Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APT] Wahanie temperatury ....pomocy...


telus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Postanowilem opisac tutaj moj problem z wahaniami temperatury w moim a4 poniewaz zaden mechanik nie jest w stanie mi pomoc...Problem polega na tym,ze od jakiegos czasu temperatura silnika wacha sie miedzy 90 a 100 stopni np.podczas postoju...nigdy wczesniej tak sie nie dzialo..zawsze wskazowka od temperatury po nagrzaniu silnika zatrzymywala sie na 90 stopniach i ani drgnela dalej ,jednak teraz dochodzi nawet do 100...bardzo mnie to zmartwilo wiec pojechalem do mechanika i stwierdzil,ze to jest uszczelka pod glowicą itd...wymienilem na nowa, sprawdzona i planowana glowica,wymieniony termostat,pompa wody,uklad chlodzenia odpowietrzony itp...jednak nic to nie zmienilo..kolega powiedzial mi,ze to moze byc visco wiec tez je wymienilem i oczywiscie bez zadnego efektu..Moze ktos mial podobny problem i poradzil sobie z nim to bardzo prosze o porade bo mi juz rece opadaja z bezradnosci :wallbash: z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich :)

czasami warto skorzystac z funkcji: sprawdz ortografie

pisze sie: waHanie, a nie waCHanie

Czasami zdanie zaczyna sie z "duzej" litery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikow napewno pora zmienic,ale naprawde cięzko o dobrego i zaufanego..najlepiej chcieliby zeby powymieniac wszystko na nowe a nie w tym rzecz..co do VAG..bylem w warsztacie zajmującym sie elektroniką i po podlaczeniu komputera twierdzili,ze wszysko jest okej..wskaznik raczej sprawny skoro wskazuje temperature od zera...moze ten czujnik? hmmm.. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus, o ile sie nie myle ATP byl produkowany od 1999 roku(Ty masz w opisie 94'?).

A plyn chlodzacy sie nie gotuje? Moze to termostat sie przycina, jaki termo zalozyles, oryg.?

Albo czujnik temp.przy termostacie jest uszkodzony (lub czujnik cieczy z tylu bloku silnika)?

Nie otwiera go na czas i temperatura rosnie.

Moja rada to - znalezc kogos z forum z Sosnowca czy okolic, postarac sie umowic na spotkanie, zrobic diagnoze VAG jeszcze raz. Chlopaki z pewnoscia pomoga i doradza.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zupełnie co innego, sprawdź czy wentylator klimy chodzi, ja tak miałem jak Ty, okazało się że na postoju jak nie było dodatkowego chłodzenia od klimy to ciepło pochodzące od chłodnicy klimy było tak duże że wisko nie nadążało ze schłodzeniem obiegu i temp. dochodziła czasem do 110 nawet, aha i info dla pozostałych VAG nie pokazywał żadnych błędów, na klimie też nie było błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był wymieniany na nowszy ATP,płyn sie nie gotuje (orginalny),termostat nie wiem jaki jest założony.Wentylator od klimy chodzi,bo wlasnie go sprawdzilem.Moze wymienie jeszcze te czujniki? hm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuźwa, co to za mechanik partacz który z miejsca stawia na najdroższe rozwiązanie i najmniej prawdopodobne :shocked: Czy były jakiekolwiek powody sądzić że to uszczelka? Wysokie ciśnienie w układzie plus bąbelki, zapach spalin ze zbiornika, olej w płynie, płyn w oleju? Jeśli nie było żadnych z tych objawów to mechanik jest debilem, albo cwanym lisem - wyczuł okazję i cię naciągnął.

A co do tej temperatury: czy woda się gotuje? Jeśli tak to temp faktycznie rośnie. Jeśli nie to w pierwszej kolejności szukałbym przyczyn w czujnikach, wskaźnikach itp czyli po stronie elektroniki. Jeśli gotuje to: termostat, drożność chłodnicy, działanie wentylatorów, odpowietrzenie układu, zmiana płynu chłodzącego, zmiana korka zbiornika wyrównawczego - to dość częsta przyczyna cyrków z temp tylko korek musi być ori, podróby od razu sobie daruj. Koledzy z PKA80 wymieniali po 3-4 korki za nim kupili ori na których problem znikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , u mnie na blacie 90 stopni jest cały czas, ale ostatnio obserwuje na klimatroniku kanał 49 .

tam temperatura jest od 94-97 stopni , chyba trochę za wysoka prawda? ponadto zdarza się

ze podczas jazdy na sekundę pojawi sie "125" i za chwile spowrotem 94 st.

O co chodzi? czy to czujnik temp. czy moze moze tak sie dziać przez zapowietrzony układ?[br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 17:15_________________________________________________"125" to raczej nie temperatura, chyba jakiś błedny odczyt , bo nigdy innej wartości nie wywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...