Skocz do zawartości

Ori

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ori

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Iława

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia Ori

1

Reputacja

  1. Witam. Chciałbym prosić o pomoc. Mam problem ze zdiagnozowaniem przyczyny piszczenia mojego audi. Piszczenie występuje tylko pod obciążeniem. Np. kiedy ruszam. Na filmiku mam zaciągnięty ręczny i puszczam sprzęgło. Czy ktoś coś podobnego już spotkał? https://youtu.be/g7nZ2Ltokx4
  2. Miałem podobną opcję w poprzednim audi. Był tam silnik 1.9 TDI AFN Wyczyściłem nagrzewnicę zgodnie z tym co napisane w linku który Ci dają i jak ręką odjął. Po przejechaniu 5 km trzeba było się rozbierać bo wrzątek leciał z nawiewów. A woda z weży.... o stary... coca cola to przy tym herbata....Tylko na ten system czyszczenia zarezerwuj sobie więcej czasu niż zakładasz i zrób to rzetelnie. Az woda będzie lecieć naprawdę czysta. Podejrzewam, że zaoszczędzisz te 300 zł a nagrzewnicę odeślesz pozdrawiam
  3. Miałem ten dylemat kilka tygodni temu. Wszyscy odradzali mi sztywne koło ze względu na skrzynię (podobno dostaje mocniej w tyłek)a i niekiedy komfort jazdy jest gorszy na sztywnym. Wybór padł na komplet z dwumasem Sachs W zasadzie skończyło się na tym, że po rozebraniu dwumas okazał się w super stanie i wsadzili tylko nowe sprzęgło sachsa. Osobiście powiem, że odczucia z jazdy są fajne. Sprostuję, że mam FWD a nie Quattro jak w temacie. Co do kosztów to różnica między sztywnym a dwumasowym była naprawdę nie duża. Jak będziesz już dotykać ten temat pamiętaj aby wymienili Ci łożysko IGIEŁKOWE bo ono potrafi się rozjechać i piszczeć jak łożysko oporowe i znów trzeba rozbierać wszystko na nowo. Cena łożyska igiełkowego to 34zł z tego co pamiętam. Pozdrawiam.
  4. Ja mam podobny problem. Wymieniłem dwa przeguby zew. Końcówki drążków, ustawiłem zbieżność, i stukało dalej. Kolej poszła na hamulce. Mówili, że może zacisk może klocek itd. I tak miałem zmienić to wymieniłem komplet przód i tył nowy ATE. I dalej takie pukanie przy skręcie w prawą stronę. W tej chwili nie wiem co można z tym zrobić bo auto miało niedawno wymieniane sprzęgło i przeszło totalny przegląd. Czekali na nowe sprzęgło to macali wszystko co było pod autem żeby nie tracić czasu na podnośniku. I nie znaleźli kompletnie nic co kwalifikuje się do wymiany. Ręce opadają a Czarnulka sobie stuka delikatnie i wkurza ucho
  5. Podepnę się do tematu. Mam taki sam problem i nigdzie nie mogę doczytać się jak się z tym uporać. Jak sprawdzić czy u mnie temperatura zew może być wyświetlana na zegarach. mam takie zegary (filmik odnoście czego innego ale z mojego auta. i dobrze widać zegary) https://youtu.be/UngEq16_0xY Miałem rok temu starcze a4 z 1997roku i tam temperatura zew była wyświetlana normalnie w dolnym pasku na zegarach.
  6. Ori

    Klepanie 1.8t aeb

    Pozwolę sobie kilka słów o tym "zacnym" oleju napisać. Sytuacja sprawdzona na :(w nawiasach przebieg) a4b5 1998 aeb (230tyś) a4b5 2001 awt (255tyś) a6c5 1998 aeb (350tyś) audi TT 2005r (chyba bvr) (165tyś) Wszystkie silniki zalane były tym magicznym olejem jakim jest MOBIL. Dlaczego tak było w tych 4 autach?? Bo serwisował je ten sam mechanik... Klekotały jakbym miały się rozpaść.Drgania i stukanie zaworów. Na VAGu pokazywał missfire w TT i A6 Nastąpił mały przewrót (+zmiana mechanika) a mianowicie zalany został olej MOTUL X-cess 8100 5W40. oraz został dobrany "dłuższy" filtr oleju. Praca silnika to zupełnie co innego. teraz można nalać szklankę wody do pełna i postawić na obudowie. Zero drżenia i zero stukania od popychaczy. No i jedna ciekawa opcja. A6 miało problem z piciem oleju. Jakieś 200ml na 1000km. Zmiana oleju i filtra i co? I potrzeba jej 100ml na 10.000km Brak Missfire w A6 i TT. NIE POLECAM MOBILA DO 1.8T. Pewnie znajdą się tacy co napiszą, że to nie wina oleju itd.. Ale akcja wymiany oleju zrobiona na 4 autach o podobnych silnikach i efekty widać.
  7. Sprawdź czujnik położenia wału i położenia wałka na vagu.
  8. Diagnoza i naprawa. Wziąłem pod uwagę wszystkie porady, za które bardzo dziękuję. . Ostatnia podpowiedź kolegi wtk była kluczowa. Paski na bok i powoli eliminowaliśmy elementy. Padło na sprzęgło. Diagnoza: Okazało się, że nieszczęścia "problemy" chodzą trójkami. Uszkodzone było łożysko sprzęgła (stąd te piszczenie podczas puszczania sprzęgła.) Oraz łożysko igiełkowe (stąd piszczenie przy sprzęgle nie wciśniętym) A na dodatek delikatnie popiskuje wiskoza. Moje pytanie do mechanika: "I to tak od razu wszystko dojrzało? W jednym momencie?" Odpowiedź. : "Puki było sucho i ciepło było ok. Przyszła niższa temperatura i wilgoć i zaczęło piszczeć. Smary w zimnym gęstnieją i mają gorsze smarowanie i drze ryja łożysko jedno z drugim. " Naprawa. Wymiana sprzęgła na nowe. ( przy okazji sprawdzone koło dwumasowe- było w dobrym stanie) Dla zainteresowanych kosztami (bo gdy szukałem diagnozy szukałem też kosztów naprawy aby się nie naciąć) Sprzęgło 545zł łożysko igiełkowe 44zł robocizna 280zł Serdecznie dziękuję, wszystkim za zainteresowanie i pomoc. pozdrawiam
  9. Po przeczytaniu Twojego posta postanowiłem zobaczyć czy to może pompa... No i po 2.5 godzinach postoju odpaliłem na nowo silnik. Nagrałem zresztą kolejny filmik aby pokazać, że na chłodnym silniku nie piszczy totalnie nic. Jeszcze raz zobaczyłem do zbiorniczka i u góry jest efekt. Płyn ma jakiś czarny nalot. Sama barwa płynu to bursztynowy. Wsadziłem palucha aby zobaczyć jaką ma temperaturę ten płyn. Był ciepły ale nie gorący. https://youtu.be/UngEq16_0xY
  10. Witam. Rano nagrałem film z pierwszego rannego odpalenia wrzucam link poniżej. https://youtu.be/rSszLgi6iPU Przejechałem kawałek by dogrzać silnik i nagrałem drugi filmik. https://youtu.be/4aNL5EKoulc . I te cykanie słychać. Podobno to odpowietrzenie baku. Wszystkie problemy ukazały się gdy temperatura spadła na zewnątrz. Tak śmigało bez najmniejszego mruknięcia.
  11. Wyje tylko i wyłącznie rano jak pierwszy raz danego dnia odpalam auto po np 10 godzinach niejeżdżenia nim. Po 2-3 minutach jazdy samoistnie ustaje i już całą resztę dnia jak jadę to nic totalnie nie słychać. Jak dodam gazu to nie wyje mocniej, w zasadzie tak samo chyba. Wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszego problemu i podczas odpalania auta nic się dziwnego nie dzieje za wyjątkiem tego piszczenia. Jutro rano nagram filmik i wrzucę na forum. Jakie 400zł... bez przesady. Co do ceny wymiany łożyska sprzęgła to 300zł za samo wyjęcie sprzęgła mi powiedzieli i około 80zł łożysko. A tak z ciekawości ile to taka uczciwa cena za wyjęcie sprzęgła?
  12. Tylko dla mnie dziwnym jest to, że wyje na zimnym. Łożysko przecież by hałasowało niezależnie czy zimne czy ciepły. I nie zaczęłoby tak nagle wyć chyba. Wymiana łożyska to koszt w granicach 400zł. Tylko co w przypadku kiedy okaże się, że to nie jest łożysko:P Dziś jadę zobaczyć, do magika jeszcze jednego. Niech zobaczy czy to może być od hydrauliki. Postaram się wam nagrać rano filmik jak to wyje. Mam nadzieję, że znajdę przyczynę z waszą pomocą bo nie przystoi aby audi wyło.
  13. Dodam, że mechanik wstępnie umówił mnie na wymianę łożyska sprzęgła na wtorek. Czy łożysko sprzęgła może się tak zachowywać? Na zimnym wyje a na ciepłym czy też na gorącym milczy...?>
  14. Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że przekopałem pół internetu i odwiedziłem kilku mechaników. Diagnozy jakie mi sprawiali to pół samochodu do wymiany. Na wstępie.: A4 B5: 1.8T AEB (przebieg 225tys potwierdzony), manual Sprawa wygląda następująco: Wszystko zaczęło się podczas jazdy, Wyprzedzałem samochód dostawczy, 80km (4 bieg) i do 120km i nagle usłyszałem jakby coś dzwoniło pod autem. Zjechałem na pobocze i moja diagnoza jak się potem okazała zupełnie nie związana czyli coś z układem kierowniczym.Zaprzestałem jazdę; auto trafiło do mechanika wymiana końcówki drążka (miał mikro luzy ) Ale rano podczas odpalania usłyszałem pisk (jakby pasek albo jakieś łożysko). Podczas wciskania sprzęgła delikatnie rośnie głośność tego pisku. Zgasiłem silnik i słyszę, że przy wciskaniu sprzęgła słychać jak coś ociera . Odpaliłem auto i po kilku minutach gdy się nagrzało przestało wydawać jakiekolwiek dziwne piski. Dzień drugi- ta sama opcja, auto zimne piszczy, natomiast na ciepłym jest wszystko idealnie. Nurkuję pod maskę i szukam... Znalazłem ubytek płynu hydraulicznego i go właśnie uzupełniłem. (poci się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego.Dodam, że to nie jakiś mega wyciek. zeszło poniżej minimum i dolałem do stanu). Pytanie teraz takie. Gdzie szukać przyczyn. Jutro rano postaram się nagrać filmik jak to piszczy bo obecnie auto nagrzałem i po odpalaniu totalnie nic nie słychać. P.S. Przypomniało mi się jeszcze jedno. Od czasu do czasu przy gaszeniu silnik na pół sekundy potrafiła mignąć na desce kontrolka od (abs). Dodam, że 2 miechu temu wymieniłem komplet hamulców. Starałem się podać jak najwięcej szczegółów aby uzyskać pomoc od was. Serdecznie pozdrawiam Robert
  15. Drodzy koledzy ze stajni Audi. Mam pytanie, czy da się zamontować AUX i czytnik SD w radiu chorus 1. Przy okazji zagubiona została kartka z kodem radia. Czy po jego wyjęciu i ewentualnej przeróbce da się jakoś je potem podłączyć? Jeśli jest ktoś w stanie coś takiego zrobić. Prosiłbym o kontakt i jakieś namiary, Serdecznie pozdrawiam i czekam na odpowiedz i cenę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...