Plany strajku, przejęcia kluczy i poszukiwania inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli nie powiodły się. W rezultacie ustalono ostateczną datę zamknięcia.
Żaden z 26 inwestorów nie złożył korzystnej oferty
Od miesięcy śledzimy przyszłość fabryki Audi w Brukseli. Niestety, nie będzie szczęśliwego zakończenia. Niemiecki producent, który boryka się z problemami finansowymi z powodu braku popytu na swój elektryczny samochód Q8 e-tron, nie może liczyć na wsparcie Grupy Volkswagen.
Audi żyje solidarnością wewnątrz i na zewnątrz bram fabryki. Zdjęcie: Audi AG
Potrzeba oszczędności i niezdolność Audi do znalezienia odpowiedniego inwestora dla fabryki oznacza jej zamknięcie. To najbardziej dramatyczna sytuacja w Grupie Volkswagen od dziesięcioleci. Audi ogłosiło tę decyzję radzie zakładowej i związkom zawodowym we wtorek. Dla 3000 pracowników nie ma planów zwolnień do czasu zamknięcia.
Audi szukało inwestorów przez kilka miesięcy, ale we wrześniu stało się jasne, że plan ten nie zostanie zrealizowany. Pomimo zainteresowania 26 potencjalnych inwestorów, Audi nie uznało żadnej z przedstawionych koncepcji za wykonalną i trwałą. To bardzo trudna sytuacja dla producenta, który wielokrotnie podkreślał, że Audi Brussels, to coś więcej niż tylko fabryka.
„Audi Brussels to ciepła, otwarta i zróżnicowana rodzina z bogatą historią, unikalnym sposobem prowadzenia działalności i specjalną misją, aby utorować drogę e-mobilności i zrównoważonemu rozwojowi dzięki w 100% elektrycznym samochodom premium”.
Nikt nie spodziewał się, że produkcja samochodów w brukselskiej dzielnicy Vorst przejdzie do historii.
Audi zamknie fabrykę pod koniec lutego 2025 roku
Infografika o fabryce Audi w Brukseli. Zdjęcie: Audi AG
Ogłoszono datę ostatecznego zamknięcia fabryki Audi w Brukseli. Zakończenie produkcji zaplanowano na 28 lutego 2025 roku. Tym samym kończy się dumny rozdział w historii marki.
Minęło 77 lat od czasu, gdy Pierre Dietlen położył pierwszą cegłę w fabryce Studebaker w Forst w 1948 roku. W tym czasie firma nosiła nazwę Anciens Etablissements D'Ieteren Frères. Pierwszy samochód zjechał z linii produkcyjnej kilka miesięcy później, 7 kwietnia 1949 roku. Ostatni samochód zjedzie z niej 76 lat później.
Obecnie jedynym samochodem zjeżdżającym z linii produkcyjnej w brukselskiej fabryce jest model Q8 e-Tron. Jego następca będzie budowany w Meksyku. Podobnie jak Grupa Volkswagen, marka boryka się z szeregiem problemów. W pierwszej połowie roku sprzedaż spadła o kolejne 8,2%.
Produkcja Audi e-tron Sportback w Audi Brussels. Zdjęcię: Audi AG
Planowana ofensywa modelowa ma na celu zmniejszenie dystansu do BMW i Mercedesa. Na pierwszy ogień idzie najnowsze Audi A5, wielka nadzieja producenta z Ingolstadt. Marka jest okrętem flagowym Grupy VW, więc jej generator powrotów w postaci zaawansowanego technologicznie i rewelacyjnego produktu będzie decydujący w jej powrocie do czołówki. Znajdzie to również odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.
Źródło: Automobilwoche, Audi AG
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się