Skocz do zawartości

Bart-S

VIP
  • Postów

    5210
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Bart-S

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    WLKP

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DETA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Bart-S

75

Reputacja

  1. Masz skrzynię do naprawy. Skontaktuj się ze mną na priv.
  2. To nie jest wina sterownika. Albo ukręcił się wałek wejściowy albo pierwszy zestaw stożków w miejscu czujnika momentu obrotowego (czyli diagnoza binkiego jest jak najbardziej prawidłowa). Sugerowałbym demontaż skrzyni i weryfikację usterki. Kupno używanej skrzyni i jej montaż mimo, że wydaje się być opcją bardziej atrakcyjną cenowo nie jest dobrym rozwiązaniem - instalujesz kota w worku, który nie wiadomo czy i ile pojeździ (a tym bardziej decydując się na 01J bez trybu sport ze starszą jednostką sterownika hydraulicznego).
  3. I wszystko jasne. W stopce masz telefon. Zadzwoń po 16:00.
  4. Jest kilka możliwości... Czy poza błędem są jakieś objawy? Np problem z ruszaniem z miejsca?
  5. Przy wyzerowanej adaptacji odczuwalne większe naprężenie jest normalne - zerujesz parametry sterownika i w związku z jakimś stopniem zużycia masz nominalnie większe ciśnienie podawane na sprzęgła. Przez to wyraźnie czuć "naprężenie" po wrzuceniu D lub R, które zniknie lub zmniejszy się po zapisaniu adaptacji. Popraw profil bo nie wiadomo o jakie auto chodzi.
  6. Muskel nie ma jak się z Tobą skontaktować. Nie mogę Ci wysłać PW. Jak możemy się "spiknąć"?
  7. Zgraj komplet bloków pomiarowych ze sterownika skrzyni biegów (silnik pracuje, lewarek na P) i podeślij mi na mejla.
  8. To, że widzisz status "adaptacja trwa" nie oznacza, że wypadła. Zdecydowanie masz problem ale trochę na siłę starasz się znaleźć powód... Zapisana adaptacja zostaje w pamięci sterownika po jej wykonaniu. Wystarczy, że wyłączysz/włączysz zapłon lub (w przypadku pierwszych dwóch generacji Multitronika) temperatura oleju ATF spadnie poniżej progu adaptacji (który dla 01J i 0AN wynosi 60 stopni), wtedy pole "adaptacja OK" automatycznie zmieni się na "w trakcie". To nie znaczy, że adaptacja wypada tylko, że sterownik jest w trybie kolejnego uczenia się. Tak to działa i tak ma być. Co do opisanego problemu z szarpaniem. Nadal zbyt mało precyzyjny opis... Pamiętaj, że diagnozuję zdalnie. Nie mogę wejść do auta, przejechać się i tego poczuć a zatem muszę te informacje wydobyć od Ciebie. Skupmy się na fragmencie gdzie masz przejechać na krótkim odcinku kilka razy przód/tył. Co po kolei robisz... Naciskasz hamulec, przełączasz lewarek z D na R... kiedy następuje uderzenie? Zaraz po wrzuceniu R? Przy próbie ruszenia? Jak szybko po wrzuceniu R puszczasz hamulec? Dajesz od razu pedał gazu czy czekasz aż sam ruszy.
  9. Myślę, że to co opisujesz nie ma nic wspólnego z adaptacją (a już tym bardziej, że winny jest przegub wewnętrzny). Spróbuj precyzyjnie opisać co się dokładnie dzieje.
  10. Tak na szybko jeśli ktoś chce się pobawić... wariant 1 (wiązka elektrycznych podnośniki tylnych szyb do połowy 2003): 1 - brąz 2,5 (masa) >>> w wiązce 2004 pin1 2 - czerwono/żółty 1,5 (głosnik -) >>> w wiązce 2004 pin 2 3 - czerwono/żółty 0,5 (bezpiecznik S223 15A) >>> w wiązce 2004 pin 13 4 - czerwono/szary 0.5 (moduł inklinacji w MK) >>> w wiązce 2004 pin 14 5 - pomarańczowo/zielony 0,35 CAN High >>> w wiązce 2004 pin 30 6 - pomarańćzowo/brązowy 0,35 CAN Low >>> w wiązce 2004 pin 3 11 - czerwono/niebieski 2,5 zasilanie z bezpiecznika S280 30A >>> w wiązce 2004 pin 11 12 - brązowo/żółty 1,5 (głośnik +) >>> w wiązce 2004 pin 12 Cały knyf polega na tym aby położyć brakującą wiązkę po stronie instalacji auta czyli idąc od słupka B do instalacji samochodu. Ze starej wiązki w której w zasadzie są praktycznie tylko kabelki do sterowania zamkiem nie można wykorzystać prawie nic.. Możecie przełożyć tylko kable głośnika (piny 2 i 12). Resztę przewodów usuwamy i kładziemy 6 nowych przewodów do: - bezpieczników (panel bezpieczników) - magistrali CAN HIGH i LOW (z wiązki MK lub wiązki przednich drzwi) - masa (z najbliższego punktu masy, na słupku B lub na progu po drodze do słupka A) - inklinacja (z wiązki MK lub wiązki przednich drzwi) ...robiłem to na szybko, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałęm. EDIT: 1. kabelki powinniście znaleźć na słupku A bez większego problemu (będą miały ten sam kolor i ten sam przekrój)
  11. Widzę, że ktoś już podłączył moje stare schematy dot. wiązki stosowanej od połowy 2003r (od MY2004). Niestety serwer na którym umieściłem komplet informacji już nie działa. Nie zrobiłem backupu więc rysunki przepadły. Z uwagi na zapotrzebowanie (nieustannie zawracacie mi tym gitarę na PW) przygotuję je jeszcze raz ale od razu zaznaczam, aby uzbroić się w cierpliwość (nie wiem kiedy przy moim trybie pracy znajdę na to czas ;)).
  12. "Nie przechodzi autoadaptacji i rozwiązanie w postaci innej adaptacji"... ludzie nie przestają mnie zadziwiać Moim zdaniem masz skrzynię do naprawy ale zacznijmy od adaptacji żebyś nie strzelał notorycznie ze sprzęgła z uwagi na jej brak (bo to jest tu problemem). Później zastanowimy się co z tym dalej.
  13. Oskar zadzwoń po 18:00. Poślizg sprzęgła to temat bardziej uciążliwy diagnostycznie bo może za to odpowiadać kilka elementów.
  14. Masz 2 problemy. Pierwszy to wibracje podczas jazdy a drugi na postoju. To, że włączasz D lub R i masz większe wibracje wcale nie oznacza, że skrzynia jest powodem. To powszechny błąd diagnostyczny popełniany przez mechaników. Załączając skrzynię dociążasz silnik - jeśli cokolwiek w układach napędzanych powoduje nadmierne obciążenie (dla przykładu, kompresor klimy lub sprzęgiełko alternatora, wtryski lub milion innych powodów), auto będzie wpadać w wibracje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...