Audi A2 było przegraną bitwą dla Audi. Był zbyt wyrafinowany jak na segment małych samochodów i w miał wyraźnie zawyżoną cenę. W rezultacie w latach 1999-2005, wyprodukowano 176 377 egzemplarzy.
Model ten pozostaje jednak ulubieńcem wielu osób, w tym uczestników programu stażowego Audi. A2 e-tron, jest częścią serii koncepcji produkowanych przez program praktyk zawodowych Audi, który w ostatnich latach wyprodukował takie prototypy jak RS6 GTO, EP4 i 240-konne NSU Prinz. Zrozumiałe jest więc, że jest to tylko ćwiczenie stylizacyjne, motoryzacyjna rozrywka, która nie sygnalizuje zamiaru budowy nowego Audi A2, choć nie brakuje plotek na ten temat. W rzeczywistości mówi się o powrocie po 2025 roku z wykorzystaniem platformy wejściowej MEB, która zostanie wprowadzona na rynek w 2027 roku wraz z Volkswagenem ID.2, a następnie nowymi małymi samochodami marek Cupra, Skoda i Seat. Dowiemy się o tym prędzej czy później.
Audi Careers (@audi.careers) • Instagram reel
W przedniej części zastosowano nowe, smukłe reflektory LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Zderzak jest nowy z szerszymi i krótszymi wlotami powietrza w dolnej części, a podświetlane logo zdobi przeprojektowaną osłonę chłodnicy. Studenci Audi poprawili przednie błotniki i maskę. Zmiany wprowadzono również po bokach, złagodzono kontury i usunięto listwy drzwiowe. Klamki drzwi zostały usunięte, a konwencjonalne lusterka boczne zastąpiono dwiema kamerami.
Audi A2 -etron. Zdjęcie: Audi AG
Pionowe tylne światła, wkomponowane w przeprojektowaną pokrywę bagażnika wykonano w technologii LED. Tylny uchwyt tablicy rejestracyjnej został umieszczony we wnęce w nowym zderzaku i ma podobny styl do przedniego zderzaka. Kolejnym interesującym detalem, łączącym przednią i tylną część nadwozia, jest podświetlane logo Audi, choć tym razem w kolorze czerwonym. Aby uzyskać bardziej nowoczesny wygląd, Audi A2 e-tron zostało wyposażone w aerodynamiczne osłony i bardzo duże koła z wąskimi oponami.
Audi A2 -etron. Zdjęcie: Audi AG
Nie wiadomo, czy istnieją jakiekolwiek różnice mechaniczne poza elektryfikacją układu napędowego. Trzeba przyznać, że podstawowa platforma pierwszego Audi A2 jest idealna dla samochodu elektrycznego. Była to spawana laserowo aluminiowa rama przestrzenna, o średniej masie poniżej jednej tony i współczynniku oporu powietrza wynoszącym od 0,25 do 0,29 (w zależności od wersji). Innymi słowy, charakteryzuje się lekkością i aerodynamiką wymaganą dla pojazdów elektrycznych.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się