Witam serdecznie, Zwracam się do Was z następującym problemem, który męczy auto od jakiegoś czasu, a ja już nie mam pojęcia co mogę więcej zrobić.
Wyskoczył błąd P0302 wypadanie zapłonu na cylindrze 2. Autko się dusi na niskich obrotach i trzęsie budą. Czynności jakie zostały dokonane to: 1. Zamiana miejscami cewek
2. Założone nowe świece
3. Zmierzone ciśnienie 11 Bar 4. Iskra po wyjęciu cewki skacze
5. Zamienione między cylindrami wtryskiwacze
Nic nie pomogło....
W sobotę postanowiłem zatem jeszcze raz rozkręcić silnik, zdjąc kolekotr i dostać się do zaworów w celu przeczyszczenia komory zaworów z nagaru. Po wyczyszczeniu i zabraniu się do skręcania postanowiłem sprawdzić napięcie na kostkach od wtryskiwaczy i tu zdziwienie. Po włączeniu zapłonu na wszystkich wtryskiwaczach pojawja się stałe napięcie 5 V. Natomiast na cylindrze 2 jest właśńie 0. Zauważyłem kostkę rozdzielającą 6 pinową za silnikiem pod przeputnicą. jak zmierzę w tej kostce napięcie na poszczególne cylindry to pokazuje zgodnie 5 V lecz nie na środkowej parze dochodzącej do cylindra 2.
Mam pytanie co mogę zrobić dalej? dostac się do sterownika? Dlaczego jeżeli na wszystkich pozostałych jest napięcie, to na tym jednym miało by nie być?
Co powoduje że ECU wysyła napięcie na wtryskiwacze? Czy moze ktoś posiada schemat elektryczny? Czy mogę bez problemu odłączyć ECU od samochodu i sprawdzić czy na wyjściu jest napięcie?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i porady
Pozdrawiam
Daniel
Siema
Na prawdę nie ma nikogo kto mógłby mi pomóc? Ostatnio po wymontowaniu komputera, została sprawdzona wiązka do wtyczek i wszystko okazało się być w porządku.
Czy został w takim razie już tylko sterownik?
.