Skocz do zawartości

victor89ck

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O victor89ck

Informacje

  • Imię
    Wiktor
  • Miasto
    Kielce

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.8 V6
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

312 wyświetleń profilu

Osiągnięcia victor89ck

0

Reputacja

  1. Witam Ostatnio podczas wracania z wyjazdu podczas hamowania silnikiem zaczął dochodzić odgłos dziwnego chrząkania. Dzieje się to przy redukcji z wyższego biegu na niższy bez użycia gazu przy puszczaniu sprzęgła. Odgłos pojawia się przy każdej redukcji np. z 5 na 4, lub z 3 na 2 itp. Odgłos tak jakby dochodzi z pomiędzy siedzeń kierującego i pasażera. Odgłos w stylu szybko i miękko wypowiedzianego TRRRRRRR... i po chwili ustępuje. Podjechałem na chwilę do znajomego mechanika, który nie miał czasu i miejsc na podnośnikach więc tylko się przejechał ze mną chwilę, żeby usłyszeć co się dzieje i go to zastanowiło, bo to nie jest jakiś pospolity przypadek. Tak więc wizyta w warsztacie dopiero przede mną ale może ktoś z was miał podobny przypadek lub jakieś przypuszczenia? Z góry dzięki za pomoc Pozdro
  2. dopiero wczoraj go przyprowadziłem do domu, bo był zostawiony na parkingu, zimny, więc od razu odpalił po podładowaniu aku i przejechał 10 km poczytałem i rzeczywiście, główny faworyt to czujnik wału zrobię pomiary i zobaczę co wyjdzie
  3. tzn. jak do tej pory zgasł 3 razy. Za pierwszym razem po powrocie z wakacji - kręciłem, kręciłem, a on kręcił coraz słabiej aż już nie było sensu Dzisiaj jak już nie odpalił to przestałem kręcić (nie mordowałem go bo przeczuwałem co się święci), ale po 5 min jeszcze raz spróbowałem i nagle odpalił "z kopyta" Potem zgasł w trasie po 10 km jak złapały mnie światła i musiałem stać na luzie (podkręcłem go dodając gazu do min 1 tys obr) - pokręciłem, ale już coraz słabiej kręcił więc go zostawiłem na parkingu. Aku mam 70Ah, możliwe, że masz rację, że za mało, ale jak dotąd odpalał zawsze z kopyta, bez żadnych problemów przy -30 i postojach nawet jedno - dwu tygodniowych
  4. Witam Byłem na wakacjach, auto stało w garażu. Wcześniej też z tydzień nie jeździłem. Po powrocie wybrałem się do marketu, po 10 km władowałem się w korek, 31 stopni, klima na maksa, auto nagle zgasło przy naciśniętym sprzęgle i hamulcu, próbowałem odpalić i nic, a z każdą próbą coraz ciężej kręcił znajomy, przyjechał, podładowaliśmy kablami parę minut, wróciłem do domu, wrzuciłem luz, wysiadłem, żeby otworzyć bramę garażu - znowu zgasł. naładowałem akumulator prostownikiem, po naładowaniu stał 3 dni bez ruszania czegokolwiek podpiąłem akumulator i multimetrem zmierzyłem napięcia - aku 70mA: - odłączony 12,47 V - podpięty do kabli 12,43 V - min podczas odpalania 10,19 V - odpalony (bez niczego) 14,47 V - odpalony + światła + klima 14,27 V Wartości wyglądają dobrze, pojechałem dzisiaj do roboty (10 km) - spoko, - do znajomego (10 km) spoko, chciałem wrócić - nie pali. Symbolicznie pokręciłem, odczekałem 5 min - zapalił, Chpdził w miejscu na luzie 15 min - zgasł i powtórka z rozrywki - coraz oporniej kręcił, aż do ledwo co. Macie pomysły co może być nie tak? Od czego zacząć sprawdzanie? Co mogło nawalić? Z góry dzięki za każdą poradę! Audi 2,8 B5, 1999 r, 193 km, quattro, B + LPG
  5. Witam Tak jak w temacie: jakiej firmy polecacie osłonę przegubu. FEBI, LOBRO, TOPRAN, SPIDAN, PASCAL itp?. Czy któreś z tych zamienników są warte zakupu?
  6. Witam Dzisiaj wymieniłem olej wg instrukcji. Odpaliłem aby dokończyć odpowietrzanie, pompa hałasowała ale już ciszej, a z czasem jeszcze ciszej. Ostatecznie jednak delikatnie hałasowała, a w końcowej fazie skrętu głos się trochę nasilał. Zdjąłem plastikową obudowę silnika żeby obejrzeć przewody i chyba znalazłem szkodnika. W układzie: zbiorniczek na olej -->przewód gietki (ten grubszy) --> przewód stalowy -->przewód giętki (ok. 10 cm) -->pompa zauważyłem niewielkie ślady oleju okazało się, że na tym ok. 10 cm przewodzie przed pompą zacisk z biegiem czasu i pod wpływem jazdy po nierównych drogach przeżarł się przez ten przewód, powstała niewielka dziura, przez którą pompa zapewne zasysa powietrze. śmiem twierdzić, że to jest przyczyna tych wszystkich anomalii.
  7. odpowietrzałem 4 razy w serii z odstępem co 30 min. Po dwóch pierwszych płyn był na wysokim poziomie i bardzo spieniony, Po 3 już trochę ucichło, poziom ponad max, ale już dużo mniej bąbli. Po 4 tak jakby znowu się głośniej zrobiło, płyn niewiele powyżej max i parę bąbli. Dzisiaj kupię płyn i w środę zabiorę się za wymianę, przy okazji sprawdzę szczelność układu, czy nie ma wycieków.
  8. gdy jest odpowietrzony, to płyn jest poziomie max
  9. Witam Jakiś czas temu zapowietrzył mi się układ wspomagania, pompa zaczęła trykotać, w zbiorniczku pojawiła się piana. Pokręciłem w lewo, w prawo - przestało. Zrobiłem dwa kursy, ok 40 km i problem wrócił. Tym razem nakręciłem się dużo więcej i nie przestało hałasować, ale jeszcze będę próbował. Piana ciągle jest. Co może być przyczyną, ponownego zapowietrzenia się układu?
  10. quadral20004 dzięki pomogło, przestało hałasować, tylko wyjechałem dwa razy, w sumie ok. 40 km i problem wrócił i tym razem już nie chce przestać hałasować
  11. Witam Wczoraj wieczorem umyłem samochód Dzisiaj rano odpalam, idę otworzyć bramę, wracam, a tu coś hałasuje. Otworzyłem maskę, dźwięk jakby z górnej części silnika, tak jakby z przodu. Pokręciłem kierownicą i dźwięk stał się głośniejszy (tak bardziej przypomina to trykot niż wycie). Pierwsza myśl - coś ze wspomaganiem. Sprawdzam olej - zbiorniczek pełny, chociaż olej trochę już spieniony. W działaniu wspomagania jakiejś różnicy zbytnio nie czułem - jedynie ten dziwny odgłos. Co to może być? Skąd może być ten dźwięk?
  12. victor89ck

    Jakie polecacie świece?

    Witam Jakie polecacie świece przy LPG do Audi B5 2,8 193 KM z 1999 roku?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...