Panowie/Panie,
Wiem, że temat był wałkowany. Sprawdziłem większość wątków, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Kwestia dotyczy audi mojego brata (1.8 ADR, quattro, '96) i osławionego tematu 152/153 ząbki na pasku rozrządu. Przy okazji w imieniu brata, proszę o rzucenie fachowym okiem na kwestie, które porusza. Poniżej wycinek z jakiegoś profilu fejsbukowego, na którym brat poruszył poniższe wątki, niestety bez rezultatów:
"Witam wszystkich, przymierzam się do wymiany rozrządu w moim samochodziku. Potrzebuję kilku fachowych opinii, najlepiej od osób, które wymieniały już rozrząd w tym samym typie silnika.
Informacje o samochodzie:
Audi A4 B5 1.8 Quattro 125KM Typ silnika ADR rocznik 96.
W tym tygodniu mam zamiar zakupić części, ale pojawiło się u mnie kilka wątpliwości:
1. Mianowicie, przeglądając komplety mechanizmów rozrządu natknąłem się na różne wersje paska. Jeden ma 153 zęby. Pojawiają się też wersje ze 150 zębami, a dzisiaj jak dzwoniłem do sklepu z częściami sprzedawca powiedział mi, że posiada paski zarówno ze 153-ma zębami jak i ze 152 zębami. Przyznam, że zbaraniałem. Skąd wynika różnica? Który jest odpowiedni do mojej wersji silnika?
2. Co sądzicie o komplecie Pasek CONTITECH, rolka prowadząca i napinająca oraz pompa wody RUVILLE?
3. Co sądzicie o firmie INA? Solidna? Może cały komplet tej firmy?
4. Co sądzicie o takim zestawie?
Rozrząd ORYGINAŁ - PASSAT B5 Audi A4, A6 1.8, 1.8T (4210234205) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Myślicie, że to może być jakaś podróba?
albo taki zestaw:
ROZRZĄD NAPINACZ INA VW PASSAT B5 AUDI A4 A6 1.8 T (4226958755) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
5. Jest jeszcze jedno nękające mnie pytanie. Podobno są 2 wersje tych rozrządów. Jedna wymagająca napinacza hydraulicznego a inna nie.
Jeśli to prawda to jaką wersję powinienem zakupić do mojej wersji sinika?
Pozdrawiam i liczę na pomoc"
Dzięki, Michał