System Homelink – nadajnik sygnału otwierania bramy/garażu (kod wyposażenia: VP1). Od rocznika modelowego 2003 audi dodało do kolejny element wyposażenia opcjonalnego w nadwoziu B6. W osłonie przeciwsłonecznej znalazł się teraz pilot umożliwiający zdalne otwieranie drzwi garażu, bramy wjazdowej lub obsługi systemu alarmowego i oświetlenia. Nadajnik fal radiowych zamontowano pod obudową przedniego zderzaka. Osłona przeciwsłoneczna posiada trzy programowalne przyciski – możemy do nich przypisać trzy osobne funkcje (tym samym rezygnując z kilku pilotów obsługujących domową elektrykę).
Programowanie:
- zaczynamy od wykasowania danych zapisanych w pamięci sterownika. Przytrzymujemy skrajne przyciski pilota (I i III) przez 20 sekund aż dioda zacznie szybko mrugać. Puszczamy przyciski.
- teraz naciskamy i przytrzymujemy przycisk pod którym chcemy zaprogramować daną funkcję - trzymamy go tak długo dopóki dioda nie zacznie wolno mrugać. Od tej chwili mamy 5 minut aby zaprogramować sygnał. Udajemy się na przód auta i przysuwamy oryginalnego pilota bramy do atrapy grilla a następnie wciskamy i przytrzymujemy jego przycisk. Zależnie od modelu pilota trzeba trzymać albo bardzo blisko sterownika albo niewielki dystans od niego (do 30cm). Potwierdzeniem sparowania się Homelinka ze sterownikiem naszej bramy będzie 3-krotne mrugnięcie światłami awaryjnymi. Teraz trzeba udać się do auta i jeszcze raz nacisnąć i przytrzymać wybrany wcześniej programowany przycisk (dioda powinna zaświecić światłem stałym). Mission Accomplished.
Lista części:
8E0 909 511 – sterownik [200zł allegro // 2907zł ASO]
8E1 857 551 A – osłona przeciwsłoneczna z pilotem dla B6 i B7 (do 08/2005) [737zł ASO // 300zł ebay]
Dostępne kolory: J45 (szary), 1X5 twist (beżowy), 2G8 aqa, 85P soul (czarny)
8E0 857 551 D – osłona przeciwsłoneczna z pilotem dla B7 (od 09/2005) [737zł ASO // 300zł ebay]
Dostępne kolory: XX9 (wanilia), 5B9 torroe (beżowy), 85P soul (czarny), 9V4 (srebrny)
8E0 807 777 – uchwyt sterownika dla B6 [60zł ASO]
8E0 907 179 – uchwyt sterownika dla B7 [14zł ASO]
8E0 971 934 – 4-pinowa wtyczka do sterownika [17zł ASO]
4B0 971 978 – 6-pinowa wtyczka do osłony przeciwsłonecznej [5zł ASO]
8E0 972 585 – 17-pinowa wtyczka do panelu złączy w słupku A [10zł ASO]
8E0 972 575 – 17-pinowe gniazdko do panelu złączy w słupku A [10zł ASO]
8E1 971 065 C – adapter (gotowa wiązka łącząca wiązkę dachową z wiązką zderzaka) [133zł ASO]
1J0 937 743 D – gniazdko adaptera (strona kabiny) [3zł ASO]
6X0 973 815 – gniazdko adaptera (strona zderzaka) [15zł ASO]
Razem: ok. 800zł (przyjmując że słonecznik i sterownik kupimy używane)
Jeśli nasze auto posiada instalację PDC z czujnikami w przednim zderzaku ostatnie 3 pozycje z w/w listy mamy z głowy... Koszt części spada wtedy do ok. 650zł.
Osłona przeciwsłoneczna z pilotem występował tylko w wersji QQ1 (pakiet oświetlenie) czyli z instalacją załączającą oświetlenie lusterka kosmetycznego.
Instalacja wiązki będzie wymagała troszkę cierpliwości – musimy poprowadzić 6 przewodów ze słonecznika przez górny słupek A do panelu złączy w dolnej części słupka A. Poniżej rysunki które przydadzą się przy demontażu (umieściłem je w kolejności rozbierania). Ściągamy uchwyt z górnego pokrycia słupka A a następnie pozbywamy się osłony przeciwsłonecznej oraz jej mocowania. Kolejny krok to odkręcenie panelu oświetlenia oraz małej osłonki przeciwsłosnecznej (umożliwi to odchylenie podsufitki bez potrzeby całkowitego jej demontażu - na tyle aby móc założyć nową wiązkę).
Schemat połączeń:
Kolejny etap to instalacja wiązki adaptera łączącego kabinę z wiązką zderzaka – tutaj będzie najwięcej roboty (wiązka prowadzona jest w nadkolu które trzeba będzie rozebrać). Szczegóły tej operacji zostały opisane w wątku dot. instalacji czujników PDC (wiązka systemu pomocy przy parkowaniu i Homelink-a jest wspólna).
Na koniec ściągamy przedni zderzak aby zamocować sterownik i podłączyć go do adaptera (opis demontażu przedniego zderzaka znajdziecie także w temacie o PDC).
Sposób mocowania sterownika w nadwoziu B6:
Sposób mocowania sterownika w nadwoziu B7 (najpierw trzeba odkręcić spryskiwacze - jeśli oczywiście auto je posiada):
Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści.
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.