Skocz do zawartości
  • Magdalenah
    Magdalenah

    Audi nie ma inwestorów w Brukseli

    Audi, marka premium należąca do Grupy Volkswagen, od miesięcy walczy o wyjście z krytycznej sytuacji w swojej fabryce w Brukseli. Nie było zastrzyku gotówki od Grupy Volkswagen, ponieważ firma została zmuszona do przyjęcia środków oszczędnościowych, aby przetrwać na rynku. Tymczasem inwestorzy z rynków wschodzących nie spełnili oczekiwań producenta z Ingolstadt.

    A227180_medium.thumb.jpg.a1b5a0691c943c00d574c14c071844b8.jpg

    Zakład w Brukseli produkuje nowe Audi Q8 e-tron. Zdjęcie Audi AG


    Wiadomo już, że ogłoszony w lipcu zamiar reorganizacji fabryki Audi w Brukseli nie dojdzie do skutku. Żadne inne marki VW nie wprowadzą modeli do produkcji w tym fabryce. Oznacza to, że tylko inni producenci lub zagraniczni inwestorzy mogą kupić fabrykę w południowo-zachodniej części belgijskiej stolicy.


    Według magazynu Automobilwoche, niemiecka marka premium rozpoczęła do tej pory rozmowy z ponad 20 potencjalnymi inwestorami. Żadne oferty nie zostały jednak zaakceptowane i nie ogłoszono żadnych dobrych wiadomości dla około 3000 pracowników fabryki. Powodem tego, jak stwierdził już kierownik produkcji Gerd Walker, jest brak gwarancji długoterminowego zatrudnienia w fabryce.


    Wiadomo, że brak finansowania dla fabryki w Brukseli jest związany między innymi z bardzo wysokimi kosztami logistycznymi, ponieważ Audi ma tylko kilku dostawców w tym miejscu. Rozbudowa fabryki nie jest możliwa, ponieważ jest ona wciśnięta między obszary mieszkalne, linie kolejowe i autostrady.

    Widok z lotu ptaka na placówkę Audi w Brukseli, Belgia

    Widok z lotu ptaka na placówkę Audi w Brukseli, Belgia. Zdjęcie Audi AG


    Brak kupca na fabrykę oznacza, że produkcja samochodów w brukselskiej dzielnicy Vorst przeszła do historii. Nowy kierownik fabryki musi zakończyć fazę produkcji Grupy Volkswagen w tym regionie. W tym celu należy zapewnić bezpieczeństwo socjalne tysiącom pracowników.

     

    Według kierownika produkcji Gerda Walkera, Audi od wtorku prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi i radą zakładową w sprawie planu socjalnego dla 3000 pracowników. Wymaga tego belgijskie prawo.


    Wiadomo, że jedna ze stron zainteresowanych kupnem fabryki planuje w najbliższej przyszłości dokonać przeglądu koncepcji kadrowej. Z punktu widzenia Audi ważna jest „realna i zrównoważona koncepcja dla fabryki i jego pracowników”. Rozbudowa fabryki jest zablokowana i nie będzie łatwo znaleźć nowego właściciela, który utrzyma zatrudnienie. Audi nie ma natychmiastowych opcji i bada możliwość zamknięcia fabryki w Brukseli. Ustalenie harmonogramu zamknięcia tego fabryki, który służył marce premium przez 17 lat, jest bardzo trudnym zadaniem dla wszystkich. Audi Brussels zostało nagrodzone tytułem „Najlepszego Pracodawcy” osiem razy z rzędu.

    Audi SQ8 Sportback e-tron

    Audi SQ8 Sportback e-tron. Zdjęcie Audi AG


    Marka doświadcza obecnie globalnego spadku zamówień klientów w segmencie luksusowych pojazdów elektrycznych, podobnie jak Volkswagen: Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron to jedyne modele zjeżdżające z brukselskiej linii produkcyjnej, ale nie ma na nie nabywców.

     




    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...