Skocz do zawartości

robert293

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O robert293

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Londyn

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

667 wyświetleń profilu

Osiągnięcia robert293

0

Reputacja

  1. Czyli trzeba szukac napinacza i lancucha no i oczywiscie mechanika ktory sie tym zajmie. Jeszcze mam pytanie dotyczace wymiany tego napinacza. Mechanik zdejmie tylko pokrywe zaworow i ten recyrkulator spalin i bedzie mial tam dobre dojscie czy konieczne jest wyjecie silnika? Tam z tylu silnika jednak jest troche ciasno..
  2. Silnik w moim audi strasznie ,,rzęzi'' szczegolnie na zimnym silniku. Kiedy sie troche nagrzeje ten dzwiek staje sie ,,bardziej znosny dla ucha''. Wydaje mi sie ze winą jest napinacz lancucha ale nie jestem pewny na 100%. Oprocz dzwieku z zalaczonego filmiku w okolicach 1500 - 2000 obrotow slysze prawdopodobnie obcieranie sie lancucha o pokrywe zaworow (taki charakerystyczny niezbyt glosny chechot - trzeba sie wsluchac). Zrobilem maly test i wypialem kostke z napinacza i ten dzwiek tarcia o pokrywe ustal ale w dalszym ciagu slychac takie klepanie w silniku. Powinno tak byc nawet po odlaczeniu napinacza jezeli to on jest wadliwy? Jezeli bedzie potrzeba to nagram drugi filmik kiedy silnik jest cieply.
  3. Czyli wychodzi na to ze musze zrobic te logi dynamiczne zeby dowiedziec sie co jest grane. Tylko jest jeden problem ze nigdy tego nie robilem. Znalazlem na necie jak sie do tego zabrac: 1. odpalić VAGa i measuring blocks 2. znaleźć konkretny kanał (JEDEN!!!!!*) 3. znaleźć odpowiednią prostą, pas startowy, lotnisko - cokolwiek, co pozwoli na rozpędzenie się od 2 do 7 tys obr/min na biegu innym niż I i II... 4. wcisnąć LOG, podać ścieżkę do pliku, przejechać się autem... 5. nabrać prędkości, wrzucić bieg III i depnąć do oporu - pedał w podłodze od możliwie najniższych obrotów az do odcięcia. Tylko w moim przypadku jaki mam wybrac kanal tych logow? Musze jeszcze znalezc jakies dobre miejsce do takiego zabiegu a u mnie w miescie i okolicach moze byc problem z czyms takim...
  4. robert293

    Padnięta sonda lambda?

    Wydaje mi sie ze mam padnieta sonde lambda w moim samochodzie. Od 3 tygodni wyskakuje mi w VAGu blad 17536 mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa. Za kazdym razem kiedy skasuje ten blad (a robilem to juz kilka razy) powraca na nowo po przejechaniu jakis 50 - 70 kilometrow. Wczoraj oprocz tego bledu wyskoczyl jeszcze 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002Lower limit exceeded... Wydaje mi sie ze moze byc padnieta sonda ta przed katalizatorem. Wyczytalem na forum ze mozna sprawdzic jej zakres pracy w VAGu w bloku 33: ,,Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem'' - tutaj podobno wielkosc tego parametru powinna wynosic prawidlowo od -10 do +10 a u mnie waha sie w zaleznosci od obrotow (,,na luzie'' ok +2,3 do +7 czyli miesci sie w zakresie ale juz gdy utrzymuje ok 2000obr/min skacze nawet do +16 a przy obrotach ok 3000/min wartosc jest stala i wynosi az +25) - Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 2 – czyli napiecie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem. Tutaj powinno z kolei przy prawidlowo dzialajacej sondzie wahac sie w przedziale 0,1-0,3 V do 07,-1 V a u mnie ,,na luzie'' wynosi +1,50 - +1,54 czyli praktycznie stoi w miejscu Zero rysowania sinusoidy. Przy 2000 obr/min jest to zakres praktycznie ten sam a w okolicach 3000 obr/min oscyluje w granicach +1,38 - +1,72 V. Takze cos jest nie tak. Probowalem wykonac test sprawnosci sondy w grupie 34 ale nie moge tego zrobic pomimo nagrzania katalizatora powyzej 500 stopni, wcisnietego hamulca i zwiekszania obrotow. Caly czas wyswietla sie: Test Off. Druga sonda (za katalizatorem) w bloku 36 przeszla test i pracuje normalnie (zakres pracy ok 0,5 V chociaz przy zmianie obrotow zaczyna sie wahac i czasem zjezdza do +0,15 i potem wraca w rejon 0,5 - 0,6 V) Spalanie samochodu w miescie wynosi 16 - 17 litrow LPG przy bardzo spokojnej jezdzie (nie przekraczajac 2,5 -3 tysiace obrotow). Takze wydaje mi sie ze duzo za duzo. Wydaje mi sie na 90 % ze sonda jest walnieta ale chce sie Was zapytac o zdanie moze macie jakies inne typy co z tym fantem zrobic bo kupic nowa oryginalna czesc Boscha to nie sztuka (a to jednak niemały koszt bo 400 zl) tylko zebym mial pewnosc ze po zmianie bedzie poprawa i ze to ten element wymagal wymiany. Przebieg samochodu to 260000 km (nie krecone na 100%) a na gazie dopiero 5000... Byc moze robilem cos zle w tych pomiarach (nie te bloki lub na cos innego powinienem zwrocic uwage) Dajcie znac co z tym fantem zrobic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...