Skocz do zawartości

Asti

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Asti

  1. Zapytaj sprzedawce jaka jest rezystancja mat, jeśli do 100 ohm to znaczy że maty przystosowane do grzania razem z tylną szybą, a jeśli będzie zbliżona do 10k (10000) ohm to znaczy że ma maty przystosowane do grzania po kluczyku. A żebyś u siebie sprawdził jak masz grzane lusterka to wyjmij wkład i odepnij kable od niego. Do kabelków z lusterka podłącz woltomierz lub zwykłą żarówkę na 12V. Teraz przekręć kluczyk i zobacz czy miernik pokazał 12V lub czy żarówka się zaświeciła. Jeśli zaświeciła to masz grzanie po kluczyku a jeśli nie zaświeciła to włącz ogrzewanie szyby tylnej - jeśli teraz zaświeciła to znaczy że masz grzanie razem z tyłem. I teraz kup odpowiednie maty. P.S. A jeśli nie zaświeciła to albo żarówka spalona albo problem gdzieś głębiej.
  2. Witam wszystkich. Ja też ostatnio pomyślałem o tym aby podłączyć grzanie lusterek pod ogrzewanie tylnej szyby - gdyż lusterka grzeją u mnie cały czas po włączeniu zapłonu. W zimę okazało się że jakoś nie grzeją tak jak się po nich spodziewałem. Ale okazało się że maty oryginalne maty są sprawne i podłączenie ich pod tylną szybę jest bezsensowne. Już wyjaśniam o co chodzi. W samochodach gdzie grzanie lusterek jest "po kluczyku" maty mają wbudowany termistor PTC, który połączony jest szeregowo ze ścieżką grzejną maty i w ten sposób ogranicza prąd płynący przez matę. Termistor jest wbudowany w samą matę i to jest ten termostat o którym niektórzy tu pisali. Termistor PTC ma dodatni współczynnik temperaturowy, tzn, jego rezystancja wzrasta wraz ze wzrostem temperatury i dlatego lusterka zaczynają grzać tylko wtedy jak jest wystarczająco zimno i przestają grzać gdy temperatura na zewnątrz wzrośnie lub gdy sama mata już się wystarczająco nagrzeje. Czy mata jest sprawna możemy sprawdzić na dwa sposoby - podłączając omomierz do styków maty (powinno być około 10k ohm w temp. 21 stopni C) lub włożeniu maty czy całego wkładu lusterka do zamrażalnika aby się dostatecznie oziębiła i podłączyć ją następnie pod 12V i wtedy organoleptycznie odczujemy czy mata grzeje. Oryginalne maty przystosowane do grzania "cały czas" po przekręceniu kluczyka powinny mieć ok 10k ohm natomiast maty bez termistora mają od 10 do 100 ohm (zależnie od producenta). I teraz jeśli matę z wbudowanym termistorem podłączymy pod ogrzewanie tylnej szyby to i tak nam to nic nie da bo mata nie będzie grzać gdy na dworze będzie za ciepło, natomiast jeśli założymy maty np. z allegro (takie bez termistorów) i podłączymy je do instalacji gdzie grzanie jest po kluczyku to dosyć szybko się spalą. Więc reasumując jeśli maty mamy oryginalne (z termistorami) to niech zostaną gdzie grzane są po przekręceniu kluczyka, natomiast jeśli wkładamy zamienniki to trzeba je podłączyć pod grzanie tylnej szyby bo inaczej się spalą dość szybko. Zaletą mat bez termistorów i podłączonych pod tylną szybę jest to, że możemy osuszyć lusterka np w czasie deszczu w lato czego na oryginalnych matach nie osiągniemy bo termistor nie włączy grzania w żaden sposób gdy na dworze będzie zbyt ciepło. A u mnie problem polegał na zaśniedziałych konektorach przy matach, konektorki przeczyściłem i myślę że w najbliższą zimę będzie wszystko ok. Trochę się rozpisałem ale myślę że wyjaśni to wielu użytkownikom dlaczego po podłączeniu grzania lusterek pod tylną szybę ich lusterka nadal nie grzeją.
  3. Witam wszystkich. Mam taki mały problem, kupiłem niedawno audika i jest on na seryjnych alusach 16" i oponach letnich - nie mam do niego kół na zimę, a ponieważ zostały mi alusy z zimówkami od Forda pomyślałem że może tą zimę bym na nich przejeździł. Nie mam aktualnie funduszy na nowe opony ani felgi. Do tych felg od forda założyłem pierścienie centrujące i prawie wszystko pasuje idealnie. Prawie... bo problem jest ze śrubami. Mianowicie śruby do Audi mają wykończenie łba kuliste a felgi Forda mają gniazda przystosowane do śrub stożkowych. I teraz pytanie czy muszę kupić nowe śruby ze stożkiem czy mogę przykręcić te fele na śruby od Audi a gniazda w alusach forda jakoś się dopasują do kulistego łba? na forum wyczytałem że kuliste gniazda w felgach aluminiowych potrafią się dopasować do śrub stożkowych, ale czy odwrotnie też się spasują? Pomyślałem jeszcze że można by łatwo przerobić gniazda ze stożka na kule - mam klika zapasowych śrub z łbem kulistym i mógłbym na takiej śrubie a dokładnie na tej kulistej części ponacinać wzdłuż rowki i taką śrubą podskrobać trochę gniazda w felgach żeby ze stożka zrobić gniazdo kuliste. Myślicie że było by to sensowne? Tylko jeszcze nie wiem czy gniazda w felgach są jakoś specjalnie utwardzane czy maja taka samą twardość jak cała felga. Nadmieniam że wszystko oprócz gniazd w felgach forda pasuje idealnie. Więc kupić nowe śruby (stożki), wkręcić śruby kuliste i tak to zostawić, czy przerobić gniazda na kuliste i wkręcić śruby te które mam. No bo zakup nowych śrub wiązał by się również z zakupem nowych śrub zabezpieczających na stożek bo moje są kuliste.
  4. Hej wszystkim, od kilku dni jestem posiadaczem A4 S-line avanta 1,9 TDI (silnik AFN), autko kupiłem w Niemczech. Wróciłem nim do kraju i jestem bardzo zadowolony bo autko naprawdę super się prowadzi i w ogóle jest fajne. Aktualnie mam forda mondeo 1,8 TD i z niego też jestem zadowolony. Wszystkie naprawy w mondeo i wcześniej w oplach sam robiłem, zresztą i znajomym też naprawiam. Więc myśle że może troche pomoge innym użytkownikom audików. Więc do zobaczenia na forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...