Skocz do zawartości

mecenas666

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mecenas666

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Słupsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia mecenas666

0

Reputacja

  1. Obczailem na google maps, chyba dam rade Pytac o kogos konkretnego? Wpadne jakos kolo 10-11, moze uda nam sie ogarnąć tego smietnika.
  2. O ktorej moge podleciec? PS. To pudlo wygladalo jeszcze gorzej jakis czas temu... ;P
  3. I tu jest najwiekszy problem - nie wiem, kto to stroil... Bylbys w stanie polecic mi kogos na Pomorzu, kto moglby zerknac w ten bajzel? Poki jeszcze chodzi.
  4. Witajcie, serdecznie proszę o analizę logów dynamicznych mojego autka. Trochę o samochodzie: kupiłem go kilka miesięcy temu, samochód przeszedł szereg modyfikacji wykonanych przez poprzedniego właściciela. Z tego, co mówił, auto ma ok. 300KM (nie wiem, ile ma w rzeczywistosci... Co udało mi się ustalić: FMIC, przepływka w obudowie od VR6, turbo Garrett GT2860, cały układ wydechowy z nierdzewki o dużym przekroju, zawór blow off properfekt - wiem, ze mogą z nim być problemy, ale z tego, co zauważyłem, jest to hybryda). Na początku wszystko było OK. Aktualnie pojawił się problem, który stopniowo narasta. OBJAWY: - falujące wolne obroty i słyszalne wypadanie zapłonów (wahnięcia silnikiem) - silnik potrafi wpaść w drgawki, które trwają od 5 do nawet 15 sekund, ewidentnie silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, czuć w tym czasie nieprzepaloną benzynę (pojawiają się głównie przy okrążaniu ronda lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wbijaniu na luz - często, albo przy bardzo mocnym deptaniu - rzadziej, ale tez się zdarzało). Spalanie w normie. - dość późno wstające turbo (ale to może kwestia takiego a nie innego zestrojenia, mocnego buta czuć dopiero od ok. 3000obr) - po odjęciu gazu i ponowny wciśnięciu czuć telepnięcie (nie zawsze), po zmianie biegu na wyższy w pierwszej sekundzie potrafi go lekko przydławić i zamulić, ale zaraz zaczyna iść normalnie - samochód raczej ma pełną moc, nie jest zamulony, turbo pompuje ponad 1,5bar (chociaż wydaje mi się, że zaraz po kupnie pompowało lepiej, ale może to kwestia objeżdżenia i tylko sobie tak wmawiam) LOGI: - GRUPY 002 + 007 http://vaglog.pl/log_208572.html - GRUPY 002 + 013 http://vaglog.pl/log_208574.html - GRUPY 002 + 025 http://vaglog.pl/log_208575.html CO PRÓBOWAŁEM ZROBIĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE I MOJE OBSERWACJE: - zmieniłem świece na nówki sztuki - zero poprawy - odpinałem przepływkę - wowczas turbo pompuje max. 0,5 bar, auto jest zamulone, ale drgawki wystepują nadal - odpinałem sondę lambda - też żadnych widocznych zmian - kupiłem jedną nową cewkę BERU i zamieniałem miejscami ze wszystkimi po kolei (żadnych znaczących zmian, a po powrocie do stanu poprzedniego jest chyba nawet gorzej). Wiem, że wymiana 1 cewki nie jest miarodajna, ale nie chciałem pakować kasy w 4 nowe sztuki nie wiedząc, czy to w nich tkwi problem. Stąd właśnie prośba o analizę logów. - przeglądałem wszystkie wężyki podciśnienia i złączki, wczoraj znalazłem pęknięty wężyk przy N75, naprawiłem, ale zero zmian. Sam N75 z wyglądu jest trochę pordzewiały, gdy odpinałem go na wolnych obrotach nie zauważyłem żadnych zmian. Poza tą 1 nieszczelnością więcej nie zauważyłem. - moje podejrzenia skłaniają się ku cewkom lub modułowi zapłonowemu, ewentualnie coś z przepływką lub programem (chociaż wówczas powinny dziać się dziwne rzeczy od samego początku) , ale to gdybanie... Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam Mariusz
  5. Ponawiam pytanie: ktore grupy mam zalogowac i przy jakich obrotach? Podeslalbym Wam dzisiaj logi do diagnozy.
  6. Zagladalem do niej nie dalej jak tydzien temu, czysciutka. Z rzeczy, ktore moga jeszcze pomoc w diagnozie: 1. Autko mialo uszkodzony czujnik temperatury G62 i zepsuty termostat, przez co przez dosc dlugi czas (zapewne ok. 2000km albo i lepiej) jezdzilo niedogrzane, zapewne na zbyt bogatej mieszance (dobrze powiazalem te fakty? 2. W samochodzie jest blow off zamontowany przez poprzedniego wlasciciela. Wiem, ze w tych silnikach potrafi platac figle. 3. VAG wyrzuca usterke pamieci ROM sterownika silnika (to jedyny blad od dluzszego czasu, powraca od razu po skasowaniu), ale domyslam sie, ze moze b to byc spowodowane zmodyfikowanym programem lub jakims obejsciem immobilaizera (licznik nie jest od tego auta) 4. Autko kupilem z zamontowana, ale odlaczona instalacja gazowa. Stwierdzilem, ze skoro juz jest, to warto ja uruchomic. Wymienilem kilka rzeczy u gazownika na bardziej wydajne i wystartowalem instalacje. Auto na gazie chodzi bardzo dobrze, niemniej warto zauwazyc, ze drgawki o ktorych mowie przed uruchomieniem instalacji lpg wystapily tylko raz, a po uruchomieniu zaczely wystepowac znacznie czesciej. Przy czym na poczatku dzialo sie to glownie na LPG, a teraz juz i na PB i na LPG (spore podejrzenie na cewki, prawda?) Pozdrawiam
  7. Panowie, udalo mi sie dorwac do VAGa. Ktore grupy mam zalogowac? I w jakich obrotach silnika przeprowadzic test? PS. Przeplywomierz przeczyscilem i poki co nie wyrzuca juz bledow. Kupilem 1 nowa cewke beru i popodmienialem ja z moimi cewkami kolejno. Nic to nie dalo, zadnej znaczacej poprawy, no moze tyle, ze silnik jeszcze bardziej faluje na wolnych obrotach. Wiem, ze wymiana 1 cewki ni jest miarodajna, ale poki co nie stac mnie na zakup 4 na raz.
  8. Drodzy Koledzy, Mam problem z moja a4 b5 1.8t AEB. Autko kupilem jakis czas temu z dosc mocno podkrecona jednostka napedowa - ok. 300KM. Wszystko na poczatku bylo ok, jednak od jakiegos czasu pojawil sie maly problem. Samochod najczesciej przy niskich obrotach silnika (np. okrazajac rondo), przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu lub w momencie wbijania w czasie jazdy biegu jalowego lapie dziwne drgawki. Wyglada to tak, jakby nie wszystkie cylindry pracowaly prawidlowo. Drgawki sa dosc mocne, trwaja ok. 10 sekund, po czym wracaja do normy. Najczesciej dzieje sie to na zimnym silniku, ale w sumie ostatnio zauwazylem, ze powoli nie jest to juz regula. Kilka dni temu zminilem swiece - zero zmian. Podpialem auto ood VAGa, wyrzucil blad przeplywomierza. Skasowalem, zrobilem rundke, blad wrocil. Stawiam poki co na ten element, innych bledow brak. Dodatkowo zauwazylem delikatne falowanie obrotow na postoju i raz na jakis czas telepotniecie silnikiem, jakby wypadal zaplon na ktoryms cylindrze. Autko przyspiesza bardzo dobrze, poza momentami "telepania" wszystko wydaje sie byc ok. Pytania: 1. Czy uszkodzona przeplywka moze powodowac takie objawy? 2. Zerkalem na moja przeplywke, widnieje na niej numer 0 280 217 512 (BOSCH). Szybkie zerkniecie w neta wskazuje, ze to przeplywka nie od tego silnika, a od 2.8 vr6... Teraz pytanie: jaka przeplywke powinienem kupic? Dedykowana do AEB czy taka, jaka jest teraz? Mozliwym jest, ze ktos specjalnie zamontowal taka przeplywke w trakcie podnoszenia mocy i silnik jest na niej zestrojony, w zwiazku z czym musze teraz kupic taka sama? Jesli nie, podeslijcie prosze numer wlasciwej przeplywki. Z gory wielkie dzieki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...