Skocz do zawartości

mbedi

Pasjonat
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O mbedi

Informacje

  • Imię
    Mario
  • Miasto
    Katowice

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Cabriolet
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. O i tu chyba popełniłem błąd. Jutro spróbuję to zamienić i zobaczymy co będzie. Dam znać i dzięki za zaangażowanie.
  2. Nie wiem która to mini ISO jest ale wg innego znalezionego mi opisu połączenie radia z zegarami miało być z kostki ISO do której idzie zasilanie z piny 10 i 9 a teraz znalazłem to co powyżej w cytacie.. Ktoś to zinterpretuje?
  3. Tak. Wstępnie było 17, potem zmieniłem na 21, a potem na 1 i 9 ale nic to nie dało. Więc wróciłem do 17. A raczej się nie walnąłem ale sprawdzę czy nie pomięszałem can H i L w liczniku bo na radiu jest opis a w kostce licznika tylko cyferki. Połączyłem pin 9 z radia z 19 w liczniku a 10 z 20 w liczniku.
  4. Witam wszystkich. Montuję drugi raz RNS-E w A4 Cabrio. Mam problem z CAN L H podłączyłem zgodnie z instrukcją piny 9 i 10 z licznikiem 19 i 20 ale nic się nie dzieje. W liczniku piny 19 i 20 były nie używane, puste miejsce. Kodowanie licznika zmienione. Auto nie miało instalacji pod radio fabryczne rozbudowanej tylko dwie wtyczki ISO z zasilaniem stałym, po stacyjce i masa oraz wyjście na 4 głośniki jedynie, koszt na 2DIN zamontowałem z Seata EXEO bo nowy w serwisie był połowę tańszy niż ten sam w serwisie AUDI. K-LINE wziąłem z Climatronica i komunikacja jest ale żadne znane mi kodowanie nie spowodowało wyświetlania stanu radia na liczniku na FISie w górnym polu. FIS po uruchomieniu zapłonu zapala napis OK i robi się czarny po autodiagnozie. Auto bardzo ubogie brak kontroli żarówek brak kierownicy wielofunkcyjnej którą założyłem właśnie zmieniłem taśmę jeszcze muszę dokupić moduł do obsługi multifunkcji bo nie wiem czy obecny obsługuje (jest tempomat jedynie z seryjnego wyposażenia). Parę lat temu dokładałem nagłośnienie BOSE które działa idealnie. Co robię źle że nie mam info na FIS i radio nie włącza ani nie wyłącza się z zapłonem? Wiem że będzie to działać dopiero jak zrobię prawidłowo CAN L i H. Jedynie co się dzieje to po otwarciu drzwi słychać PIP PIP PIP ze wzmacniacza BOSE dźwięk autodiagnozy czyli wzmacniacz się budzi a RNS-E jest martwe nawet po włączeniu stacyjki a po jej wyłączeniu muszę go gasić na pokrętle. Pół roku temu montowałem w dokładnie podobnym CABRIO ale tam jest kontrola świateł było RNS-D z wyświetlaniem na FIS więc dużo więcej miałem elementów instalacji CAN L i H były już od wzmacniacza anteny który zgodnie z instrukcją usunąłem kierownica z B7 działa lewa i prawa strona przycisków są łopatki do automatu. Dołożone również BOSE. Mam kilka błędów z anten zasilanie czy coś ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu bo nawigacji nie mam zamiaru używać radio i muzyka z kart z CD i zmieniarki zwykłej i cyfrowej jest nawet moduł BLUETOOTH taki z Allegro z którego lata muza z telefonu albo rozmowy bo jest mikrofon.
  5. Wzmacniacz powinien być zamienny sedan i avant ale jak nie masz wiązki i chcesz ją budować to koniecznie kup wzmacniacz z wiązką albo przynajmniej kawałkiem i wtyczką bo gniazdo jest takiej konstrukcji że niczym nie zastąpisz wtyczki żadne wsuwki czy inny montaż nie wchodzi w grę.
  6. mbedi

    Zmiana RNS-D na RNS-E

    OK poradziłem sobie, pod tapicerką bagażnika lewa strona znalazłem moduł, wywaliłem go anteny już kiedyś ktoś zmostkował więc pewnie nie był sprawny, zmostkowałem CANy i wszystko ruszyło.
  7. mbedi

    Zmiana RNS-D na RNS-E

    Moi drodzy właśnie wyjąłem RNS-D kupiłem złączki do ISO i do anteny podłączyłem i jest problem, radio nie włącza się z zapłonem da się go uruchomić przyciskiem, gra ładnie i po wyjęciu kluczyka gra dalej musze go wyłączać przyciskiem przytrzymując dłużej, nie działa podświetlenie przy włączonych światłach i obsługa z kierownicy. Nadmienię że mam kierownicę z B7 multi z rolkami i modułem pod multi i łopatki bo są też i działają i przy RMS-D działało mi tylko rolka głośności i tyle bym minimum chciał. Auto to A4 cabrio B6 z czerwonym FISem który też przy RNS-D wyświetlał navi czy stacje radiowe albo utwory z CDC Jedyną przeróbką jakiej dokonałem to przelutowałem kable z wtyczki 26pinowej CAN H i L. Natomiast licznik i moduł kierownicy widzą błąd komunikacji z radiem, pewnie jakiś jeszcze kabelek muszę podłączyć tylko gdzie? Aaaa i najważniejsze pytanie czy mam i gdzie jest moduł TMC o którym mowa na początku bo nie mam pojęcia w CABRIO czy jest i gdzie.
  8. Rozwiązaniem był jednak moduł komfortu, po wymianie i prawidłowym kodowaniu problemy zniknęły.
  9. Mam od lat zmienione na BiXenon z B7 bo zmieniłem przód na B7 kostki musiałem przerobić lampy świecą pięknie samopoziomowania nie mam można w lampie zmienić silniczki i sterować ręcznie ale nie bawiłem się w to lampy ustawione ciut niżej niż standard nie oślepiają a światło w nocy jest jak dzień przed autem a jak brakuje to długie jak włączę to wiewiórki na drzewach widać. Nie każdy diagnosta sprawdza czy jest samopoziomowanie. Polecam zmianę bo jest dużo na plus.
  10. Właśnie zgłaszał drzwi pasażera przednie odpiąłem wtyczkę ze słupka wyeliminowałem całe drzwi ich moduł i wiązkę w przelotce bo ona zostaje z drzwiami a gniazdo jest w słupku i dalej auto się zamykało, tak zrobiłem po kolei z każdymi drzwiami z osobna. Zresztą po podmianie samego modułu prawych drzwi z silnikiem szyby na inny błędu nie było a dalej się zamykał.
  11. Szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu. Mianowicie mam u siebie A4B6 Avant który rozładowuje akumulator po nocy czasem dwóch. Dopatrzyłem się że auto mimo iż zamknięte to co jakiś czas uruchamia zamki na zamknięcie auta w tym momencie wzbudza się i występuje pobór prądu około 1A po kilku chwilach pobór spada do 0.06A i jak już ma się uśpić to znów zamyka już zamknięte auto i tak w koło. Wymontowałem moduł komfortu pod nogami kierowcy i kiedy miałem go w ręce auto dalej się zamykało, odpinałem po kolei wtyczki z drzwi w słupku nie wszystkie na raz bo nie słyszał bym że się zamyka i dalej auto się zamyka. Pilot w kluczyku nie działa bateria padnięta zresztą zanosiłem kluczyk daleko bo myślałem że to może jego awaria wysyła polecenie zamknięcia auta ale dalej nic. Ma ktoś jakiś pomysł? Najbardziej dziwi mnie że odpiąłem moduł komfortu a on dalej się zamykał. Jedyny błąd jaki zgłasza moduł komfortu to czasem błąd 01332 49-00 i 01332 80-00 w komunikacji jednoprzewodowej z modułem drzwi pasażera, podmieniłem ten moduł na inny z inną końcówką literową błędu brak auto dalej się zamyka. Brak już mi pomysłów.
  12. Nie trzeba ale byłoby wygodniej nawet jeden wykręcić.
  13. Montowałem wprawdzie w Cabrio (prawie analogia tylko brak tylnych drzwi) ale wg rysunków oryginału. Dojdziesz do tylnego siedzenia tunelem ale i tak potem podłogą musisz przejść do prawego boczka gdzie tylnym prawym nadkolem wejdziesz do bagażnika. Nie wyobrażam sobie byś puścił wiązkę środkiem pod siedzeniem bo nie ma tam rynienki na to a za to z konsoli środkowej pod radiem jest miejsce na wiązkę która idzie pod siedzenie i stamtąd polecisz już wzdłuż progu albo możesz po ścianie grodziowej przed stopami pasażera puścić wiązkę do słupka przedniego prawego i od niego lecieć rynienką do tyłu. Na wysokości środka siedzenia przedniego jest poprzeczka wzmacniająca i z tego co pamiętam wiązka idzie pod nią więc trzeba się przecisnąć ale na upartego górą pod siedzeniem też się da gdyż nic jej tam nie zgniecie.
  14. Nie. Wiązka idzie przy prawym progu i wchodzi do bagażnika prawym tylnym nadkolem.
  15. Chyba szkocką ? Wypij moje zdrowie i będzie git.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...