Skocz do zawartości

largo123

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O largo123

Informacje

  • Imię
    Maciek
  • Miasto
    Kowalski

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia largo123

0

Reputacja

  1. Panowie ręce mi opadły. Jakieś 500km temu padła uszczelka pod głowicą. Ze względu że to nie był pierwszy raz (ok. 120 tyś km temu był podobny przypadek, wtedy oprócz głowicy planowałem również blok silnika + sprawdzenie szczelności) zakupiłem full regenerowaną głowicę. Niestety po niespełna 500km płyn ubywa. Zrobiłem test na spaliny w układzie i wyszedł pozytywny (ogólnie płyn jest ciemny, oleju nie widać), kopci na biało a w tłumiku widać krople wody, silnik zaczyna szarpać i chodzić nierówno (pewnie dostaje płyn na tłoki). Oleju nie przybywa. Zaraz po wymianie chodził dobrze aż do teraz, pytanie czy po prostu jakiś nagar musiał się zebrać że teraz szarpie silnikiem a nie bezpośrednio po wymianie? Pytanie czy to głowica, czy pęknięty blok silnika? da się to odróżnić? Czy to mechanik mógł spartolić robotę? Silnik 1.6 benzyna AHL
  2. Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (koszt czujnika 58 zł) i problem zniknął, silnik pracuje jak należy ?
  3. W zalczaczniki błędy, wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Nadmienię że na zimnym silniku gdy wcisne nagle dużo gazu silnik się przez moment dlawi, i czasem gaśnie.
  4. Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jawłowym. Mianowicie już po lekkim zagrzaniu silnika, na przykład przy dojeździe do świateł, obroty silnika na biegu jałowym wzrastają do 1700 - 1800 RPM. Obroty nie falują, utrzymują sie na tym samym poziomie, gdy zdławię silnik, wtedy obroty wskakują na prawidłowy poziom, ale gdy dodam gazu znów nie spadają. W trakcie jazdy na biegu po puszczeniu gazu, czuć że silnik nie schodzi z obrtów tak jak powinnień. Byłem u dwóch mechaników, jeden i drugi wskazał na przepustnice, po wyczyszczeniu jej, było minimalnie lepiej (wcześniej obroty stały na 2100 RPM). Drugi mechanik zalecił wymianę przepustnicy ponieważ jak to powiedział "nie da się jej zaadaptować" - cokolwiek to znaczy. Kilka dni temu zauważyłem ciekawy fakt, ponieważ gdy włącze klimatyzację, problem wysokich obrotów znika jak ręką odjął. Czy to na pewno wina przepustnicy? Silnik 1.6 AHL + LPG (Na gazie czy na benzynie efekt jest taki sam)
  5. Wiesz, dolałem trochę płynu chłodzącego z miesiąc po naprawie, myślałem że to normalne... Poza tym wydmuchanie uszczelki to może być proces długotrwały, choć się mogę mylić bo mechanikiem nie jestem..
  6. Niestety nie mam żadnych faktur bo mechanik powiedział że wziąłby więcej za naprawę gdyby miało być wszystko na papierek, choć pewnie wcisnął mi kit no ale niestety czasu nie cofnę... Samochód jest u tego mechanika, póki co sprawdza co się stało, nic nie mówił o kasie więc być może zrobi to w ramach "gwarancji", mam taką nadzieję... Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie to z chęcią ich wysłucham
  7. Witam, przejdę odrazu do sedna. Około dwa miesiące temu padła mi uszczelka pod głowicą, mechanik wymienił mi ją wraz z całym osprzętem (uszczelniacze itp) ponadto wymieniłem odrazu pierścienie na nowe. Głowica ponadto była sprawdzana jakimś urządzeniem czy czasem nie jest pęknięta, oczywiście nie była więc cieszyłem się samochodem. Cała naprawa wyniosła 1600zł, (pół na pół materiał/części) Po około dwóch miesiącach (czyli jakieś kilka dni temu) samochód zaczął strasznie kopcić gdy był zimny, jak się ujechało ze 2km to już troszkę mniej że nie było za mną "ciemno", ponadto strasznie pożerał płyn chłodniczy, zwłaszcza od dwóch dni. Moc taka sama, obroty były w porządku, oleju tez ani nie przybywało ani nie ubywało, silnik ogólnie pracował bez strzeżeń. Ten sam mechanik jeszcze nie rozebrał samochodu ale wiem że w płynie chłodniczym pojawiły się spaliny, więc podejrzewam że to znowu uszczelka. Teraz moje pytanie, jak odeprzeć zarzuty mechanika gdy powie że to nie jego wina? Bo przecież wydaje mi się że to on coś musiał źle złożyć bo to nie możliwe że po dwóch miesiącach znów to samo...Co o tym myślicie, jak się bronić gdy będzie chciał ponownie pieniądze za wymianę? Jakich argumentów użyć?
  8. Uff, to dobrze bo prawdopodobnie przez to miesza mi olej z płynem chłodniczym, choć nie jestem jeszcze tego pewien na 100%.
  9. Okazało się że głośnik nie sprawny, polecam sprawdzić to podłączając jakiś inny głośnik na krótko
  10. Witam, czy w Audi A4 B5 AHL poj.: 1.6 rocznik 1998 (Pierwszy lift) jest chłodnica oleju?
  11. To jednak termostat, mechanik wymienił go i teraz podczas jazdy trzyma cały czas ~90 stopni, wymiana + termostat = 60zł, aż miło
  12. Masz na myśli wykręcenie i sprawdzenie w wodzie?
  13. largo123

    Wysoka temperatura silnika

    Witam, mój wóz napędza silnik o pojemności 1.6 (AHL). Temperatura na wskaźniku w liczniku podczas jazdy oscyluje w okolicach 97-99~ stopni (jest zazwyczaj na prawdę minimalnie przed tą następną kreską po 90 stopniach lub na niej ale jej nigdy nie przekroczyło) czy to prawidłowa temperatura? Dodam że sprawdzałem na klimatroniku i na kanale 49 temperatura wynosi tez w okolicach 97~ stopni czyli podobnie jak na liczniku a jak go przy gazowałem na postoju to nawet 103~ ale przez chwile. Na kanale 51 cały czas 90 stopni. Dodam że dolny wąż od chłodnicy jest zimny, górny ciepły a chłodnica zimna, czy to dobrze? Ps. Można sprawdzić czy przepływomierz jest dobry w 100%, mechanik nie będzie problemu z oceną?
  14. Zrobiłem tak jak mówisz i nadal nie działał, gra tylko ten prawy tylni, nie mam pojęcia o co chodzi. Ciekawi mnie od czego jest ten biały kabel z żółtym paskiem w zielonej kostce który jest wolny bo w czerwonej kostce nie wychodzi żaden kabel w tym miejscu, od czego to może być? Zdjęcia (Jakość kiepska): http://www32.zippyshare.com/v/EwaBsJ04/file.html http://www32.zippyshare.com/v/T8qZRMhb/file.html
  15. Witam, podłączyłem tylne głośniki za pomocą tego modułu http://allegro.pl/modul-do-audi-tylne-glosniki-zlacze-mini-iso-i5292312896.htmldo pioneera w Audi A4 B5 Sedan 98r. Przód wcześniej działał i teraz też działa bez zarzutu a tył..no właśnie gra oprócz tylniego lewego na którym pisze nokia i jest jakaś prostokątna "puszka", na prawym głośniku tego nie ma. Proszę o sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...