Skocz do zawartości

Mszak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mszak

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    S-o

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Mszak

0

Reputacja

  1. Dzięki za szybką odpowiedz. Czyli na moim miejscu poszedłbyś w wymianę pompy na ori i narazie olałbys wymianę napinacza? Zawsze to tańsze rozwiazanie niż ten napinacz za ponad 2tys. Tak jak piszesz. Chciałbym najpierw zapanować nad tym ciśnieniem oleju, a pózniej w razie co diagnozować dalej. Update Pompa zmieniona na orginał. Jednak ciśnienie dalej za niskie. 0,7bara. Obstawiam teraz panewki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór wysokiego ciśnienia to jest ten zaworek wbudowany w pompę oleju? Czy jest jeszcze coś poza tym?
  2. Witam ponownie, Od ostatniego postu poczytałem sporo i postanowiłem wymienić filtr oleju z Filtrona na MANNa. Kolejny pomiar ciśnienia i zero poprawy. Zastanawiam sie nad zrobieniem płukanki silnika i zalaniem nowego oleju 05w50, choć to tylko półśrodek. Dodane 02.07.2016 Niestety problem powrócił (do przewidzenia). Znów pojawił się błąd nastawnika łańcucha rozrządu. Wymiana oleju i pompy pomogła jedynie na 1000km. Pozostaje mi szukanie przyczyny tak niskiego ciśnienia na wolnych obrotach. Czy możliwe jest, że właśnie ten nastawnik jest uszkodzony i puszcza olej obniżając jego ciśnienie?
  3. Witam Podłączę się pod temat by nie zakładać kolejnego wątku. Mój problem jest bardzo podobny i zaczął się od zmiany pracy silnika na wolnych obrotach. Silnik zaczął drgać i wydobywały się z niego dźwięki stukania zaworów. Po podłączeniu VAGa odczytalem błąd nastawnika łańcuszka rozrządu. Zasiegnąłem wiedzy na ten temat i podstawą okazało się sprawdzenie ciśnienia oleju (jako, iż napinacz jest ciśnieniowy). Wynik okazał się strzałem w dziesiątke. Na mocno rozgrzanymoleju (10 km w trasie + 30 min na postoju) nanometr pokazał 0,5 bara na wolnych obrotach. Przy 2000obr było ok 2 bary. Miska w dół. Smok o dziwo czysty. Miska rownież bez większych nagarów (może poprzedni właściciel już czyścił). Decyzja padła na wymianę pompy. Na montaż poszła pompa Febi. Dodatkowo mechanik sprawdził stan panewek i powiedział, że są ok. Dwie sam widziałem i miały kolor srebrny-matowy, ale z tego co wiem nie wszystkie były wyciągnięte. Po złożeniu wszystkiego do kupy (oczywiście nowy olej i filtr) kolejny pomiar. Ciśnienie na wolnych obrotach wzrosło tylko o 0,2bara czyli wynosi 0,7bara. (Przy 2000obr - 2,5bara). Potrzebuje pomocy w znalezieniu przyczyny tak małego ciśnienia. Może ktoś miał już takie obiawy i wie co następnie powinienem zrobić. W jakich punktach układu smarowania może być tracone ciśnienie wytwarzane przez pompę? Dodam jeszcze, że kontrolka ciśnienie oleju nie zapaliła się nawet na chwile. Olej 5w40 Valvoline synpower, filtr Filtron, przebieg 205kkm, silnik 1.8t BEX. Z góry dzięki za pomoc.
  4. U mnie wczoraj zmierzyłem ciśnienie oleju i na wolnych obrotach jest tylko 0,5 bara przy mocno rozgrzanym oleju. Przy 2000obr jest ok 2 bary. Mimo to kontrolka smarowania nigdy sie nie zapaliła. Trochę dziwne. Ewidentne ślimak ssący olej zabrudzony lub pompa oleju do wymiany (a najprawdopodobniej i to i to). Następnym krokiem będzie zdjęcie miski. Pozdrawiam.
  5. Witam Mnie również dopadł ten sam błąd: 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded Wszystko zaczęło się od delikatnych wibracji nadwozia na wolnych obrotach i mocno rozgrzanym silniku. To skłoniło mnie do podłączenia komputera i zaczynania błędów. Ogólnie check engine się nie zapalił nawet na chwilę. Po przeczytaniu kilku wątków (rownież i tego) wywnioskowałem, że przyczyną może być wadliwa praca napinacza łańcuszka rozrządu. Idąc dalej zgodnie z wpisem Łukasza14 (z2014r) przygotowałem logi, z których można określić pracę napinacza: STATYCZNE: http://vaglog.pl/log_261017.html DYNAMICZNE: http://vaglog.pl/log_261016.html http://vaglog.pl/log_261014.html http://vaglog.pl/log_261015.html http://vaglog.pl/log_261013.html Przed wykonaniem logow skasowałem błąd silnika. Proszę o analizę logow, ponieważ to dla mnie czarna magia. Czy można z nich jednoznacznie wywnioskować uszkodzenie napinacza (lub rozciągnięcie sie łańcuszka)? Kolejnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia oleju. Zrobię to jeszcze w tym tygodniu bo trochę obawiam sie tak jeździć. Niedługo rownież czeka mnie wymiana oleju i chyba zastosuje płukankę silnika i zdejmę miskę w celu kontroli sitka ślimaka (obecny olej to Valvoline max life 05w40). Dziś rownież wsłuchałem sie w dźwięk silnika i ewidentne słuchać na wolnych obrotach jakieś cykanie, którego wcześniej nie było. Dźwięk dochodzi jakby z pod pokrywy zaworów, lecz nie z tylnej jej czesci. Każde uwagi są dla mnie cenne w szczególności, że nie ufam diagnozom mechaników z mojej miejscowości i wolę zasięgnąć wiedzy od osób z forum.
  6. Auto ma lpg od niecałego roku. Logi były robione na pb95 po uprzednim przejechaniu paru km. Ogólnie nie ma dużej różnicy pomiędzy Pb a LPG. W pierwszej kolejności posprawdzam szczelność dolotu jak proponujesz. Może któraś odma lub podciśnienie jest nieszczelne. Zaraz po zakupie zauważyłem, że eżektor (chyba tak to się pisze) jest poklejony taką gumową taśmą. Zerknąłem do środka widać, że ma uszkodzenia. Może on puszcza dodatkowe powietrze.
  7. Thx. Czyli mam potwierdzenie. Katalizator do wymiany, albo out ( poczytam jeszcze na forum o tym temacie). A co można powiedzieć o puszczajacej olej turbinie na podstawie logow? Chyba, że przez zapchany wydech nie da rady jej zdiagnozować i po naprawie (wywaleniu kata) trzeba je powtórzyć.
  8. Dzięki za szybką odpowiedz. Narazie skasowałem błąd przed zrobieniem logow i zobaczę czy powróci. Auto mam od niedawna i nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel. Może robił tylko krótkie trasy i przez niedogrzany katalizator przypchał go. Jeśli błąd pojawi się ponownie będzie pewność na 100%. A czy logi pokazują coś co by świadczyło o usterce?
  9. Witam, Proszę o pomoc w analizie logów dynamicznych silnika 1.8T BEX. Samochód jak na 190KM przyspiesza za słabo i porównując go do innego samochodu o podobnej mocy przekonałem się, że coś jest nie tak. Po podpięciu auta do kompa skasowałem błąd katalizatora: 16804 - Catalyst System: Bank 1:Efficeincy Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded DYNAMICZNE: http://vaglog.pl/log_237056.html http://vaglog.pl/log_237057.html http://vaglog.pl/log_237052.html http://vaglog.pl/log_237054.html http://vaglog.pl/log_237055.html Proszę o potwierdzenie problemu z katalizatorem oraz innych usterek jeśli występują. Może turbo już osłabło bo samochód ma przejechane ponad 200tyś i na 100% turbo puszcza olej do dolotu (olej w dolnych rurach od intercooler'ów). Auto nie dymi i odpala normalnie. Z góry dzięki
  10. Witam. Mam problem ze zmianą biegów w moim audi a4 b6. Problem wyglada następująco. Po wciśnięciu sprzęgła, gdy wrzucam pierwszy bieg jest szarpnięcie i zgrzyt. Jeśli po wciśnięciu sprzegla odczekam 2 sek i wtedy wrzucę bieg wszystko jest ok. Czy to obiaw uszkodzonego synchronizatora? Czy wymiana oleju coś pomoże? A może jakieś inne rozwiązania pomogą? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
  11. Faktycznie. Przeoczyłem tuleje na saniach. Może tu tkwi problem. Zastanawiam rownież nad odbojem (tym z przodu). Zobaczyłem, że jest on regulowany i może powinienem go opuścić maksymalnie w dół tak by opierał się sile podrzucania skrzyni w górę (gdy skrzynia idzie w górę to silnik pewnie się opuszcza wnioskując po tym, że siła powodującą ten efekt pochodzi z kół) Niestety nie wiem jak sprawdzić sprzęgło. Na pewno nie ma na nim uślizgu ponieważ samochód energicznie przyspiesza. Dodatkowo robiłem test z ruszaniem z trójki opisany na forum w innym wątku. Dzięki za wsparcie.
  12. Witam, od niecałego roku jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.8t BEX. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas hamowania silnikiem (w trakcie puszczania sprzęgła na niższym biegu) z centralnej czesci samochodu słychać bardzo głośne uderzenie. By sprawdzić co się dzieje pojechałem na kanał z kolegą, który po włączeniu wstecznego biegu gwałtownie zrywał sprzęgło a ja w tym czasie obserwowałem spód samochodu. Okazało się, że problemem jest skrzynia biegów, która uderza o podwozie. Pierwsza diagnoza padła na poduszkę skrzyni biegow. Niestety po jej wymianie problem nie znikł. (ani nie jest lepiej ani gorzej). Zaprzyjaźniony mechanik doradził mi by sprawdzić rownież poduchy silnika co tez zrobiłem. (Nie wymieniłem ich, tylko wzrokowo sprawdziłem czy nie ma pęknięć i wycieków). Czy poduchy silnika mogą powodować taką usterkę? Samochód nie drży na wolnych obrotach. Przejrzałem schematy w Etce i nie znalazłem innych mocowań poza właśnie poduszką skrzyni, dwiema silnika i przednim odbojem gumowym. Czy skrzynia nie powinna być jakoś zamocowana rownież od góry? Co o tym sądzicie? Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że pierwszy bieg coraz ciężej wrzucić. Po wciśnięciu sprzęgła muszę odczekać ok 1,5 sek by bieg włożyć bez zgrzytu i szarpnięcia samochodem. Nie wiem czy te dwa problemy są ze sobą powiązane, ale im więcej informacji tym lepiej. Proszę o opinie i pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...