Cześć wszystkim. Od dawna mam problem w moim 1.8 ADR z cieknącym olejem. Samochód był u różnych mechaników którzy wymienili wąż odmy, uszczelki zaworów, głowicy, miski, itd. itp. Problem nie ustąpił. Z racji że mam teraz trochę czasu a szkoda mi tego auta które służy mi już jako dodatkowy samochód roboczy już kilka dobrych lat. Zabrałem się sam za robotę. Oglądałem i wydaje mi się że kapie tylko jak się rozgrzewa. Ubytki teraz już spore ( pół miarki na 1500km o zgrozo). Dziś rozebrałem trochę, tj. Kolektor ssący z przepustnicą i odmę. Wnioski Blok od strony wydechu suchy od strony ssącego suchy aż do chłodniczki oleju. Z tego co zauważyłem i wydedukowałem. Olej przez (wydaje mi się) odmę dostaje się do dolotu i kapię na łączeniu dolotu z przepustnicą na chłodniczkę i z niej rozlewa się ładnie po pozostałych elementach. W załącznikach dodaję zdjęcia elementów odmy.
Dolot:
Od odmy do dolotu (część dolotu):
Wąż między odmą a dolotem (od strony odmy, z drugiej jest po prostu brudny od oleju):Ł
I tu już blok silnika (ktoś odmę zamontował na silikonie :-/, Plastik lekko pęknięty tam gdzie siedzi zawleczka, nie będzie powodować nie szczelności)