Audi postanowiło rozszerzyć rodzinę modeli A6 e-tron. Właśnie zaprezentowało dwie nowe wersje tej serii. Miłym zaskoczeniem jest fakt, że marka daje entuzjastom jazdy quattro nieco oddechu dla ich portfeli.
Podstawowy model Audi A6 e-tron zyskuje bardziej atrakcyjne ceny i dwie nowe opcje napędu
Audi A6 Sportback e-tron. Zdjęcie: Audi AG
Audi ogłosiło dziś, że rozszerza rodzinę modeli A6 e-tron. Wprowadzony zostanie podstawowy wariant A6 z napędem na tylne koła, oraz bardziej przystępny cenowo wariant z napędem quattro. Wkrótce będą one dostępne w polskiej konfiguracji.
Przypomnijmy, że w momencie debiutu A6 e-tron istniały dwie wersje samochodu elektrycznego:
- e-tron performance - napęd na tylne koła, moc systemowa 270 kW (280 kW z launch control),
- S6 e-tron - napęd quattro, moc systemowa 370 kW (405 kW z launch control).
Teraz klienci mogą wybierać między dwoma nowymi wariantami modelu elektrycznego. Będzie on znacznie bliższy wielu portfelom, przez to, że znajdzie się w nim mniejszy akumulator o łącznej pojemności 83 kWh (75,8 kWh netto). W tej wersji pojazd oferowany jest z napędem na tylne koła. Drugim najtańszym modelem będzie A6 e-tron ze stałym napędem na wszystkie koła quattro. Będzie zasilany akumulatorem o łącznej pojemności 100 kWh (94,9 kWh netto).
Dzięki mocy 210 kW (240 kW z launch control), nowe A6 e-tron z napędem na tylne koła przyśpiesza do 100 km w 6 sekund. Model z napędem quattro ma moc 315 kW (340 kW z launch control) i przyspiesza do 100 km w 4,5 sekundy.
Audi A6 Avant e-tron / Audi A6 Sportback e-tron. Zdjęcie: Audi AG
Szybkie ładowanie jest również standardem
Dzięki standardowej technologii 800 V i maksymalnej mocy ładowania prądem stałym wynoszącej 225 kW, Audi A6 e-tron pozwala na krótkie postoje w celu uzupełnienia energii.
Odpowiednia stacja ładowania (High Power Charging, HPC) może uzupełnić rezerwy potrzebne do przejechania około 260 kilometrów w 10 minut (wersja Sportback). Model Avant potrzebuje tyle samo czasu, aby osiągnąć zasięg 245 kilometrów.
Modele z rodziny A6 e-tron są bogate w technologię i wydajne. To predykcyjne zarządzanie temperaturą pozwala na tak imponujące wartości pod względem wydajności ładowania. Całkowity zasięg wynosi 627 km w wersji Sportback, w porównaniu do 598 km w przypadku wersji Avant . Należy również zauważyć, że najbardziej ekonomiczną opcją w rodzinie elektrycznych A6 jest pierwsza wersja.
Audi A6 Sportback e-tron. Zdjęcie: Audi AG
Elektryczne A6 z napędem quattro można w pełni naładować w zaledwie 10 minut (na stacjach ładowania HPC o maksymalnej mocy ładowania 270 kW), w tym czasie zasięg można zwiększyć do 290 km (wersja Sportback) lub 280 km (wersja Avant). W zależności od typu nadwozia, całkowity zasięg wynosi odpowiednio do 716 km i 685 km.
Ile będą kosztować nowe modele Audi?
Nowe Audi A6 e-tron jest już dostępne do zamówienia w Niemczech. Ceny zaczynają się od 62 800 euro za Sportback i 64 450 euro za Avant. Za A6 Sportback e-tron quattro trzeba będzie zapłacić co najmniej 79 800 euro. Cennik modelu Avant z napędem na wszystkie koła zaczyna się od 81 450 EUR.
Jeśli chodzi o polski cennik, producent obiecuje, że wkrótce pojawi się on w konfiguratorze. Póki co, jedyną dostępną na polskim rynku wersją jest A6 e-tron Performance, której ceny zaczynają się od około 367 000 zł. Dwa nowe warianty obniżą zatem cenę zakupu A6 e-tron. Na przykład nieco ponad 273 000 zł.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się