
zeeen
Pasjonat-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O zeeen

-
256(0x100):64 czujnik ciśnienia i temperatury środka chłodniczego 0100 ---------- Post dopisany at 15:29 ---------- Poprzedni post napisany at 15:15 ---------- jeszcze jeden błąd: 457 sterownik instalacji elektrycznej samochodu
-
chym? wydaje mi się że chodzi o czujnik płynu chłodniczego w układzie chłodzenia silnika. To by mi odpowiadało odnośnie podwyższonych obrotów przy rozgrzanym silniku.(950rpm). Co ma klima do problemu? wydaje mi się że nie ma wpływu.
-
Teraz pytanie, czy to od klimy czy chodzi o chłodnicę? ---------- Post dopisany at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany at 13:50 ---------- Bo już zgupiałem, w Etce nie mogę znaleźć położenia tego czujnika
-
No i wywaliło mi błąd. Czujnik ciśnienia i temperatury środka chłodniczego.
-
Zastanawiam się odnośnie poduszek pod silnikiem, może ten trop będzie dobry. Koledze proximpuh ktoś w innym wątku doradził sprawdzenie poduch. Sprawdzałem w katalogu to poduszka jest z czujnikiem (kabel i wtyczka). ---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 14:50 ---------- cooljack , a jak na postoju wyczuwasz jakieś drgania karoserii? Mi też czasem start/stop działa a czasem nie. Ogólnie to mnie irytują te drgania jak wcisnę pedał gazu i obroty opadają to pomiędzy 1200-950 potelepie i obroty zatrzymują się na 950. Czasem jest ok i spadną do 830. Może trop tej poduchy pod silnikiem z tym czujnikiem?
-
No to mnie pocieszyłeś, ale nikt na forum nie ma jakiegoś pomysłu na ten temat.
-
Przed chwilą podpinałem, bardziej mi chodzi o wyczuwalne wibracje przenoszące się na karoserie. No i te podwyższone obroty jakby zczytywał że silnik zimny ,a tu 90 stopni na blacie. Co do start/stop to masz racje że potrzebny jak.... ---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:50 ---------- Przewaliłem troche na forum i same tematy o dwu-masach mi wyskakują odnośnie telepania silnika. Jak dodam gazu i puszczę to obroty schodzą płynnie w końcowej fazie wyczuwalne są drgania budą i zatrzymują się na 950(badane kompem). Normalnie powinny być 830
-
Przy rozgrzanym silniku obroty nie spadają na około 830, tylko są na poziomie 1000. Nie działa start /stop i przy opadaniu obrotów lekko trzęsie silnikiem. Na biegu jałowym dalej trzyma podwyższone obroty i wyczuwalne są lekkie drgania silnika przenoszone na karoserie. Gdzie szukać przyczyny. Czasem jest tak że obroty spadną na 830 i wszystko jest ok. ---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ---------- Po podpięciu do kompa nie pokazuje błędów, korekcje wtrysków w normie,obroty podwyższone dokładnie pokazują okolice 950. Start/stop przy temperaturze płynu chłodniczego 90st nie działa. Proszę o pomoc
-
Byłem oglądać dawcę. Gościu przez telefon mówił że ma nabite 40tyś mil. Trochę z dużą wiarą niedowierzania pojechałem oglądać, no i pozytywnie byłem zaskoczony. Silnik był jeszcze zamontowany w aucie, świeżutki czyściutki...palce lizać , dodatkowo wkładają za dodatkową opłatą. Dodatkowo książki serwisowe , ostatni wpis 37tyś mil w lipcu 2013. Auto anglik także można sprawdzić historię. W przyszłym tygodniu powinien być zrobiony. Z auta ściągają tylko turbinę, cały osprzęt zostaje. No zobaczymy , niedługo zdam relacje. ps Rozrząd zostaje oryginalny, tylko zalewamy świeżą oliwą i filtr. Pozdrawiam ---------- Post dopisany 28-03-2014 at 16:46 ---------- Poprzedni post napisany 21-03-2014 at 22:16 ---------- Silnik wymieniony,auto śmiga jak dzikie...Pozdrawiam
-
Dzięki adrian998998, o to właśnie mi chodziło. Mam podstawy teraz do dochodzenia swoich racji z mechanikiem. Przed wymianą wiedział że samochód został kupiony z padniętą turbiną. Mechanik wiedział że nie użytkowałem tego auta wcześniej i prosiłem o sprawdzenie stanu silnika przed dokonaniem naprawy turbiny. Teraz jadę oglądać dawce z silnikiem. Przed wrzuceniem silnika do budy jakie czynności należy wykonać? Mam na myśli wymiana oleju, wymiana rozrządu, odkręcenie miski olejowej w celu wygarnięcia syfu i oceny tego trzpienia od pompy oleju. Czy coś jeszcze byście sugerowali? Znalazłem schrot co oferuje kupno silnika z wymianą. Co wy na to?
-
A kompresje na cylindrach można sprawdzić przy padniętym turbo?
-
Dzięki adrian998998 za szybką odpowiedz. Zastanawiam się, i próbuje dojść czy mechanik mógł zasugerować wcześniej przed naprawą turbo możliwość zgięcia korbowodu.Czy mógł podjąć jakiekolwiek czynności przed naprawą w celu oceny stanu kompresji cylindrów.Obyło by się bez kosztów które poniosłem (700euro wymiana + 360euro regeneracja turbiny) Od razu poszedł bym drogą wymiany silnika pełno uzbrojonego (wtryski turbo itd). 700 euro w błoto. Nawet ściągał miskę olejową w celu czyszczenia syfu, a nie było łatwo w tym modelu bo musiał popuszczać zawieszenie.
-
Niema szans sprawdzenia np. ciśnienia oleju po zaślepieniu turbiny?
-
jakby pogiął korbowody to by kompresji prawidłowej nie było. ---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ---------- Witam ponownie , okazało się jednak że kompresja na trzecim cylindrze to ok 20psi na pozostałych trzech jest powyżej 30-stu. Dziękuje wszystkim za rady i trafną diagnozę. Mechanik zagotował mnie do reszty. Naprawił turbinę , skasował pieniądze oddając mi samochód z zaleceniami wymiany wtrysku na trzecim garze. Okazało się w końcu ,że nie ma kompresji i możliwe że zgięło korbowód tak jak już parę osób wcześniej diagnozowało. Jeszcze do ostatniej chwili mącił mi w głowie ,że kompresja ok. Jedno pytanie muszę zadać. Czy sprawdza się wcześniej stan silnika przed naprawą turbiny? Kompresje na cylindrach, ciśnienie oleju pompy itd. aby wykluczyć uszkodzenia spowodowane niesprawnym turbo.
-
Wróciłem od mechanika i: -kompresja na cylindrach ok -wtryski wymontowane i sprawdzone ok -wiązka elektryczna ok -pompa wtryskowa ok Mechanik powiedział że cały układ paliwowy jest ok. Muszę dodać że audi a4 b8 zostało zakupione z kompletnie rozsypaną turbiną. Olej silnikowy był wszędzie. Cały układ wydechowy zaolejony, Dpf z katalizatorem olej. Intercooler olej. itd. Do auta wstawiona profesjonalnie zregenerowana turbina (wykresy i gwarancja) Nowy intercooler (stary okazał się dziurawy), sonda lambda , czujniki temperatury spalin. Czyszczony Dpf specjalnie zalany płynem do czyszczenia dpf-ów Zdejmowana i czyszczona miska olejowa. Jaki wpływ na nierówną pracę silnika może mieć nieprzeczyszczony EGR? ---------- Post dopisany at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany at 18:50 ---------- Oczywiście dalej trzęsie silnikiem, pali na 3 gary.