Pod koniec października, gdy dopiero rozpoczynały się spekulacje na temat tego, kto zajmie drugi fotel kierowcy w zespole Audi F1, pod uwagę brane były tylko dwa nazwiska. Tymczasem producent z Ingolstadt oficjalnie ogłosił, że żadne z nich nie znajdzie się w składzie. Ponadto mówi się o częściowej sprzedaży zespołu Sauber.
Ani Valtteri Bottas, ani Mick Schumacher nie usiądą za kierownicą
Pod koniec października z niecierpliwością wyczekiwano oficjalnych informacji na temat tego, kogo Audi chce powołać na drugiego kierowcę w zespole Formuły 1. W prasie rozważane były dwa nazwiska, ale zarówno Valtteri Bottas jak i Mick Schumacher nie będą tymi szczęśliwcami. Audi postanowiło postawić na młodych w zespole.
Gabriel Bortoleto, przyszły kierowca Audi F1. Zdjęcie: Audi AG
Doświadczony Valtteri Bottas prawdopodobnie nie podpisze nowego kontraktu i zostanie zastąpiony przez 20-letniego brazylijskiego kierowcę Gabriele Bortoleto, który będzie jeździł u boku Nico Hülkenberga w Stake F1 Team Kick Sauber, który w 2026 roku stanie się zespołem Audi F1.
20-letni kierowca z São Paulo zdobył tytuł FIA Formuły 3 w 2023 roku. Obecnie prowadzi w klasyfikacji mistrzostw FIA Formuły 2 i podobnie jak wielu utalentowanych kierowców, zaczynał w kartingu. Miejsce kierowcy w zespole Audi F1 jest dla niego szansą na zaprezentowanie swoich umiejętności na szczycie sportów motorowych. Jednak połączenie doświadczenia i młodości w pierwszym fabrycznym zespole Formuły 1 producenta z Ingolstadt, nie jest jedyną rzeczą, która wywołuje obecnie poruszenie.
Audi zamierza sprzedać część udziałów w swoim zespole Sauber
Nie jest tajemnicą, że sytuacja finansowa Audi pogorszyła się po publikacji wyników za trzeci kwartał. Kołem ratunkowym okazały się luksusowe marki samochodowe Lamborghini i Bentley, które uratowały wyniki finansowe przed stratami. Trudno jednak przewidzieć, co wydarzy się w tym zakresie przed końcem roku, kiedy rozważane są redukcje tysięcy etatów. W tym kontekście pojawiły się plotki, że Audi sprzeda część swoich udziałów w zespole Sauber, co wydaje się rozsądne. Oficjalne ogłoszenie nie nastąpi jednak w najbliższym czasie.
Samochód pokazowy w malowaniu startowym Audi F1. Zdjęcie: Audi AG
Biorąc pod uwagę kryzys, w jakim znajduje się Volkswagen AG i marka Audi, finansowanie zespołu Formuły 1 jest kontrowersyjne. Tak więc, jeśli producent nie chce porzucić projektu, kapitał zewnętrzny byłby mile widziany, jak poinformował dziennikarz F1 Joe Saward na swoim blogu 30 października. Według Sawarda, Katarczycy wyrazili już chęć zainwestowania w projekt Audi F1.
Obecnie mówi się, że jeśli wszystkie warunki zostaną spełnione, projekt zostanie zasilony kwotą do 1 miliarda euro. Oczekuje się, że w niedalekiej przyszłości producent oficjalnie ogłosi częściową sprzedaż zespołu Sauber. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że Katar posiada 17% udziałów w VW AG, a Qatar Airways jest już kluczowym sponsorem Formuły 1.
Pozyskanie największych talentów na torze i zastrzyk gotówki od Katarczyków pomoże zrealizować długoterminową strategię Audi i zaangażowanie w Formułę 1.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się