Donq Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca 9 godzin temu, matekboss napisał(a): A jakie są objawy? Czy po prostu patrzysz logi? Szarpanie po zatrzymaniu i ciągnięcie na D przy wciśniętym hamulcu. Przed adaptacją to było a po adaptacji na chwilę znikło inpojawilonsie po 25kilometrach z powrotem
matekboss Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Teraz pytanie za 100 pkt., czy do mechatroniki był zakładany tylko ten duży zestaw naprawczy czy była rozbierana i regenerowana w jakimś zakładzie i sprawdzana na hydrateście ?
Donq Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca 31 minut temu, matekboss napisał(a): Teraz pytanie za 100 pkt., czy do mechatroniki był zakładany tylko ten duży zestaw naprawczy czy była rozbierana i regenerowana w jakimś zakładzie i sprawdzana na hydrateście ? Nie była sprawdzana na hydratescie. Zostały wymienione 3 zawory k1, k2, ten trzeci, sitka pod nimi, i wiązka na kolorową czyli to co w zestawie się kupuje. Dziwne jest to że auto jeździło normalnie od razu po adaptacji a po 25km ta adaptacja się rozleciała jakby…
matekboss Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca To jest właśnie jeden z częściej popełnianych błędów, czasami się wręcz zastanawiam czy wypuszczenie przez BorgWarner tego zestawu naprawczego to nie był taki prztyczek w nos dla nas, bo już legendy krążą o tych kolorowych wiązkach że takie lepsze i w ogóle, a prawda jest taka że one się niczym nie różnią od tych poprzednich tylko tyle ze są nowe, ale mniejsza o to. Do zestawu również nie wiedzieć czemu nie dołączony jest bardzo waży elektrozawór ukazany na zdjęciu. Jest to zawór od modulacji ciśnienia i też bardzo często potrafi płatać figle. Zawsze warto rozpołowić mechatronikę i bardzo często na płycie separacyjnej od przegrzania tworzy się przetoka na jednym łączeniu również ukazanej na zdjęciu. Dodatkowo w środku mechatroniki są okrągłe filterki siatkowe które zapychają się właśnie uszczelką z płyty separacyjnej bo zrobiona jest z takiego alla filcu. A to że skrzynia po adaptacji działa dobrze a za chwilę przestaje to właśnie wina tych małych elementów które zebrane w całość powodują takie problemy, bo gdzieś te ciśnienie albo się blokuje albo ucieka. Sam zestaw naprawczy pomaga w 95% przypadków, Ty wyciągnąłeś krótszą słomkę i trafiłeś do 5% elity, shit happens.
Donq Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca Godzinę temu, matekboss napisał(a): To jest właśnie jeden z częściej popełnianych błędów, czasami się wręcz zastanawiam czy wypuszczenie przez BorgWarner tego zestawu naprawczego to nie był taki prztyczek w nos dla nas, bo już legendy krążą o tych kolorowych wiązkach że takie lepsze i w ogóle, a prawda jest taka że one się niczym nie różnią od tych poprzednich tylko tyle ze są nowe, ale mniejsza o to. Do zestawu również nie wiedzieć czemu nie dołączony jest bardzo waży elektrozawór ukazany na zdjęciu. Jest to zawór od modulacji ciśnienia i też bardzo często potrafi płatać figle. Zawsze warto rozpołowić mechatronikę i bardzo często na płycie separacyjnej od przegrzania tworzy się przetoka na jednym łączeniu również ukazanej na zdjęciu. Dodatkowo w środku mechatroniki są okrągłe filterki siatkowe które zapychają się właśnie uszczelką z płyty separacyjnej bo zrobiona jest z takiego alla filcu. A to że skrzynia po adaptacji działa dobrze a za chwilę przestaje to właśnie wina tych małych elementów które zebrane w całość powodują takie problemy, bo gdzieś te ciśnienie albo się blokuje albo ucieka. Sam zestaw naprawczy pomaga w 95% przypadków, Ty wyciągnąłeś krótszą słomkę i trafiłeś do 5% elity, shit happens. wieczorem ponownie jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia sprzęgieł i zrobię zdjęcie. Mechanik ma czas dopiero na przyszłą sobotę więc do tej pory może sam zdejmę mechatronikę i rozbiorę
matekboss Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Ale poza historiami przy zatrzymywaniu się skrzynia zmienia biegi płynnie?
Donq Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca 18 minut temu, matekboss napisał(a): Ale poza historiami przy zatrzymywaniu się skrzynia zmienia biegi płynnie? Generalnie to tak bardzo rzadko coś delikatnie szarpnie
matekboss Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Jeżeli czujesz szarpnięcia przy zmianie na niskich obrotach do 2 tys. w szczególności biegi 1-2-3, a jak przeciągniesz do 4-5 tys. i nie szarpie to winowajcą na 99% jest ten zawór który zaznaczyłem. Tam w środku jest tulejka która się przyciera i na niskim wydatku pompy czyli właśnie dojeżdżanie do świateł, ecodriving ten zawór się przyblokowuje a jak mocniej staniesz na gazie, pompa buduje większe ciśnienie i mocniej napiera na ten zaworek. Wgraj też najnowszego softa, z tego co zauważyłem wygładza pracę tej skrzyni. Zresztą każdy DSG lekko szarpnie bo taka jest konstrukcja tych skrzyń, ważne żeby to nie było szarpnięcie że aż drobniaki w podłokietniku podskakują.
Donq Opublikowano Niedziela o 16:00 Autor Opublikowano Niedziela o 16:00 (edytowane) W dniu 20.03.2025 o 16:23, matekboss napisał(a): Jeżeli czujesz szarpnięcia przy zmianie na niskich obrotach do 2 tys. w szczególności biegi 1-2-3, a jak przeciągniesz do 4-5 tys. i nie szarpie to winowajcą na 99% jest ten zawór który zaznaczyłem. Tam w środku jest tulejka która się przyciera i na niskim wydatku pompy czyli właśnie dojeżdżanie do świateł, ecodriving ten zawór się przyblokowuje a jak mocniej staniesz na gazie, pompa buduje większe ciśnienie i mocniej napiera na ten zaworek. Wgraj też najnowszego softa, z tego co zauważyłem wygładza pracę tej skrzyni. Zresztą każdy DSG lekko szarpnie bo taka jest konstrukcja tych skrzyń, ważne żeby to nie było szarpnięcie że aż drobniaki w podłokietniku Pierwszy warsztat twierdziże jest ok. Oddałem auto na diagnostykę do Asb Dlugoleka powiedzieli mi że szarpie 2-3 3-4 ma za duże ciśnienie i błąd sterownika skrzyni. Jakbym chciał regenerować mechatronikę to krzyknęli mi 7tys więc udałem się do innego specjalisty i jak na złość przy nim jeździła ok jedynie jest taka ospała i mówił żeby pojeździć agresywniej to może przestanie taka być ewentualnie za tydzień wgra mi najnowszego softa bo teraz jest najstarsza wersja. Generalnie dopiero po trzeciej adaptacji sprzęgieł auto zaczęło jakby normalnie jeździć ale pytanie dlaczego dwie poprzednie się rozsypały i nikt nie wie co to za błąd sterownika skrzyni Edytowane Poniedziałek o 14:53 przez Donq
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się