Jump to content
IGNORED

Naprawa gwintu odpowietrznika w zacisku hamulcowym Audi Q5


Recommended Posts

Posted (edited)

Kupiłem na jesieni czterotłoki z Q5 na swapa 320mm. Wczoraj zauważyłem, że jeden zacisk ma urwany odpowietrznik. Udało mi się to rozwiercić, ale niestety gwint nie trzyma. Macie jakieś pomysły na naprawę, żeby później nie ciekło??

To jest chyba gwint M8x1. Wydaje mi się, że najlepszą opcją będzie rozwiercenie na M10x1?

 

 

20250212_211611.jpg

Edited by kqba
Posted

Są takie specjalne wkładki helicoil do naprawy gwintów w formie sprężyny stalowej, gwintujesz specjalnym gwintownikiem, wkręcasz wkładkę i stosujesz oryginalny odpowietrznik. Gwint jest mocniejszy niż w aluminium bo stalowe zwoje :)

Posted

Rozważam taką opcję, tylko czy taka sprężynka jest później szczelna? Czy np. nie zastosować litej tulejki?

Posted
2 minuty temu, kqba napisał(a):

Rozważam taką opcję, tylko czy taka sprężynka jest później szczelna? Czy np. nie zastosować litej tulejki?

Odpowietrznik uszczelnia nie na gwincie tylko na stożku na końcu otworu więc nie ma to znaczenia

Posted

A na litą tulejkę może nie starczyć mięska, nie szalał bym za bardzo z rozwiercaniem :)

Posted

Wklej ja dodatkowo na klej 

Posted

Nie do końca z tym klejem bym się zgodził, ze względu na to że wszelkie Loctite pęcznieją przy schnięciu kasując luzy, co może zacisną wkładkę helicoil i spowodować że odpowietrznik będzie się bardzo ciężko wkręcał. To nie tulejka tylko spirala z twardej stali o romboidalnym przekroju drutu spirali. Nie przewiduje się tam stosowanie klei.

Posted

Kupiłem coś takiego, bo nie jestem pewien czy będzie szczelny stożek na dole?

 

Screenshot_20250213_204352_Allegro.jpg

Posted

Chcesz rozwiercić M8 na M12?! Nie wystarczy mięsa na zacisku i tylko go zniszczysz tym dziadostwem. Daj sobie spokój! Weź helicoil i się nie baw w to, naprawiłem mnóstwo gwintów w ten sposób, łącznie z gwintami pod świece w głowicach motocyklowych i samochodowych, to najlepsze rozwiązanie dla aluminiowego korpusu!

Posted

Tam jest M10

Posted

Chciałeś porady to jej udzieliłem i wytłumaczyłem dlaczego. Na helicoil rozwiercenie jest minimalne i wkręcasz oryginalny odpowietrznik który na 100% się uszczelni. A ten cud na zdjęciu to wątpię. A teraz rób jak uważasz, ale uważaj jak robisz :)

Posted

Mimo wszystko dziękuję. Dam znać czy się udało?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...