Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Temperatura zewnętrzna a osiągi silka benzynowego


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad wpływem temperatury na osiągi silników benzynowy. Wcześniej miałem TD więc tam akurat temperatura zewnętrzna miała dość duży wpływ. Jak wiadomo im cieplej tym powietrze jest rzadsze a co za tym idzie mniej nasycone tlenem, czyli proces spalania jest mniej efektywny. Tak więc czy temp zewnętrzna ma taki sam wpływ w przypadku silników benzynowych jak i diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzynach turbodoładowanych na pewno

To raczej tak, ale interesuje mnie benzyna wolnossąca. Bynajmniej w Dieslach wolnossących też to odczuwałem. Szczególnie jak w upale postał na słońcu i wszystko pod maską nieźle się nagrzało. Czuć było tego muła. Co innego w chłodne poranki, nagle 10 kucy więcej w porównaniu z upalnym dniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc czy temp zewnętrzna ma taki sam wpływ w przypadku silników benzynowych jak i diesla?

Bardzo duży wpływ ma temperatura i sama wilgotnośc powietrza. Kazdy silnik będzię żwawszy przy "zimnym" powietrzu. I jest to odczuwalne.

(chociaz bardziej daje sie to we znaki przy małych silnikach - kiedys mając Fieścine o potęznej pojemnosci jaka bylo 1.1i a takze 50 wyrywających sie do truchtu kucykach :polew: po deszczu w zimny dzień to był ogień w szopie w porownaniu do upalnego dnia gdzie powietrze było gorące :wink4: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. jak masz włączoną klimę to ona zabiera minimalnie mocy

To jest jasne i oczywiste. Wszystko co obciąża silnik zabiera mu trochę mocy.

Dziś właśnie u mnie w regionie był mega parny dzień. Taka duchota że z człowieka woda leciała i nie było czym oddychać. I właśnie wydało mi się jak by autko nie co osłabło. Stąd też moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka duchota że z człowieka woda leciała i nie było czym oddychać. I właśnie wydało mi się jak by autko nie co osłabło. Stąd też moje pytanie.

Wszystko opiera sie o temperature powietrza i zawartosc tlenu. Czym powietrze zimniejsze i o wiekszej zawartosci tlenu co za tym idzie mieszanka bardziej kaloryczna tym silnik będzie żwawszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego powodu w doladowanych benzynkach stosuje sie wiekszy IC do max schlodzenia-a w wolnossacych,odgradza sie filter powietrza od kolektora wydechowego i/lub stosuje sie dodatkowe wloty powietrza :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...