Skocz do zawartości
  • Magdalenah
    Magdalenah

    Audi zmodernizuje chińską ofertę w 24 miesiące

    W styczniu 2024 r. szef Audi Gernot Dörner, postanowił powierzyć Johannesowi Rocheckowi, szefowi działu controllingu korporacyjnego i finansów w Ingolstadt, wdrożenie nowej strategii na rynku chińskim. A teraz ruszyła machina największej ofensywy produktowej w historii marki w Chinach.

     

    Opublikowano wywiad z nowym szefem marki w Chinach, dając Europejczykom powód do zazdrości o nowe modele marki, które zostaną opracowane na rynek chiński w najbliższej przyszłości.

    Johannes Roscheck – prezes Audi China

    Johannes Roscheck – prezes Audi China

     

    Johannes Roschek objął stanowisko prezesa Audi China 1 kwietnia 2024r. i przejął stery na najważniejszym rynku marki na świecie. Przycisk został już naciśnięty dla ofensywy produktowej, która obejmuje zupełnie nową generację pojazdów napędzanych paliwem opartych na platformie PPC i pojazdów elektrycznych opartych na platformie PPE, a także pojazdów opracowanych wspólnie z SAIC Motor. Oferta w Chinach zostanie w pełni zmodernizowana w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

     

    Wiadomo, że tempo rozwoju i wzrostu rynku nowych pojazdów elektrycznych w Chinach jest bardzo wysokie. W rezultacie, udział w rynku pojazdów napędzanych paliwem spada. Jednak jeśli chodzi o tradycyjne marki luksusowe, pojazdy na paliwo nadal odgrywają wiodącą rolę.

     

    Nowy SUV Q6L e-tron został zaprezentowany chińskiej publiczności w kwietniu. Następnie zaprezentowano nowe modele A5, A6 e-tron i nowe Q5. Wszystkie będą wkrótce dostępne na chińskim rynku. Wymiana nowej generacji pojazdów napędzanych paliwem rozpocznie się od pierwszego A5 zbudowanego na platformie PPC. Produkcja tego modelu w Chinach obejmie szereg stylów nadwozia i konfiguracji. Wiadomo jednak, że A6L i Q5L są najważniejszymi produktami marki w Chinach. Są to odpowiednio najlepiej sprzedające się sedan i SUV marki.

    Audi Q6L e-tron, zdjęcie Audi AG

    Audi Q6L e-tron, zdjęcie Audi AG

     

    FAW Audi ogłosiło niedawno, że następna generacja modelu A6L nie zmieni nazwy w Chinach. Odbiega to od globalnego planu marki, aby zorganizować nazewnictwo swoich produktów zgodnie z zasadą nieparzystych pojazdów paliwowych i parzystych pojazdów elektrycznych, tworząc specjalne wyróżnienie dla chińskich klientów.

     

    Najlepiej sprzedający się nowy SUV Q5 na paliwo, został wprowadzony na rynek we wrześniu, a produkcja w Chinach rozpocznie się w 2025 roku. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, całkowicie elektryczna platforma PPE nowej generacji, jest już dobrze ugruntowana w Changchun. Pierwszym modelem, który przyjmie tę platformę w Chinach, będzie SUV Q6L e-tron, który zostanie wprowadzony na rynek w tym kraju w 2025 roku.

    Audi Q5, zdjęcie Audi AG

    Audi Q5, zdjęcie Audi AG

     

    Ze względu na specyficzne potrzeby rynku chińskiego, zaufanie marki do systemów i struktur badawczo-rozwojowych w Chinach jest dobrze znane. Zdecydowało się również na współpracę z Huawei, aby wyposażyć swoje pojazdy w wysokiej klasy inteligentne systemy wspomagania kierowcy. Może to wzbudzić zazdrość europejskich klientów marki premium.

     

    Oprócz nowego elektrycznego SUV-a Q6L e-tron, w 2025 roku w Chinach pojawi się również A6 e-tron. Według dostępnych informacji, wymiary nadwozia będą większe niż w wersji europejskiej. Ponadto zostaną dodane nowe technologie opracowane na rynek chiński, takie jak inteligentna jazda i inteligentny kokpit.

    Audi A6 e-tron, zdjęcie Audi AG

    Audi A6 e-tron, zdjęcie Audi AG

     

    „Wiemy, że rynek chiński ma wiele specyficznych potrzeb. Moim zdaniem niektóre z potrzeb chińskiego rynku są obecnie unikalne, ale w przyszłości będą się stopniowo rozprzestrzeniać i mogą stać się globalnym trendem, który zostanie zastosowany na innych rynkach” – powiedział Johannes Roschek, cytowany przez China Autohome.

     

    Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, Audi i SAIC Motor wspólnie opracowują nową zaawansowaną platformę cyfrową (ADP) na rynek chiński. Pierwszy w pełni elektryczny model dedykowany inteligentnym sieciom zostanie oficjalnie wprowadzony na chiński rynek w 2025 roku. Producent z Ingolstadt chce jednak zachować swój sportowy i luksusowy gen na całym świecie.

     

    „Niezależnie od tego, czy w Europie, czy w Chinach, stabilność samochodu Audi musi być taka sama, gdy osiąga 100 km/h” – powiedział Johannes Roschek, cytowany przez China Autohome.

    Największa w historii marki, promocja produktu w Chinach stanowi jednak wyzwanie dla niemieckich inżynierów. Karaoke w samochodzie to dla nich coś zupełnie nowego, dlatego marka współpracuje z Huawei, dużą chińską firmą, aby wzmocnić swoje lokalne możliwości badawczo-rozwojowe.

    Audi Q6L e-tron, zdjęcie Audi AG

    Audi Q6L e-tron, zdjęcie Audi AG

     

    „Widzimy zmianę w produktach Audi. Może nie są to lodówki, kolorowe telewizory czy duże sofy, ale zdecydowanie widzimy nowe przełomy ze strony Audi pod względem zachowania genów marki i przewodzenia przyszłym trendom” – wyjaśnia prezes Audi w Chinach.

    Elektryczność i inteligencja to zupełnie nowe tematy dla europejskiej marki. Teraz, gdy scena została ustawiona, a najlepsi aktorzy zajęli swoje miejsca, okaże się, czy zaufanie pokładane w nowym szefie marki może zapewnić najlepsze wyniki w segmencie marek premium. Ma on 24 miesiące na przygotowanie się do najważniejszej roli w swoim życiu.

     




    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...