Skocz do zawartości
  • Hugo
    Hugo

    Pożar Audi e-tron GT podczas serwisu

    Model e-tron GT od Audi zapalił się podczas wizyty w jednym z serwisów samochodowych w Stanach Zjednoczonych. Akcję gaśniczą utrudniał fakt, że auto znajdowało się na podnośniku.

     

    Jak poinformowała straż pożarna z Carmel w mediach społecznościowych, w lokalnym salonie samochodowym uruchomił się alarm przeciwpożarowy, a zraszacze uruchomiły się zgodnie z procedurą. Podczas gdy to drugie pomogło zapobiec rozprzestrzenianiu się ognia, we wnętrzu pojawiło się bardzo duże zadymienie utrudniające akcję gaśniczą.

    Częściowo spalony Audi e-tron GT

    Zdjęcie: Straż Pożarna Carmel | Facebook

     

    Pomimo słabej widoczności, strażacy zdołali zapanować nad pożarem Audi e-tron GT. Jednak jak wiadomo, pożary baterii litowo-jonowych są praktycznie niemożliwe do całkowitego ugaszenia z powodu niekontrolowanego wzrostu temperatury. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że pojazd znajdował się na podnośniku. Udało się go jednak opuścić na dół i umieścić pod kołami specjalne wózki transportowe. Następnie pojazd został usunięty z budynku, gdzie można było kontynuować akcję, która wymagała sporych sił i dużej ilości wody.

    Częściowo spalony Audi e-tron GT

    Zdjęcie: Straż Pożarna Carmel | Facebook

     

    Najbardziej zniszczona została przednia część pojazdu, co może wskazywać, gdzie rozpoczął się pożar. To właśnie tam znajduje się akumulator 12V. Auto zostało załadowane na platformę ciężarówki i w asyście straży pożarnej zostało przetransportowane w bezpieczne miejsce.

    Częściowo spalony Audi e-tron GT

    Zdjęcie: Straż Pożarna Carmel | Facebook

     

    Na chwilę obecną nie wiadomo co konkretnie spowodowało pożar, ale model e-tron GT był wielokrotnie wycofywany z powodu obaw o pożar. Ostatni przypadek miał miejsce w marcu, kiedy Audi wycofało 1042 pojazdy z powodu problemów z akumulatorami wysokiego napięcia. Według Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) problem dotyczył niewystarczającej jakości uszczelnienia akumulatorów. Wada ta mogła umożliwić wnikanie wody do ogniw baterii, co w konsekwencji mogło spowodować zwarcie i pożar.




    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...