Producent z Ingolstadt próbuje tchnąć nowe życie w swoje modele w Chinach. Nowa submarka Audi i SAIC nie wyeliminują jednak problemów, z którymi firma boryka się w Europie.
Audi rozważa redukcję zatrudnienia w obliczu recesji
Nie jest tajemnicą, że najnowsze wyniki kwartalne nie są powodem do dumy dla Audi. Gdyby nie marki Lamborghini i Bentley, firma zakończyłaby trzeci kwartał z ujemnymi wynikami. Nikt jednak nie spodziewał się, że sytuacja będzie na tyle poważna, że producent z Ingolstadt będzie rozważał zwolnienia pracowników.
Audi S5 Sedan. Zdjęcie: Audi AG
Powszechnie wiadomo, że Audi pozostaje w tyle za swoimi konkurentami ze względu na opóźnienia we wprowadzaniu na rynek nowych modeli, a samochody elektryczne nie przodują w statystykach sprzedaży. Niski popyt na ekologiczne samochody dotyka wielu producentów. Jednak mimo że dyrektor finansowy Audi podkreślił niedawno, że firma będzie trzymać się gwarancji utrzymania miejsc pracy do 2029 r., należy zająć się znacznym spadkiem zysków.
Mówienie o poważnym kryzysie zostało potwierdzone, gdy niemiecki Manager Magazin poinformował o możliwej 15-procentowej redukcji zatrudnienia. Byłoby to uzupełnienie 30 000 pracowników w fabryce w Brukseli, którzy zostaną bez pracy w lutym 2025 roku.
Gwarancja zatrudnienia nie jest całkowitą ochroną
Volkswagen, zmuszony do cięcia kosztów, zakończył gwarancję zatrudnienia we wrześniu tego roku. W Niemczech około 30 000 pracowników Audi pracuje na stanowiskach nieprodukcyjnych. W czasie kryzysu redukcja tych miejsc pracy wydaje się naturalnym sposobem na obniżenie kosztów.
Według Manager Magazin, planowane cięcia oznaczać będą utratę około 4500 miejsc pracy w działach nieprodukcyjnych. Stopniowe pogłębianie się kryzysu doprowadziło do negocjacji między zarządem, a radą zakładową, których ostateczny wynik nie jest jeszcze znany.
Audi Q6 e-tron quattro. Zdjęcie: Audi AG
Według Automobilwoche, rada zakładowa nie zaprzecza, że firma osiąga obecnie słabe wyniki. Na razie jednak firma utrzyma gwarancję zatrudnienia do 2029 roku. Nie zapewnia to jednak pełnej ochrony w zakresie ratowania finansów firmy. Według Manager Magazine, Ingolstadt ma obecnie problemy z kompaktowym modelem A3. Spowodowane jest to opóźnieniami w dostawach części do tego popularnego modelu z silnikiem spalinowym, z których część produkowana jest w Ingolstadt.
Nadzieją na odwrócenia sytuacji, ma być nowe Audi A5 z silnikiem spalinowym, które jest już prezentowane w salonach, a także nowe modele samochodów elektrycznych Q6 e-tron i A6 e-tron. Najważniejszy rynek dla marki Audi w Chinach, ma zostać podbity przez nową submarkę Audi i giganta motoryzacyjnego SAIC. Właśnie zaprezentowano pierwsze prototypy wspólnych modeli, które pomogą Audi pokonać konkurencję w wyścigu o najnowsze technologie w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych.
Źródło: Automobilwoche, Manager Magazin
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się