Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Gdzie w Vagu sprawdzić Sondę i jakie są prawidłowe wartości??


ardian6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :notworthy:

Chciałbym sprawdzić pracę mojej sondy. Pracuje mi nierówno silnik i na Vagu pokazuje błąd Sondy.

Wszystko najgorzej chodzi na zimnym silniku(szarpie, obroty spadają do 600/min).Na ciepłym faluje czasami bardzo drastycznie, szczególnie przy ruszaniu

Pytanie brzmi czy po podpięciu Vaga mogę sobie sprawdzić na bieżąco wartości sondy? :mysli:

Jeżeli tak to które bloki pomiarowe za to odpowiadają? :mysli:

Jakie powinny być prawidłowe wartości Sondy ? :mysli:

W jakiej temperaturze dokonać odczytu?? :mysli:

Mam też miernik elektroniczny.Może takim miernikiem łatwiej tego dokonać.Ale...

Gdzie się wpiąć?Ile stopni silnik przy pomiarze??Czy dodawać gazu przy pomiarze?? :mysli:

Zróbmy jeden wątek,zbierzmy wszystko do jednej kupy o naszej kochanej Sondzie, która tak często jest problemem. :cool1:

Szukałem na forum i wszędzie tak po trochu i jakoś tak nieskładnie.

Ps

Czyszczenie przepustnicy było.Nieszczelności sprawdzone i naprawione.Po odłączeniu przepływki dalej faluje.

Świece wymienię wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w swoim silniku napięcie sondy miałem na blou pomiarowym 33 pole 2 napięcie sondy powinno cały czas oscylować w granicach 0,1-0,9V

możliwe są też 3 przypadki uszkodzenia sondy lub połączenia

stała wartość napięcia 1,1V - zwarcie z potencjałem dodatnim

stała wartość 0,4-0,5V - przerwa ciągłości połączenia sonda-ECU (ja miałem ten problem u siebie i o dziwo przewody od sondy jak i od sterownika były ok. okazało się ze sam sonda wewnętrznie jest uszkodzona, nadarzały się momenty że działała poprawnie)

stała wartość 0V - zwarcie z masą.

Natomiast w polu 1 wartość powinna zmieniać się w zakresie -10% do 10%

Aha nie pamiętam jakie dokładnie numery błędów miałem ale były to "obwód grzałki przerwa" oraz "sonda lambda brak zmian napięcia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Bardzo mi to pomoże.Wreszcie jakieś konkretne dane, które mogę sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zapomniałem dodać że sonda zaczyna pracować przy temp. ok 350st. więc trzeba chwile poczekać aż się rozgrzeje, grzałke sondy można sprawdzić omomierzem między białymi przewodami rezystancja powinna wynosić około 10Ω. Napięcie na sondzie powinno się zmieniać dość szybko. Poniżej przykładowy przebieg napięcia wyjściowego

vLqkA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś o rezystancji.

Czy te kabelki mam sprawdzić przy wtyczce odłączonej jak się silnik rozgrzeje??

Czy jak??

Sorki za takie pytania ale niechcę namieszać.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda odpięta inaczej niema jak podejść miernikiem, oczywiście silnik zgaszony i nie musi być rozgrzana.

A w ogóle to jakie błedy ci wywala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto błąd jaki mi pokazuje na Vagu.

16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Cóż to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to :naughty:

Ale...

Na blokach pomiarowych 33 nic kompletnie nie pokazuje-czekałem jakieś 10minut.Za to na bloku 7 pokazuje wartości sondy lambdy.

Napięcie sondy na zgaszonym silniku jest 0,45 V stałe.

A wartość procentowa około 7%

Jednak gdy silnik uruchomiłem to pokazało

wartość procentowa wahała się od 11 do 16%

Napięcie nadal 0,45V

Poproszę o radę, jakieś rozwiązanie co dalej.Wymiana??Czy da rade jakoś to naprawić?? :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli napięcie cały czas 0,45V to w pierwszej kolejności do sprawdzenia połączenia sonda-ECU, może wtyczka nie łączy lub jest zaśniedziała. Ja miałem tak samo niestety problem jest ze sprawdzeniem przewodów sondy bo ma ona nieskończenie dużą rezystancję dlatego ja żeby sprawdzić czy przewód niema przerwy wbijałem w niego igłę przy samej sondzie i mierzyłem czy jest przejście przy wtyczce niestety okazało się że przerwa jest wewnątrz sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra metoda :cool1:

Na pewno spróbuję.

Hmm... ale te przewody mogą się zużyć, przerwać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mało prawdopodobne żeby się przerwały no ale zawsze jet taka możliwość zaśniedziałe styki we wtyczce też niezbyt ponieważ ma ona uszczelkę no ale trzeba zacząć od najprostszych rzeczy zanim wymieni się sonde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...