Audi zaprezentowało mediom swój pierwszy model opracowany wspólnie z chińskim gigantem SAIC. Nowa submarka opracowana w Chinach nie będzie miała logo z czterema kołami, ale będzie nosić nazwę niemieckiego producenta. Pierwsze modele rozpoczęły już testy drogowe, ale w cennikach pojawią się najwcześniej latem 2025 roku.
Nowe modele submarki Audi i giganta SAIC Motor elektryzują rynek
Najważniejszym rynkiem dla Audi są Chiny. Nie jest to dla nikogo tajemnicą. Nowa submarka Audi, niemieckiego producenta premium i gigant motoryzacyjny SAIC, próbują pomóc mu przebić się do czołówki segmentu luksusowych samochodów elektrycznych.
Model AUDI E. Zdjęcie: Audi AG
Prototyp o nazwie AUDI E, zaprezentowany w listopadzie, był pierwszym samochodem opracowanym we współpracy z SAIC. Nie jest tajemnicą, że wywołał on ogromne poruszenie na Starym Kontynencie i w Chinach. Wielu fanów marki, miało okazję po raz pierwszy zobaczyć samochód bez logo, za to z lidarem na szczycie przedniej szyby, ukrytymi chowanymi klamkami po bokach i ogromnym spojlerem w tylnej części nadwozia. Ta swoistego rodzaju demonstracja nowej ery pojazdów marki z Ingolstadt w Chinach, dodatkowo wjechała na scenę w fioletowym kolorze nadwozia. Wybór nie jest przypadkowy, bo stanowi połączenie kultowej czerwieni Audi (symbolizującej sport) i niebieskiego (barwy symbolizującej technologię i inteligencję).
AUDI E jest zbudowane na zaawansowanej platformie cyfrowej opracowanej wspólnie z SAIC Motor. Posiada 570-kilowatowy dwusilnikowy układ AWD z dwoma silnikami i jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,6 sekundy. Posiada również 800-woltową technologię ładowania, która pozwala naładować samochód, zapewniając zasięg na 370 kilometrów, w zaledwie 10 minut. Połączenie niezrównanego luksusu Audi i zaawansowanej technologii SAIC, obejmuje również najnowocześniejszy interfejs użytkownika z asystentem głosowym. Mały ekran LCD na środku konsoli środkowej, służy jako centrum komunikacji między asystentem, a samochodem. Tymczasem obecność lidara wskazuje, że AUDI E będzie wyposażone w szereg inteligentnych funkcji, zgodnych z następną generacją samochodów chińskiego giganta SAIC. Samochód, który został przyłapany na testach ulicznych, jest w trakcie doskonalenia swoich umiejętności przed wejściem do produkcji.
Audi E nie jest już projektem z filmu science fiction
Model może przejść do historii marki jako pierwszy samochód na drodze z technologią, którą do niedawna widzieliśmy w filmach science fiction. Efekty związane z końcowym rezultatem współpracy SAIC i Audi, można zobaczyć w modelu IM L6 chińskiego giganta i jego wynikach w teście łosia bez kierowcy. Czy zaoferuje nam cyfrowo sterowane podwozie i autonomię, o której europejskie Audi mogło tylko pomarzyć?
Jak dowiedzieliśmy się z chińskiej prasy, samochód znajduje się obecnie w końcowej fazie testów. Opublikowane zdjęcia pokazują, że pomimo gęstego kamuflażu, proporcje i linie koncepcyjne charakterystyczne dla nadwozia shoot brake zostały zachowane. Zamiast logo obecna jest również nazwa AUDI. Ponadto w miejscu lusterek bocznych można dostrzec kamery, lidar i ukryte klamki drzwi. Tym samym, niemiecki producent wysyła bardzo wyraźny sygnał do swoich konkurentów. Pierwszemu modelowi młodej submarki nie brakuje niczego, by móc z nimi rywalizować. Zapowiada się gorące lato na chińskim rynku w 2025 r.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się