Witam,
na forum jestem nowy, więc zacznę od początku.
Niedawno kupiłem audi a4 b5 1.9 tdi AFN z 1999 roku (lift).
Zaczęło się od klaksonu, otóż nie działał więc po sprawdzeniu samego klaksonu na krótko do prostownika - działał, więc sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik, które również okazały się sprawne.
Postanowiłem rozebrać kierownicę i szukać tam. Po odłączeniu akumulatora, zabrałem się do pracy, rozkręciłem wszystkie plastiki, ściągnąłem kerownice i okazało się, że po pierwsze - jedna ze wtyczek nie jest podpięta do "tego ustrojstwa, w którym jest czujnik skrętu i taśma".. Taśma okazała się zerwana, więc zamówiłem na allegro to czarne pudełko z taśmą (sprawdzilem czy numery się zgadzają). Po podłączeniu wszystkiego, klakson jest, ale świeci się kontorlka od ABS, ESP i mryga duży wykrzyknik. Podpinałem kompa wyskakuje błąd czujnika skrętu kierownicy i błąd sterownika ABS. Pojechałem do znajomego który ma bogatszy program (ja działam tylko na polskim VAGu 4.9 i tylko zczytuje nim błędy kodów). Próbował zakodować ten sterownik, lecz się nie udało i dowiedziałem się, ze przed sprzedażą, aby nie wyswietlalo żadnych kontrolek i błędów na kompie, został wyczyszczony sterownik ABS i on nie jest w stanie tego zrobić i powiedział mi, że potrzebuje pięcio-cyfrowy kod. Mogę go zczytać swoim programem wpinając się w Audi lub VW, które są w TDI, kombi i mają manualną skrzynię biegów. I teraz prośba i pytanie: Czy Jego diagnoza/przypuszczenie jest możliwe i prawidłowe? I czy faktycznie posiadając taki kod i wpisując go w moją Audianę, wszystko wróci do normy? Powiedział, że jeśli kod nie będzie pasował, to komp go po prostu nie przyjmie, a bardziej zepsuć nie mogę. Dziękuję i proszę o pomoc.