bo trzeba każdy zawór adaptować oddzielnie (przynajmniej w mojej wersji tak jest). ODIS radzi sobie z tym tematem bezsprzecznie lepiej, zaczął bym od tego. Sprawdź czy szarpanie występuje na sporcie, manualu we wszystkich trybach drive select.

Opublikowano
6 godzin temu, matekboss napisał(a):

Czy zostały wymienione filtry na samej mechatronice ? Adaptacja po wymianie oleju jest wskazana, VCDSem da rade, ale żmudnie to idzie bo trzeba każdy zawór adaptować oddzielnie (przynajmniej w mojej wersji tak jest). ODIS radzi sobie z tym tematem bezsprzecznie lepiej, zaczął bym od tego. Sprawdź czy szarpanie występuje na sporcie, manualu we wszystkich trybach drive select.


Tak filtry mechatroniki były wymienione

Jestem właśnie po aktualizacji softu (był z 2016) oraz pełnej adaptacji Odisem z serwera Audi . 
Dalej tak redukuje z 4 na 3 tylko, ale trochę mniej 

Opublikowano

Do pełni szczęścia wypadałoby wymienić olej w części przekładniowej, jeśli to zostało zrobione to w porządku. Pojeździj, powachluj biegami w manualu i sporcie. Może któryś nastawnik w pozycjonerze się przycina albo przesuwka z 4 na 3 się przyblokowuje. Jak szarpanie z czasem się nasili na tych biegach to prawdopodobnie siada pozycjoner, bo przy wywalonym sprzęgle miałbyś kopnięcie w nery na każdym biegu albo na parzystych/nieparzystych.  Ogólnie w tych 0CK/0CL poprawili błędy z 0B5 a przy okazji stworzyli nowe 😕 Np w wersji 4x4 olej w części mechanicznej nim dojdzie do torsena mija nawet minuta, a w tym czasie koła zębate są smarowane tylko tym co nie spłynęło po postoju.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, matekboss napisał(a):

Do pełni szczęścia wypadałoby wymienić olej w części przekładniowej, jeśli to zostało zrobione to w porządku. Pojeździj, powachluj biegami w manualu i sporcie. Może któryś nastawnik w pozycjonerze się przycina albo przesuwka z 4 na 3 się przyblokowuje. Jak szarpanie z czasem się nasili na tych biegach to prawdopodobnie siada pozycjoner, bo przy wywalonym sprzęgle miałbyś kopnięcie w nery na każdym biegu albo na parzystych/nieparzystych.  Ogólnie w tych 0CK/0CL poprawili błędy z 0B5 a przy okazji stworzyli nowe 😕 Np w wersji 4x4 olej w części mechanicznej nim dojdzie do torsena mija nawet minuta, a w tym czasie koła zębate są smarowane tylko tym co nie spłynęło po postoju.


Jak daje jej po garach i jeżdżę bardziej agresywnie, to nie zawsze tak szarpnie, nawet rzadko. Ale jak spokojnie, to prawie za każdym razem . Może za mało oleju jest? Chociaż, skoro to tylko i wyłącznie z 4 na 3, to pewnie jest tak jak mówisz, albo jakiś zaworek na mechatronice, nie wiem .  Już szukam każdej możliwej przyczyny, bo nie chce jej kłaść na stół, z powodu takiej pierdoly 😕 

Edytowane przez Blckmirror
Opublikowano

Do 0CK wchodzi niecałe 4 litry bodajże. Łatwo sprawdzić z podnośnika, z boku jest korek z kapilarą w korpusie skrzyni, jak się go odkręci powinien kapać olej. Jeżeli podczas agresywnej jazdy jest lepiej to pewnie wina elektrozaworu odpowiedzialnego za tę przesuwkę z 4 na 3. Tam są 4 zawory i każdy manipuluje przesuwkami góra-dół zapinając poszczególne kombinacje kół zębatych na choince. Pojeździj trochę, może jak dostanie świeżego oleju to go przegoni, jeśli jednak efekt będzie się nasilał to lepiej zapobiegawczo zajrzeć do skrzyni bo tam są duże ciśnienia, te przesuwki to zapinają bieg w milisekundach i jak będzie się blokować jeszcze bardziej to może bardzo jej zaszkodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...