Witam
Niedawno kupiłem a4 b6 1.8t BFB przebieg mniej więcej 240KM realny naprawdę widać to po środku, ale nie teraz o tym
Codziennie jak zapalam silnik słyszę ocieranie paska rozrządu o coś, właśnie o co ?
Dźwięk jest charakterystyczny, wzrasta częstotliwość wraz z obrotami, nie jest to pompa, nie jest to łacuch, coś ociera pod pokrywą rozrządu z przodu
Dzisiaj miałem chwilę czasu więc wymontowałem tylko górną pokrywę rozrządu
jedynie co zauważyłem to że pasek nie leży idealnie centralnie na rolce napinającej ( pojutrze sprawdzę czy na pozostałych rolkach, kole zębatym jest równo)
Czy pasek zębaty ma leżeć idealnie po środku rolki napinającej, z każdej strony ma być taki sam odstęp ? Obecnie pasek jest bliżej brzegu rolki strony silnika, od strony pokrywy jest więcej miejsca. Żeby nie było nie są to wartości 1 cm, max 2 mm. Ale wydaje mi się że podczas rozruchu pasek ucieka na brzeg rolki od strony silnika( być może przy okazji pasek w miejcu np łączenia jest grubszy zamiast tych 25mm) i ociera. Na pasku zbytnio nie widać uszkodzeń, na rolce też nie, na pokrywie rozrządu też nic nie ma.
Gdy silnik się nagrzeje tego problemu nie ma . Ktoś coś pomoże, być może też spotkał się z tym problemem ?
Olej 5w40LM wcześniej 10w40 motula.
I jeszcze jedno pytanie
Mam pełen wgląd w historię serwisową mojego auta, właściciel mówił ( niby) że rozrząd był wymieniany, jak znaleść w histori serwisowej jakąkolwiek wzmniankę o wymianie rozrządu (historia po niemiecku ) ? Po numerach ?