midiLED Opublikowano Niedziela o 14:07 Opublikowano Niedziela o 14:07 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie doboru części, na moim wałku ssącym w silniku CYMC 2.0 TFSI 252km USA widnieje symbol 06L109088 w zasadzie to jest on na wariatorze tego wałka, czy numer wałka to właśnie ten który tam widnieje czy jest on nabity strikte na samym wałku tam gdzie znajdują się krzywki. W kilku miejscach znalazłem informację że numer na wariatorze identyfikuje cały wałek i można się nim posługiwać w wyborze wałka, z tego co staram się ustalić powinien mi pasować też wałek o numerze 06L109021 lub B11319 BORSEHUNG. Czy mógł by mi ktoś udzielić informacji który wałek powinien mi pasować? Pozdrawiam serdecznie Edytowane Niedziela o 14:08 przez midiLED
xTheMagx Opublikowano Niedziela o 20:43 Opublikowano Niedziela o 20:43 Tak to cały wałek. Wg. Etki numery, na które się zamienia to: 06L109088 ---> 06L109021N ---> 06L109021S
midiLED Opublikowano Wtorek o 08:20 Autor Opublikowano Wtorek o 08:20 Dzięki, a co z wałkiem 06J 109 088 J , widzę taki na portalu aukcyjnym i sprzedawca zapewnia że to to samo, poszperałem i na chińskim portalu właśnie takie mają i tam też niby podają że się nada do mojego silnika. Jest jeszcze Borsechung B11319 który ponoć też pasuje i w takiej sytuacji wolał bym chyba tego niż chińskie wynalazki, ktoś ma z tym jakieś doświadczenia?
midiLED Opublikowano Wtorek o 13:36 Autor Opublikowano Wtorek o 13:36 (edytowane) Wszędzie gdzie szukam po numerze 06L109021N ---> 06L109021S tych wałków finalnie okazuje się że mają na wariatorze napisane 06J 109 088 J nawet Borsechunt B11319 gdy obejrzymy wariator tam ma 06J 109 088 J . Byłem w serwisie Audi i sprzedawca nie podał mi numeru wałka oznajmił że jest dostępny za 3400zł ale nie potwierdził że będzie to wałek z logo Audi a w rozmowie podszedłem go i wspomniałem mu że pewnie chodzi o wałek z końcówką 021H ( według ETKi mój samochód po Vinie powinien mieć wałek o numerze 06L 109 021H ) to skinął głową potwierdzając. Tak więc nie mam żadnej pewności że dostane wałek oryginalny Audi a być może to będzie wałek Borsechunt który to kosztuje poniżej 1000zł tak więc jak mam zapłacić 3400 to woła bym nie kupować kota w worku. Popytałem Chat GPT i ten twierdzi że wariatory o nr 06J 109 088 J są przeznaczone do Gen2 i nie będą idealnie pracowały z moim systemem zmiennych faz i stosowane były czasem do pierwszych modeli silnika Gen3 w ostatnich wersjach A4 B8 i może być tak że gdy założę taki wałek to będę miał dokładnie takie same objawy jakie mam teraz tj niestabilne wolne obroty, delikatne pływanie kąta wałka ssącego 4,5 - 5,4 przy zadanym 5 stopni oraz pływający kąt zapłonu od 2 do 20 stopni. Jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie bardzo proszę o rozwianie moich obaw i wyjaśnienie mi tej sprawy. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie Edytowane Wtorek o 13:40 przez midiLED
xTheMagx Opublikowano Wtorek o 19:39 Opublikowano Wtorek o 19:39 06J109088J to może być numer samego wariatora, który nie jest dostępny osobno, ale ma swój numer części Audi. Etka nie widzi takiego numeru jak 06J 109 088 J dla żadnego auta., więc myślę że moja teoria jest prawdziwa
xTheMagx Opublikowano Wtorek o 19:48 Opublikowano Wtorek o 19:48 A przy tych objawach to nie jestem do końca przekonany, że uszkodzony jest wałek. Zdiagnozuj dobrze Szkoda robić koszta
midiLED Opublikowano wczoraj o 17:50 Autor Opublikowano wczoraj o 17:50 (edytowane) Auto ma na teraz 195 tyś przebiegu, kompresja na wszystkich cylindrach między 13,3 -a 13,5 bar, wymienione zostało - rozrząd ( Borsechunt ), wtryski ( Bosch ), świece, odma ( oryginał ),cewki zapłonowe ( oryginał ) wszystkie czujniki położenia wałków, pompa wysokiego ciśnienia ( oryginał ) pompa w baku ( oryginał ) zawór evap ( oryginał ) magnesy zmiennych faz , zawory zmiennych faz w wałkach, podpora wałków, czujniki Map sensor oba, dwumasa, dwie sądy lambda ( oryginały ). Silnik po tych zabiegach nie potrząsa się jak na początku i jest poprawa w 90% ale nie mniej czasem delikatnie coś czuć, bywa że przez jakiś czas gdy dojadę na światła to trudno stwierdzić czy silnik pracuje czy nie a czasem jest lekko wyczuwalne takie zaburzenie pracy. Na VCDS silnik bez błędów, ale jak obserwuje live to na wolnych obrotach bywa że wypadają pojedyncze zapłony w sumie na wszystkich cylindrach. Samochód ma moc i podczas przyspieszania chodzi płynnie i bezproblemowo, wypatrzyłem kamerką że na dwóch cylindrach po nocy na zaworach potrafi się zebrać kropla oleju, nie na tyle by kapnęła na tłok ale widać olej zbierający się przy zaworach, jestem umówiony na wymianę uszczelniaczy zaworowych tak więc przy okazji wymienię te dwa wałki rozrządu, skontroluję dźwigienki i popychacze jak coś to wymienię. Taki przynajmniej mam plan Edytowane 21 godzin temu przez midiLED
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się