Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Przegub?


Armani85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam autko sie odmrozilo no to kolejny problem sie pojawil jadac na zakupy nagle zaczela mi kierownica latac na lewo i prawo stanolem i nie wiedzialem co sie dzieje w prawo wogole nie moglem skrecic cos jakby blokowalo po dluzszej chwili odpalilem i problem znikl ale zaczelo cos skrzypiec z ukladu kierowniczego z okolicy prawego kola co sie moglo stac? dodam jeszcze ze gdy bylem miesiac temu na przegldzie mialem do wymiany przegub. zawieszenie wymienione jakies 3 miesiace temu na lemfordery wiec raczej to nie od tego.

pozdrawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja raczej bym stawiał na maglownicę, ewentualnie na wspomaganie układu kierowniczego. Półośki na których jest zamontowany przegub ma za zadanie przenosić moment obrotowy na koła ze skrzyni. Przeguby homokinetyczne (czy jak je tam nazywają) względnie przekładnie Cardana służą do tego aby można było moment obrotowy wirującego elementu "przenieść" do płaszczyzny innej (nie koniecznie osiowo) niż ta w której wykonywany jest obrót. Krótko mówiąc przegub jest po to aby nie powstał "efekt" korby - bo by się koło pod błotnikiem nie zmieściło kiedy by zaczął jechać samochód.

Półośka jest połączona z piastą, na której jest umieszczone koło, dlatego wykluczam aby samoczynne skręcanie kierownicy było spowodowane wadliwym przegubem - nie ta płaszczyzna działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sciaga przy hamowaniu i piszczy z okolic prawego kola.

a moze sie klocki skonczyly ?? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja jeszcze raz opisze jak to wyglada wlasnie wrocilem z trasy jade jade zaczyna cos strzelac z okolicy lewego kola wlasnie tam gdzie mialbyc przegub do wymiany i zaczyna latac kierownica poczym chwila spokoju zjezdzam w lewo i przy zakrecie w lewo ostre stukanie i tak jakby odglos gniecionej puszki piwa czy plastikowej butelki dodam ze te objawy pojawiaja sie co jakis czas tzn 5 min cisza wszystko ok potem znowu i tak w kolko.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 23:05_________________________________________________Ps.im wiecej dodam gazu tym stuki bardziej glosne i odczuwalne.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 23:49_________________________________________________W srode sie dowiem co jest grane ale na ta chwile potrzebne mi wiedziec czy mozna jezdzic tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wykluczone, że szwankuje w twoim samochodzie kilka rzeczy. Uszkodzony przegub przy skręcaniu będzie wydawał charakterystyczne "terkotanie" - odgłos gniecionej puszki raczej nie. O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie) ale to pewnie będzie związane z mniejszą "mocą na kołach"- jeżeli tak jest to może faktycznie samoistne skręcanie samochodu będzie związane z tym, że tylko jedna oś ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można pogorszyć element niesprawny, która z istoty rzeczy jest już niesprawny? W tym momencie zostaje bardziej wysilony sprawny przegub. Kodeks drogowy określa, że jedynie sprawne techniczne pojazdy mogą być uczestnikami ruchu drogowego - trzeba o tym pamiętać.

Najlepiej by było, gdybyś go odstawił do mechanika i nie jeździł bez potrzeby (zakładamy że masz faktycznie niesprawny przegub). Ale jeżeli musisz to po prostu staraj jeździć się "delikatniej", nie przyspieszaj ostro, gdy robisz manewry przy parkowaniu staraj się nie kręcić kierownicą gdy stoisz w miejscu, nie skręcaj całkowicie kierownicy (bo może wyskoczyć ci półośka z uszkodzonego przegubu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie)

o ile ja sie nie myle, to jak strzeli jeden przegub to juz nigdzie nie pojedziesz :gwizdanie:

mechanizm roznicowy przekaze moc na to kolo ktore ma mniejszy opor czyli na to z ukreconym przegubem .....

chyba ze masz "szprere" ale raczej nie, to wtedy pojedziesz dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie)

o ile ja sie nie myle, to jak strzeli jeden przegub to juz nigdzie nie pojedziesz :gwizdanie:

mechanizm roznicowy przekaze moc na to kolo ktore ma mniejszy opor czyli na to z ukreconym przegubem .....

chyba ze masz "szprere" ale raczej nie, to wtedy pojedziesz dalej :)

No i tu się nie mylisz, gdy jeden strzeli to już koniec jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...