-
Postów
5 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Lesnet

Informacje
-
Imię
Leszek
-
Miasto
Wolfsburg
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
2.5 TDI V6
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Automat
-
Paliwo
ON
-
dzieki za zainteresowanie, wstawie dzis popoludniu link do filmu na YT www.youtube.com/watch?v=rdnHa06mxtU na filmie nie bardzo mozna zatuwazyc zmiane pracy zaczyna sie okolo 40 ej sekundy , widac dymienie z tylu silnika http://www.youtube.com/watch?v=rdnHa06mxtU aaaaa.... juz wiem jak wstawic aktywny link )
-
witam, przejzalem forum ale nie znalazlem podobnego opisu. Dotyczy silnika V6 2,5 TDI AKN. Silnik pracuje rowno i ochoczo po odpaleniu, ma troche trudny rozruch, musi obrocic dwa , trzy razy i wtedy zapala. Po odpaleniu, po okolo minucie rownomiernej pracy silnikiem zaczyna trzesc tak ze wibracje przechodza na nadwozie, Czuc delikatne trzesienie kiedy siedze w fotelu kierowcy. Do tego zaczyna dymic, kolor dymu chyba niebieski i czuc smierdzi olejem napedowym, Silnik nie ma mocy i wali wnim cos jak 150. Wyglada to tak jakby w chwile po odpaleniu jakis stwrysk odmawial posluszenstwa. Ale wtedy spaliny nie smierdzialyby na rope. wyglada to tak ze nastepuje wtrysk ale nieprzepalone paliwo dostaje sie do ukladu wydechowego. Przyjalem w rozmyslaniach ze nastepuje wtrysk ale nie ma zaplonu w jednym z cylindrow. Jezteli nie ma zaplonu to znaczy ze nie ma kompresji albo inaczej - kompresja znika po chwili pracy silnika. czyli ze na poczatku cylinder jest szczelny a po chwili nastepuje jego rozszczelnienie na tyle ze nie powstaje dostateczne cisnienie aby nastlapil zaplon. z kolei niebieski dym to objaw spalania oleju, czy to moze byc cos z turbodoladowaniem? a moze moje myslenie idzie zupelnie nie w tymierunku co trzeba? czy ktos mial juz podobne objawy? Kilku mechanikow ogladalo , sluchalo i kiwalo glowami i kazdy mowil cos innego ale wszyscy byli zgodni w jednym mianowicie ze "prubowaliby" wymienic to czy tamto - a wiec metoda prob i bledow. Niestety takie rozwizywanie problemow mnie nie zadawala ze wzgledow fionansowych. Kazda "proba" to koszt od kilku setek do tysiaca uero, nie stac mnei na takie chocki - klocki potrzebuje rzetelnej diagnozy. bede wdzieczny za pomoc i podpowiedzi ewentualnie polecenie konkretnego warsztatu
-
witam, nie znalazlem nigdzie tego tematu albo podobnego (Slabo szukalem albo nikt nie wpadl na taki wariacki pomysl) a chodzi mi o to czy mozliwa jest przebudowa rozrzadu w silniku AKN i zamiana rozrzadu slizgowego na rozrzad rolkowy. Nie jestem pewien czy warazam sie jasno . Zastanawiam sie czy te wszystkie - nazwilmy je _ "nowe" elementy beda pasowac do glowicy starego typu, mianowicie czy popychacze beda pasowac do glowicy, czy walki beda siedzialy jak trzeba no i czy sama dzwigienka rolkowa bedzie lezala jak trzeba na zaworach. Czy moze ktos to juz robil? albo czy mozna do silnika V6 2,5TDI AKN zalozyc glowice z nowej serii? Mam na mysli chyba serie zaczynajaca sie od B bede wdzieczny za jakas podpowiedz, przedemna naprawa rozrzadu wiec pomyslalem ze moze da sie to zmodyfikowac pozdrawiam
-
chcialem wrzucic swoje trzy grosze do tematu ustawienie wycieraczek. Po zimie wycieraczki zeczely bardzo ciezko chodzic az w koncu bez "wspomagania recznego" nie chcialy sie wogole ruszyc. No to z synem wzielismy sie do roboty. Wyjelismy caly mechanizm i chcielismy rozebrac zapieczone elementy moczylilismy to kilka dni w roznych rozwtworach, co jakis czas podejmujac proby rozruszania zapieczonych tuleji albo wybicia bolcow. NIestety po kilku dniach poddalismy sie POstanowilem kupic nowy mechanizmi. Za 18,99 euro z przesylka kupilem i zalozylem. NIetety podczas montarzu zle ustawilem ramie na silniku i wycieraczki najpierw szly w dol i potem do gory po czym zatrzymywaly sie w polowie szyby. Cale ustawienie wycieraczek na nowo polegalo na manewrowaniu ramieniem umocowanym do silnika wycieraczek. Silnik kreci sie caly czas w jedna strone wiec po zalaczeniu wycieraczek ramie musi byc tak ustawione zeby wycieraczki szly w gore. Metoda prob i bledow ustawilismy ramie tak ze dzialaja prawidlowo. Proponuje , po zlozeniu i zainstalowaniu mechanizmu sprawdzic jak on pracuje bez zakladania wycieraczek i napewno bez zakladania tego plastikowego ...tej oslony pod szyba. To ogranicza nam dostep. Gdzies, na jakims forum znalazlem tez infromacje ze przyczyny trzeba szukac w jakis stykach czy blaszkach umieszczonych w silniczku (!?) , blaszki te sa najprawdopodobniej poodginane lub zabrudzone i silnik wylacza sie w niewasciwym momencie. NIC PODOBNEGO. Wszystko co trzeba zrobic to ustawic prawidlowo ramie na silniczku! A jeszcze lepiej to sprawdzic to ustawienie przed zabudowaniem calego mechanizmu na swoje miejsce. Poprostu po zlozeniu wszystkiego podpiac wtyczke zasilania silniczka i zobaczyc jak chodzi. Jezeli trzpienie wycieraczek beda zaczynaly swoj ruch w jedna strone - stop - druga strona - stop - i znowu z powrotem - stop to jest zle. Trzpienie musza sie obrocic, zatrzymac i wrocic do swego polozenia wyjsciowego a wiec: obrot - stop - powrot - stop . A gdyby ktos szukal takiego mechanizmu to taki sam jes montowany w seatach, niesty nie wiem w jakich modelach, podejzewam ze Toledo
-
witam, mam podobny problem tylko w silniku AKN, w tle normalnych odglosow slychac stukanie,dochodzi z glowicy po stronie kierowcy, czestotliwosc wydaje sie wskazywac na jakis problem w rozrzadzie albo wtrysk. Wymienialöem wlasnie walki rozrzadu, cala hydraulike dzwignie popychaczy...no i co tak jeszcze sie dalo. Po zlozeniu zaczal tak dziwnie klekotac. Posluchajcie Panowie i ...moze ktos ma jakiegos pomysla albi podobne doswiadczenie www.youtube.com/watch?v=j-pPe2Rw0Zs pozdrawiam
-
ok, najpierw musze sie tu rozejzec i poznac forum oraz jego dzialy
-
Hi, witam wszystkich a teraz do rzeczy ,mam niemaly problem z moim Audi, silnik cos klepie, www.youtube.com/watch?v=j-pPe2Rw0Zs niektorzy moweia ze to normalna praca ale ja wiem ze nie moze moderator podpowie gdzie z tym fantem tzn na jaki temat na forum pozdrowka