Niemiecka marka premium nie boi się podejmować ryzyka i wprowadza nową wersję swojego topowego, kompaktowego modelu Audi A3 na rynek miłośników SUV-ów. To świetna propozycja dla kierowców, którzy odstawili na bok większe, droższe i gorsze pod względem ceny zakupu i dynamiki modele. Producent postawił bowiem na lepsze osiągi i wydajność, by zaoszczędzić na codziennych wydatkach.
W Audi zdajemy sobie sprawę, że choć SUV-y od wielu lat są pierwszym wyborem wielu kierowców, to wielu z nich decyduje się na samochody kompaktowe i sedany, które są ciekawsze pod względem dynamiki i ceny. Właśnie dlatego producent z Ingolstadt postanowił dać szansę opcji hybrydowej w swoim topowym samochodzie kompaktowym A3 w czasach, gdy napęd hybrydowy staje się coraz bardziej popularny. Audi stara się sprawić, by ludzie zapomnieli o hybrydach PHEV, które rozładowują się po krótkich dystansach.
Audi A3 Sportback TFSI e. Zdjęcie Audi AG
W nowym Sportbacku TFSI e, hybryda plug-in oferuje nie tylko znacznie większy zasięg, ale także większą moc. Wynika to z połączenia nowego 1,5-litrowego silnika o mocy 115 KM (330 Nm) i akumulatora o pojemności 25,7 kWh. Audi A3 będzie dostępne w dwóch wersjach: 40 TFSI e i 45 TFSI e.
Najmocniejsza wersja osiąga 100km/h na godzinę w 6,3 sekundy i ma moc 272KM (400 Nm). Podstawowy A3 40 TFSI e ma moc 204 KM (350 Nm). Daje to czas przyspieszenia 7,4 sekundy do 100 km/h. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h. Prędkość maksymalna Audi A3 TFSI e wynosi odpowiednio 225 km/h i 237 km/h. Funkcja boost w automatycznym trybie hybrydowym pozwala na wykorzystanie pełnej mocy systemu. Mając to na uwadze, warto porozmawiać o nowym zasięgu, osiągach i cenie trzech odnowionych hybryd.
Audi A3 Sportback TFSI e. Zdjęcie Audi AG
Nie jest tajemnicą, że oprócz zasięgu, odzysk energii jest również kluczowy dla modeli hybrydowych typu plug-in. Audi A3 PHEV można ładować prądem stałym na stacji szybkiego ładowania mocą do 50 kW. Korzystanie z pojazdu w trybie elektrycznym staje się łatwiejsze, gdy zdamy sobie sprawę, że uzupełnienie energii z 10 do 80 procent zajmuje mniej niż 30 minut. Ładowanie prądem zmiennym (AC) do 11 kW, trwa 2,5 godziny. Niezbędne kable są już zawarte w seryjnym wyposażeniu.
Pod względem wydajności, A3 Sportback 40 TFSI e zużywa od 14,6 do 16,2 kWh/100 km w cyklu mieszanym. Przy rozładowanym akumulatorze zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 4,9 do 5,4 l/100 km. Wartości dla mocniejszego Audi A3 Sportback 45 TFSI e wynoszą odpowiednio: 15,6-16,6 kWh/100 km i 5,0-5,4 l/100 km. Pojemność akumulatora wysokonapięciowego w Audi A3 PHEV wynosi 25,7 kWh. Ponadto pojemność modułu wzrosła z 37 amperogodzin do 73 amperogodzin. W rezultacie zasięg w cyklu WLTP wzrósł do 143 km. Warto również zauważyć, że specjalny układ chłodzenia utrzymuje temperaturę akumulatora w optymalnym zakresie. Inteligentne zarządzanie układem napędowym zapewnia niespotykaną dotąd efektywność i wysoką wydajność rekuperacji. Najlepsze w swojej klasie kompaktowe samochody hybrydowe Audi, pozwalają cieszyć się bez emisyjną jazdą na długich dystansach i bez uszczerbku dla dynamiki prowadzenia.
Audi A3 Sportback TFSI e. Zdjęcie Audi AG
Jeśli zdecydowanie nie szukasz SUV-a, nowe Audi A3 Hybrid może być świetną alternatywą. Codzienne ładowanie nie jest już konieczne. Jest to jedna z niewielu szybko ładujących się hybryd, które można zabrać ze sobą w podróż. Pytanie brzmi, ile jesteś gotów zapłacić za ten wygodny i tani środek transportu? Standardowe wyposażenie zostało ulepszone, dzięki czemu podróż jest bardziej komfortowa. Wyróżniająca się opcja świateł do jazdy dziennej i elastyczne dodawanie funkcji pojazdu zapewnią wysoki stopień personalizacji modelu. Lista wyposażenia standardowego przedstawia się następująco : 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system dynamicznej jazdy Audi Drive Select i klimatyzacja postojowa. Dodatkowy ekran wyświetla przydatne informacje dotyczące jazdy. Miernik mocy w Audi Virtual Cockpit został zmodyfikowany graficznie, aby pokazywać aktualny pobór mocy, tryb jazdy, stan naładowania akumulatora i zasięg jazdy. Wyświetlacz MMI wizualizuje również przepływ mocy.
Audi A3 Sportback TFSI e. Zdjęcie Audi AG
Ceny A3 Sportback 40 TFSI e w Niemczech zaczynają się od 44 200 euro za najtańszą wersję. Mocniejszy i bardziej sportowy A3 45 TFSI e zaczyna się od 47 700 euro. W polskim cenniku najmocniejsza wersja A3 PHEV zaczyna się od 206 900 zł; ceny wersji 40 TFSI e nie są znane. Oba modele są już dostępne do zamówienia. Audi zapowiedziało również, że wkrótce w ofercie pojawi się A3 All Street Hybrid. Czas pokaże, w jakim stopniu ten model, który jest obecnie ważną opcją na rynku europejskim, gdzie crossovery premium dobrze sobie radzą pod względem sprzedaży, znajdzie swoje miejsce.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się