MarEsp Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 Jak w temacie nie wiem czy to empiryczne doświadczenie czy tylko zawodne wrażenie ale przy stopniowym dodawaniu gazu turbo lepiej się wkręca i aż gwiżdże i szybciej osiągam 100 km/h - niż przy wdepnięciu gazu do oporu i czekanie aż turbo dziura się skończy i zacznie przyśpieszać Czy ktoś to sprawdzał ? przejeżdżając odcinejk z pedałem w klepisku non stop i zmianach biegów przy 6 tys. obrotów a startowanie ze stopniowo dodawanym gazem do 6 tys. obrotów i zmiana biegów ? Ciekawe jaka różnica jest w spalaniu przy tak różnych technikach przyśpieszania ?
tikky Opublikowano 10 Lipca 2007 Opublikowano 10 Lipca 2007 Sprawdze to u mnie w samochiodzie. Ale z tego co wiem takie rozwiazanie dawalo tylko efekty w starych samochodach z silnikami z gaznikiem. Tikky
alvaro Opublikowano 10 Lipca 2007 Opublikowano 10 Lipca 2007 tikky to może MarEsp też ma silnik 1,8 T na gaźniku... ciekawe to co piszesz MarEsp będę obserwował ten wątek...
MarEsp Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Opublikowano 10 Lipca 2007 Nie potrafię tego wytłumaczyć ale ma to chyba związek z czymś co początkuje "reakcję łańcuchową" - najpierw rozbujaj turbinkę na mniejszym gazie a dodając gazu turbinka kręcąc się coraz szybciej wtłacza powietrze i początkując coraz szybsze wydzielanie spalin, które z kolei znowu coraz szybciej napędzają turbinkę i zwiększaj gaz stopniowo aż turbinka gwiżdże niemiłosiernie. Odgłosy są inne turbinki przy wdepnięciu do dechy i czekanie aż się sam rozbuja - nie wiem ale u mnie to działa. Są to jednak wrażenia słuchowo-empiryczno-autosugestywne, a więc możliwe że naukowo-zawodne. Być może wciśnięcie gazu do dechy już na starcie zamula silnik, który ma na starcie coś do odrabiania w porównaniu do stopniowego rozpędzania turbinki. Miłaełem 5 lat temu VW Golfa 1,6 turbodiesel - tam inaczej się rozpędzał może dlatego że miał 75 koni, a może dlatego że diesel. W benzynie wtłaczana jest mieszanka paliwowopowietrzna zapalana od iskry - natomiast do diesla wtłaczane jest same powietrze i po jego wysokim sprężeniu wtryskiwane jest paliwo (olej napędowy) powodując samozapłon dlatego benzyna z turbo działa inaczej i inaczej przyśpiesza..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się