Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Regeneracja zacinających się przycisków manetki tempomatu


pawelwor

Rekomendowane odpowiedzi

Regeneracja polega po prostu na przeczyszczeniu wszystkiego w środku manetki.

Zabieg bardzo prosty, zajmuje mało czasu.

Poza narzędziami potrzebnymi do wykręcenia manetki wykorzystałem jeszcze:

- specjalistyczne śrubokręty (takie małe, co kosztują grosze, każdy chyba je ma w domu :) ),

- wazelinę techniczną,

- kontakt S (spray do czyszczenia styków elektrycznych),

- patyczki do uszu.

1. Wykręcamy manetkę (niejednokrotnie było to opisane na forum)

2. Zdejmujemy włącznik tempomatu (nie zgubcie małego walca pod nim - zdjęcie nr 3) i dwie obudowy manetki podważając je delikatnie np. cienkim śrubokrętem. W miejscach zaznaczonych na fotografii powinny być małe szczeliny (zdjęcie nr 1), które bardzo to nam ułatwiają.

Pamiętać należy, że ząbki obudowy są delikatne i łatwo je złamać (zdjęcie nr 3)

Zdjęcie nr 1

dde9d93dcaa502f4m.jpg

Zdjęcie nr 2

4f54e482c294d6c1m.jpg

Zdjęcie nr 3

29906ccb7d1fa80cm.jpg

3. Aby wysunąć białą obudowę skrywającą płytkę odkręcamy dwie śrubki trzymające wtyczkę, od spodu manetki wciskamy zatrzask i wysuwamy ją poza manetkę (zdjęcie nr 4)

UWAGA! Wysuwając ją wyskoczy nam długa sprężynka zaznaczona na zdjęciu nr 3.

Zdjęcie nr 4

bf55437ceef14b4bm.jpg

4. Rozbieramy białą obudowę. Odłączamy przycisk FIX - trzyma się na dwóch łapkach białej obudowy, które są łamliwe (jak wszystko w tej manetce), więc delikatnie. W środku FIX'a są dwie sprężynki, i reszta :) (brak zdjęcia). Biała obudowa trzyma płytkę na jednym zatrzasku od spodu przy przewodach.

5. Mamy płytkę na wierzchu, u mnie była ona ubabrana jakby w wazelinie (zdjęcie nr 5)

Zdjęcie nr 5

40d365f9bbec6eccm.jpg

Czyścimy całą płytkę oraz blaszki służące jako przyciski patyczkami do uszu używając przy tym spraya. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Smarujemy czarny element pośrodku płytki wazeliną oraz miejsce, w którym będzie leżał mały walec.

6. Cieszymy się wreszcie sprawnym, niezacinającym się tempomatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz coś poza manetką. Coś kojarzę, że w benzynie 1.8 będzie jakiś dodatkowy układ sterowania (pod)ciśnieniem czy coś takiego, bo chyba inaczej jest sterowanie gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie że nie... tylko co innego? patrzyłem na bezpiecznik 11 to nie mam go, ostatnio wcale nie działa mi tempomat... :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaz masz sterowany za pomocą linki, to tempomat jest sterowany powietrzem i w tym układzie szukałbym usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...