Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Problem z czujnikami temperatury (G2/G62)


Michał

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie problem polega na tym że auto bardzo wolno się grzeje, temperatura na zegarach zmienia sie podczas jazdy w zakresie 70-90*C :( Podłączyłem więc VAGa żeby sprawdzić co jest grane. I oto wyszło mi takie coś:

na zimnym silniku

czujnik G62 (grupa 007 w 01-Engine) http://imagesupload.6a.com.pl/images/297_007.JPG

czujnik G2 (grupa 003 w 17-Instruments) http://imagesupload.6a.com.pl/images/403_003.JPG

Jak interpretować tą różnicę temperatur?

Na ciepłym silniku G62 pokazuje 84-86* a G2 ok 75* co pokrywa sie ze wskazaniami na liczniku.

Możliwe że te roznice spowodowane sa zapowietrzeniem układu chłodzenia? Wymieniałem ostatnio rozrzad+pompe wody stad to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat tez biorę pod uwagę.

Ale czy temperatura z tych dwóch czujników nie powinna byc taka sama? :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy temperatura z tych dwóch czujników nie powinna byc taka sama?

nie,bo na wskazniku,bedzie pokazywac mniej niz na silniku,sprawdzane Vagiem

-tak,jak wyzej,termostat do wymiany,bo na cieplym silniku,to powinno byc okolo 100,lub ciut wiecej,a na blacie pokaze 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymiane termostatu powinno wszsytko worcic do normy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

sugerowałem sie poradami z FAQ :gwizdanie:

w chwili obecnej czekam na termostat+oring, oryginalny oczywiscie :> jak tylko wymienię, dam znać czy pomogło :)[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 19:04_________________________________________________Wymiana termostatu pomogła :decayed: dzięki Panowie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam taki sam problem.Najpierw nie grzał się samochód wogóle,więc wymieniłem termostat na nowy,po wymianie pojawił się problem taki jak u kolegi ,nie podłączałem jeszce VAGa,ale może ktoś wie co jest nie tak.Z góry dziekuje za info.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam taki sam problem.Najpierw nie grzał się samochód wogóle,więc wymieniłem termostat na nowy,po wymianie pojawił się problem taki jak u kolegi ,nie podłączałem jeszce VAGa,ale może ktoś wie co jest nie tak.Z góry dziekuje za info.pozdrawiam

zgadywac nie bedziemy-podepij vaga,my powiemy wiecej :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie zakladac nowego watku chociaz silniczek inny (ABC). Jak bylo chlodniej na dworze po podpieciu VAG'a w 01 Engine temperatura silnika to 87 stopni, na zegarach patrzac na wprost moze milimetr przed 90. Teraz, w cieplejsze dni, moze to zbieg okolicznosci z ta pogoda, po podpieciu VAGa w 01 Engine temperatura silnika 96 stopni, na zegarach ciagle moze milimetr przed srodkiem skali. Czy na VAGu nie powinno byc ponizej 90 stopni? Czy 96 stopni to nie za duzo? Dodam ze samochod lapie temp jak do tej pory - w odpowiednim czasie, przy jezdzie z wyzszymi predkosciami i w trasie temp na zegarach wogole nie spada, nagrzewnica grzeje jak powinna, plynu nie dolewam. PS. Odkrecilem kiedys korek od wyrownawczego na dosc cieplym silniku, oczywiscie bylo troszke cisnienia i zakrecilem - chyba nie moglo to niczemu zaszkodzic? Z gory dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka temperatura na Vag'u podczas jazdy ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie sprawdzalem... ale odpalilem samochod i chodzil naprawde dlugo... temp zlapal szybko... do 84 stopni w kilka minut, po chwili wskoczylo na 87 stopni i tak sobie stalo a autko pracowalo jeszcze dobre 10 minut... Na INSRTRUMENTS (zegarach) 86 stopni wiec chyba wszystko okej. 96 stopni pojawia sie PO jezdzie po miescie, tj wracam do domku, ide po lapka, odpalam autko, podpinam VAG a tam 96 stopni. Ale moze nie ma sie czym przejmowac skoro na postoju nie lapie wiecej niz 87 czyli tak jak termostat pozwala. Zaobserwuje jeszcze w ten sposob ze wezme podpietego lapka do autka i zrobie kilka km po miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie sprawdzalem... ale odpalilem samochod i chodzil naprawde dlugo... temp zlapal szybko... do 84 stopni w kilka minut, po chwili wskoczylo na 87 stopni i tak sobie stalo a autko pracowalo jeszcze dobre 10 minut... Na INSRTRUMENTS (zegarach) 86 stopni wiec chyba wszystko okej. 96 stopni pojawia sie PO jezdzie po miescie, tj wracam do domku, ide po lapka, odpalam autko, podpinam VAG a tam 96 stopni. Ale moze nie ma sie czym przejmowac skoro na postoju nie lapie wiecej niz 87 czyli tak jak termostat pozwala. Zaobserwuje jeszcze w ten sposob ze wezme podpietego lapka do autka i zrobie kilka km po miescie.

wszystko jest OK ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak :wallbash: niedawno VAG wynalazł mi błąd 1039 (Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego - G2). Tak więc wymiana termostatu pomogła, ale tylko połowicznie :confused4: teraz wskazówka temperatury pokazuje 90* albo 60*. Jeszcze spróbuje zlokalizować ten czujnik i przeczyścić styki. Wie ktoś gdzie go szukać w AVG/AFN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...