Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie obroty na biegu jałowym (bez klimy)


largo123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jawłowym. Mianowicie już po lekkim zagrzaniu silnika, na przykład przy dojeździe do świateł, obroty silnika na biegu jałowym wzrastają do 1700 - 1800 RPM.

Obroty nie falują, utrzymują sie na tym samym poziomie, gdy zdławię silnik, wtedy obroty wskakują na prawidłowy poziom, ale gdy dodam gazu znów nie spadają.

W trakcie jazdy na biegu po puszczeniu gazu, czuć że silnik nie schodzi z obrtów tak jak powinnień.

Byłem u dwóch mechaników, jeden i drugi wskazał na przepustnice, po wyczyszczeniu jej, było minimalnie lepiej (wcześniej obroty stały na 2100 RPM). Drugi mechanik zalecił wymianę przepustnicy ponieważ jak to powiedział "nie da się jej zaadaptować" - cokolwiek to znaczy.

Kilka dni temu zauważyłem ciekawy fakt, ponieważ gdy włącze klimatyzację, problem wysokich obrotów znika jak ręką odjął.

Czy to na pewno wina przepustnicy?

Silnik 1.6 AHL + LPG (Na gazie czy na benzynie efekt jest taki sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zalczaczniki błędy, wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Nadmienię że na zimnym silniku gdy wcisne nagle dużo gazu silnik się przez moment dlawi, i czasem gaśnie. 

IMG_20190501_120218.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli błąd 00516 nie zniknął po wymianie przepustnicy to albo ktoś ożenił Ci uszkodzony sprzęt albo masz problem z wiązka elektryczną komory silnika.

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej też może być OK a wina może lezeć po stronie przewodów.

Przepustnica i czujnik są bardzo blisko siebie, za silnikiem przy grodzi. Proponuję sprawdzić czy wiązka nie jest gdzieś po prostu przetarta albo uszkodzona. Może ci to zaoszczędzić zbędnych wydatków na niepotrzebne wymiany.

Aha. Przewody wiązki biegną w dość grubych i trwałych osłonach ale kabel może się gdzieś w środku przetrzeć. Jeżeli nie widać z wierzchu uszkodzenia to zanim rozprujesz te osłony warto najpierw "przedzwonić" przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (koszt czujnika 58 zł) i problem zniknął, silnik pracuje jak należy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...