Skocz do zawartości

mrdok

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mrdok

Osiągnięcia mrdok

0

Reputacja

  1. Witam. Podepnę się pod temat. Silnik 1.9 tdi BKE. U mnie jakiś tydzień temu zaczęło dudnić, a szczególnie w granicach obrotów 1600-2000, a im był bardziej ciepły silnik to głośniej zaczynał pracować. Dziwne bo 30 kkm temu wymieniłem wałek plus szklanki. Przed wczoraj rozebrałem pokrywę by sprawdzić głównego podejrzanego czyli "broki", oczywiście na miejscu. Dziś wziąłem się za zawór EGR (podejrzany nr2) którego czyściłem ze dwa lata temu. Wykręcając go i zdziwiłem się, że jest prawie w ogóle niezabrudzony. Rozczarowany wkręciłem zawór z powrotem. Uruchomiłem zimny silnik podszedłem do filtra i cisza nie dudni, a po kolejnych 10 sekund zaczęło znowu dudnieć. Zaciekawiony odkryciem zacząłem grzebać przy zaworze EGR. Po wyjęciu wtyczki na pracującym silniku dudnienie było słychać cały czas, a komputer zgłaszał błąd zaworu. ALE jak odłączyłem zasilanie zaworu EGR na wyłączonym silniku to silniczek po uruchomieniu pracował tak jak dawniej: cicho i spokojnie. Sterownik silnika nie zgłasza błędu zaworu EGR chodź przejechałem się ze 2 km. Ciekawe jak tam praca turbiny? Bo nie wiem jakie są zależności między jednym, a drugim. Wiem że tylko nie mogę wykonać testów wyjściowych które zaczynały się od zaworu EGR. Podsumowanie: moim zdaniem zabrudził się czujnik otwarcia zaworu EGR i komputer ustawiał go w złej pozycji. Nie wiem czyścić potencjometr czy zamówić nowy. Będzie mi bardzo miło jak komuś pomogę zdiagnozować jego traktor. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...