Jump to content

Bart-S

VIP
  • Posts

    5,179
  • Joined

  • Last visited

About Bart-S

Informacje

  • First name
    Bartek
  • Location
    WLKP

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2000
  • Engine code
    ALT
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Multitronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bart-S's Achievements

71

Reputation

  1. Skrzynię masz GYJ. Zacznij od podłączenia się do sterownika skrzyni i odczytania (nie kasowania!!!) błędów.
  2. Ciężko u mnie z terminami ale zadzwoń wieczorem. Coś wymyślimy.
  3. Sterownik do naprawy. Raczej odradzam jazdę w trasę z tą usterką.
  4. Zadzwoń wieczorem. Coś wymyślę.
  5. M10, długość gwintu 20mm. Twardość 12,9.
  6. Tak. Masz tu dwa niezależne od siebie problemy. Zadzwoń wieczorem.
  7. Tak... widzę, że masz "100 pytań do..." Może zadzwoń bo wychodzi z tego za dużo pisania.
  8. 6-płytek 310Nm. 7-płytek 400Nm. Przy czym nie chodzi tu o to ile wytrzyma ale o szybkość zużycia. Tak BEX też miał Multi.
  9. W związku z tym jak rozwiązano zasilanie sprzęgła do jazdy wstecz (a dokładnie z uwagi na różnicę w sposobie zasilania pomiędzy sprzęgłem do jazdy do przodu a do tyłu), powinno się czekać jakieś 2-3 sekudy po wrzuceniu R zanim puścisz hamulec. Jest to związane także ze zużyciem dlatego w autach z niskim przebiegiem aż tak tego nie czuć. Można to usunąć ale kosztuje krocie więc taniej jest po prostu pamiętać o zasadzie 3 sekund. Może też pomóc adaptacja biegu wstecznego - z uwagi na to, że jazda do tyłu ma miejsce dość rzadko, sterownik skrzyni nie ma zbyt wielu okazji aby wykonać tu korektę (zatem można spróbować). Jak już napisałem dla 1.8T w B6 i B7 nie przewidziano modyfikacji do 7-płytek - nie ma softu, który to obsłuży. I nie ma to też sensu ponieważ z uwagi na stosunkowo niski Nm sprzęgło nie zużywa się tu w takim tempie jak w dieslach.
  10. Tak, dla 1.8T nie przewidziano wersji 7-płytkowej z uwagi na ilość Nm którymi dysponuje ten silnik.
  11. Nie ma potrzeby robienia adaptacji. Nie załączyłeś foto ale zakładam, że zobaczyłeś ADP Run i przyjąłeś, że nie ma adaptacji. Skrzynia jest tak skonstruowana, że nieustannie się uczy i właśnie status RUN zobaczysz tu najczęściej (tak ma być). Z kolei problem z gubieniem komunikacji z TCU dotyczy Twojej wersji kabla/oprogramowania. VAG-COM czy VCDS Lite nie nadają się do takiego zastosowania - potrzebna nowsza wersja VCDS (od wersji 7.x działały poprawnie).
  12. Poziom ATF sprawdza się na kanale/podnośniku przy odpowiedniej temperaturze odkręcając korek kontrolny - nie ma innej metody. Najpierw wyciągnij wtyczkę i sprawdź to o co prosiłem.
  13. Trzeba spuścić olej, zdemontować tylne zawieszenie skrzyni i zdjąć tylną obudowę. Jeśli uszczelka jest założona odwrotnie wystarczy ją poprawnie zamontować. Jeśli jest zamontowana poprawnie - wymienić.
×
×
  • Create New...