Nie jest tajemnicą, że Audi od lat budowało samochody na platformach MLB i MQB. W rezultacie silnik był montowany wzdłużnie lub poprzecznie. Samochody przyszłości to bardziej komputery na kołach, a biorąc pod uwagę dominację technologii cyfrowej, Audi potrzebuje czegoś zupełnie nowego.
Indywidualność jest ważniejsza niż ekonomiczność
Platforma Premium Platform Electric (PPE) jest nam znana na przykład dzięki elektrycznemu Q6 e-tron. Nowy model jest pierwszym produkowanym samochodem Audi, opartym na całkowicie elektrycznej architekturze tej platformy. Nazywa się to architekturą deskorolki. Dzieje się tak, ponieważ akumulator umieszczony między osiami napędowymi przypomina deskorolkę, a silnik znajduje się na osi.
Dzięki rozwojowi technologii i dzięki napięciu 800 V, ładowanie ze względu na pojemność akumulatora 100 kWh staje się łatwiejsze i szybsze. Ponadto Q6 e-tron odzyskuje do 220 kW energii, ponieważ 95% hamowania odbywa się poprzez rekuperację. W przyszłości Audi zamierza nie tylko tym zaimponować swoim konkurentom.
Marka planuje wykorzystać doświadczenie amerykańskiej firmy Rivian w dziedzinie architektury elektronicznej. Dzięki asystentom szerokoekranowym i cyfrowym, możemy spodziewać się zupełnie nowych wrażeń z jazdy. Dzięki większej liczbie funkcji informacyjno-rozrywkowych w przyszłym roku, marka będzie mogła powalczyć z niemieckimi konkurentami.
Wiadomo, że Audi pracuje nad nową platformą elektryczną nowej generacji, Scalable Systems Platform - SSP. Według Automobilwoche, jej debiut ma nastąpić do końca dekady. Oznacza to, że w przypadku modeli Audi, nacisk kładziony jest na indywidualność. Wynika to, z rosnącego popytu na tworzenie wielu modeli na jednej platformie, w ramach oszczędności kosztów Grupy Volkswagen. Przedstawiciele marki skomentowali tę strategię jako "bardzo synergiczne podejście, które mimo to pozwala na indywidualizację".
Audi Q6 e-tron jest pierwszym modelem opartym na nowej platformie Premium Platform Electric (PPE). Zdjęcie: Audi AG
Modele spalinowe nie pozostaną w cieniu nowoczesnych elektrycznych Audi
Nowe zaawansowane platformy dla pojazdów elektrycznych nie oznaczają, że Audi nie wprowadza zmian, jeśli chodzi o bazę dla modeli spalinowych. Nie jest tajemnicą, że marka opiera swoje najnowsze A5 i Q5 na platformie PPC (Premium Platform Combustion), która działa równolegle do PPE, opracowanej wspólnie z Porsche. Nie jest tajemnicą, że stopniowo prowadzi to do tego, że ten typ napędu nadal cieszy się zainteresowaniem kupujących. Dlatego dla marki taka inwestycja w rozwój samochodów z silnikami spalinowymi oznacza dodatkowy zastrzyk funduszy.
Spalinowe modele Audi oparte na platformie PPC, są ostatnim ogniwem łączącym tradycyjny model spalinowy, ze 100% modelem elektrycznym. Producenci nie pracują już nad rozwojem konwencjonalnych napędów. Aby zoptymalizować silnik spalinowy zgodnie z nowymi przepisami, konieczne jest ciągłe wydawanie pieniędzy i wymaga nakładów energii.
Nowe samochody pojawiające się na rynku będą podążać za pracą producenta nad nowymi platformami. Audi już przejęło platformę Modular e-Drive Kit (MEB) od Volkswagena, potrzebną do zbudowania na jej podstawie, małego modelu elektrycznego, a mianowicie A3 czy A2. Platforma zostanie wdrożona we wszystkich markach Grupy Volkswagen. Audi chce z tego czerpać znaczne zyski, ale pierwszym modelem, który na tym skorzysta, będzie Porsche.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się