Skocz do zawartości

jaras171717

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jaras171717

Informacje

  • Imię
    x
  • Miasto
    y

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ARG
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia jaras171717

0

Reputacja

  1. Witam, SZanownych kolegów Odgrzeje temat po latach. Nikt nie napisał, czy udało sie komuś temat rozwiązać. Pozwolę sobie przytoczyć mój problem z którym, borykam się już od marca. Pewnego dnia postanowiłem zadbać o swoje A4, w związku z czym zamówiłem kompletne zawieszenie Master Sport. Dokonałem wymiany wszystkich elementów poza końcówkami drążka, które były wymieniane 10 miesięcy wcześniej - wówczas oczywiście była robiona zbieżność. W tamtym momencie dałem również do przetoczenia tarcze przód. Poszły nowe klocki. Zdejmowałem jeszcze obydwa przeguby zewnętrzne (nowe osłony). Po całym zabiegu tj. wszystkie wahacze bez końcówek drążka hamulce, toczenie i nowe klocki oraz te przeguby. Doszło do niespodziewanego efektu.... Audik od tego momentu zaczął wpadać w dziwny rezonans.. Od prędkości 90 wzwyż jest odczucie jakby coś drgało. Rezonans roznosi się po całej budzie. Niezależnie od tego czy przyspieszam czy hamuje czy jadę na luzie jest pulsacyjne drżenie takie odczucie jakby drgały koła z przodu rezonans roznosi sie po całej budzie. Jazda z większymi prędkościami jest naprawdę nieprzyjemna... Od tego momentu tj. od marca zrobiłem 6 tyś km i cały czas to samo. Miałem obawy co do tych toczonych tarcz więc zdecydowałem się na nowy zestaw, niestety bez efektu. Wymieniłem również jeden przegub zewnętrzny stary po wymianie osłony zaczął "trykać". Kilkukrotnie przekładałem i wyważałem koła. Samochód przestał ostatni tydzień u mechanika zero efektów. Stwierdził, że może.... łożyska..... w co wątpię. Moje spostrzeżenia są następujące.. Nie robiłem geometrii... zbieżności po tym zabiegu, będąc przekonanym, iż nie muszę skoro nie ruszałem końcówek(robione wcześniej jak pisałem). Zastanawia mnie jedna rzecz odnośnie w/w końcówek. Firma TRW, maja w sobie w miejscu gdzie zaczyna się ta cieńsza część coś na zasadzie tłumika drgań. W tym miejscu ten element dosyć mocno pracuje. link: https://www.youtube.com/watch?v=A4VcOhF4nVE Czy to możliwe, że koła mogą wpadać w drgania podczas jazdy.?? Ale nie czuje praktycznie nic na kierownicy... Żeby wykluczyć ten temat jestem umówiony na kontrole geometrii biorę nowe końcówki, które zostały mi od kompletu. I zapadnie decyzja czy wymieniać, lub ustawiać zbieżność...Drugi temat magiel... trochę się poci lekko stuka. Myślałem o piastach, przegubach wew, krzywych półośkach. Ewentualnie łożyskach kół ..może mocowania górne amorków.. ALE NIE CHCE WYMIENIAĆ PÓŁ SAMOCHODU... prędzej się go pozbędę skoro ma tak być... Tak w ogóle to moje audi jest na gwintowanym zawieszeniu. Kąt kół jest w tym momencie trochę dziwny.. Koła patrzą nieco mocniej górną stroną do środka auta (dosyć mocno obniżona). W ciągu dwóch sezonów zjadło mi doszczętnie nowe opony od środka.. Częściowo przed w/w wymianą końcówek i zbieżnością, częściowo po... Przed robieniem zawiasu Audik prowadził sie pięknie nawet na starym już wybitym zawieszeniu. Praktycznie wszystko 99rok.. 300 tyś na liczniku. 60 w Polsce.. Po dzisiejszej wymianie hamulców i rozkręcania wszystkiego niejednokrotnie ręce mi opadają..... Jeśli nie pomoże ewentualna wymiana końcówek lub geometria nie mam więcej pomysłów... Trudno szukać problemu gdzie indziej skoro powstał po robieniu w/w elementów....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...