Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca po zatrzymaniu auta i błąd P2187 w Audi A4 B8 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim aucie od dwóch lat występuje problem z nierówną pracą podczas zatrzymania np. na światłach.

 

Problem nasila się przy ujemnych temperaturach, po zatrzymaniu obroty idą w górę lub w dół aż zaczyna rzucać całą karoserią. Auto w momencie nierównej pracy ma również taki dryg jak by chciało jechać do przodu (automat wiec stoję na hamulcu) .Czasami podczas tego machnięcia na obrotomierzu słychać z pod maski jakiś stuk (coś jak by otwierało lub nie domykało).

Około tydzień temu pojawił się błąd P2187 który mówi o zbyt ubogiej mieszance. Próbowałem już rozwiązać ten problem, wymieniłem wszystkie świece, zmieniona została odma oraz wymieniony został zaworek zmiennych faz rozrządu (okrągły kapsel z przodu silnika) lecz nie przyniosło to rezultatu. Mechanik kazał jeździć, aż do teraz gdy pojawił się błąd.

Dodam również że auto po mroźnej nocy gdy zejdzie ze ssania i wrzucę mu tryb D lub R drży oraz obroty są delikatnie podniesione. Jeśli ktoś miał podobny problem i wie co może być przyczyną proszę o komentarz.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Szukaj nieszczelności, to że chce jechać do przodu na hamulcu to dzięki przepustnicy która podbija obroty żeby silnik nie zgasł. Najlepiej podłączyć dymiarkę i nie bawić się w wielkiego poszukiwacza bo zawsze jak na złość nieszczelność pojawia się tam gdzie nie sięga wzrok albo palce.

Opublikowano
6 godzin temu, matekboss napisał(a):

Szukaj nieszczelności, to że chce jechać do przodu na hamulcu to dzięki przepustnicy która podbija obroty żeby silnik nie zgasł. Najlepiej podłączyć dymiarkę i nie bawić się w wielkiego poszukiwacza bo zawsze jak na złość nieszczelność pojawia się tam gdzie nie sięga wzrok albo palce.

Dymiarka była podłączana i żadnej nieszczelności nie ma. Oddałem auto na adaptację skrzyni biegów, zobaczymy czy to pomoże.

Opublikowano

W poprzednim temacie widziałem że masz również błąd przepustnicy która już ratuje się podbijając obroty jałowe. Sprawdziłbym też właśnie przepustnicę czy się nie ma luzów i czy jest czysta oraz zawór DV również lubi płatać figle, ale on by raczej wyszedł na dymiarce. Czuje w kościach że możesz mieć nieszczelność na uszczelniaczu wału korbowego od strony skrzyni(dosyć popularna przypadłość), w stronicu od spodu jest klapka przez którą widać koło zamachowe. Podczas dymienia warto tam patrzeć z latarką, bo jeśli wszystko jest dobrze skręcone, a wyciek nie jest jakiś ogromny to stojąc od przodu auta można to przeoczyć. Adaptacja moim zdaniem to strzał w płot bo jeśli auto wyrywałoby do przodu na hamulcu to musiałaby być już bardzo zużyta mechatronika, mogłaby trząść się, szarpać ale raczej na pewno nie wyrywać do przodu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...