Jump to content

maciej_m

Pasjonat
  • Content Count

    125
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

20

About maciej_m

Informacje

  • First name
    Maciej
  • Location
    Zduńska Wola / Łódź

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2000
  • Engine
    1.6 i
  • Engine code
    ANA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeżeli uszczelka jest dobrze zamontowana to wyciek jest prawdopodobnie z uszczelniacza wałka rozrządu.
  2. Dziękuję za odpowiedź. Na razie pozostaje czekać. Dam znać jak coś się w sprawie wydarzy.
  3. Dzięki za radę HAK. Zastanawiałem się nad wysłaniem takiego wezwania po ewentualnej nieskutecznej interwencji Rzecznika a przez złożeniem pozwu. Czy sądzisz że ma to sens?
  4. Rekalkulacja kosztów naprawy u niezależnego rzeczoznawcy 300 PLN. Rekalkulacja wykonana w oparciu o oryginalny kosztorys ubezpieczyciela. Wynika z niej że zaniżono odszkodowanie o około 50%. Powinno być ponad 1600 PLN. W tej chwili złożyłem wniosek o interwencję do Rzecznika Finansowego. Niestety czas oczekiwania to nawet kilka miesięcy ale przed skierowaniem pozwu do sądu chcę mieć za sobą całą drogę formalną. Na razie mi się nie spieszy.
  5. maciej_m

    Wyciek oleju

    To jest chyba ANA więc raczej ma napinacz sprężynowy. Ale to tylko dla zachowania precyzji. Poluzuj napinacz (klucz 17 - instrukcja jest np. w książce "Sam naprawiam"). I zdejmij pasek napędu alternatora, wisko i pompy wspomagania. Odpal silnik i sprawdź czy puka. Jak nie puka to może być jeszcze wałek wisko bo pompę i napinacz jak piszesz wymieniłeś. Jak dalej puka to już raczej wewnątrz silnika - rozrząd, pompa oleju itd. Tylko pasek napędowy przed odpaleniem musisz zdjąć całkowicie a nie tylko poluzować bo jak się wkręci gdzieś w kółka na odpalonym silniku to narobi niezłego burdelu. To się powinno dać zrobić bez zdejmowania przodu. Jak będziesz wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów to dokładnie obejrzyj wałek rozrządu i to co pod nim może znajdziesz przyczynę hałasu.
  6. Hak dzięki za porady. Mam jeszcze pytanie o dalszą drogę. Jak mniemam przysługuje mi jeszcze prawo do reklamacji bo moje poprzednie uwagi do kalkulacji zostały określone mianem "odwołania". Po odrzuceniu reklamacji, czego mogę być niemal pewien, sądząc z ostatniego pisma, mogę złożyć "wniosek o interwencję" do Rzecznika Finansowego, co zapewne uczynię. Na razie mam czas na zabawy papierkowe i chce wykorzystać całą drogę formalną zanim będę decydował czy złożyć pozew do sądu. To taka trochę walka o satysfakcję. Z góry dziękuję za radę. Na razie otrzymałem na konto "kwotę bezsporną" ale naprawę auta zarobie pewnie po zakończeniu przepychanki z ubezpieczycielem. Z góry dziękuję za pomoc. MM
  7. Szanowna Hestia stwierdziła, że sporządzona kalkulacja spełnia wszelkie wymogi i paragrafy i nie czuje się w obowiązku nic korygować. W piśmie mowa trawa bez powoływania się na konkretne przepisy prawa i jasne zmuszanie klienta do naprawy w warsztacie partnerskim. Pisząc pierwsze odwołanie powołałem się nawet na konkretne artykuły ze strony RF gdzie jasno wskazano, że zastosowane stawki i rabaty są bezpodstawne. Jak widać przepychanka trwa dalej. Może klient odpuści. Pismo w załączeniu. Na pewno zamiaruję skierować wniosek o interwencję do Rzecznika Finansowego. Hak czy masz jeszcze jakieś dodatkowe rady.
  8. Zaglądałem do dwóch w swoich (przy okazji remontu silnika) i napisze Ci że ich czyszczenie dla samego czyssczenia to czas stracony. W środku i tak go nie wyczyścisz a jest szansa że uszkodzisz klapy wirowe. W środku jest trochę osadu i pyłu zmieszanego z olejową mgiełką z odmy ale bez szaleństw. Zajrzyj sobie lusterkiem przez uchyloną przepustnice. Użyj mocnej latarki. Alternatywnie możesz użyć jakiejś kamerki inspekcyjnej z dobrym doswietleniem. Skoro potrzebujesz dokładnej instrukcji jak to zdjąć to sobie odpuść. Możemy tu napisać wielki elaborat a jak brak Ci doświadczenia to i tak na koniec coś pójdzie nie tak. Jeżeli wszystko działa OK to sobie odpuść.
  9. Geometrię polecam u Lipczyńskiego na Suwalskiej 24. Wyguglasz sobie resztę. Raz u niego robiłem ale najlepszy fachman że wszystkich którzy dotykali moich samochodów. Uwaga może mieć długi termin.
  10. Kolego masz jakiś fetysz na punkcie 2.0? Poczytaj sobie w dziale 2.0 jakie problemy są z tymi silnikami. Wydaje mi się że nie bez powodu są takie tanie.
  11. Wyczyścić można ale tak się zastanawiam po co. Zaglądałeś do środka i jest tam jakoś b. dużo syfu?
  12. maciej_m

    Wyciek oleju

    Mnie to wygląda na wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów. Wymiana jest dość prosta a sama uszczelka to około 50 PLN. Trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym a nie na łokieć bo jak się nierówno dokręci to może i tak podciekać.
  13. Po lekturze wątków w tym dziale i na podstawie rodzinnych doświadczeń mogę wysnuć wniosek że pierwsza wycena to taka typowa przepychanka z ubezpieczeniem. Jak poszkodowany nie zauważy to ubezpieczyciel zyskał. A że wiele osób naprawy robi głównie w lokalnym Januszeksie to taki kosztorys łykają jak Reksio szynkę. A jak zauważy to potem trzeba się potargować, trochę jak na arabskim bazarze (main got, ju kild maj czajlds, main got....). Szkoda że nie chcą się tak targować jak ubezpieczamy samochód;)
  14. Dwie, jak zawsze cenne rady:) Dziękuję. Pisząc o trupach miałem na myśli że jeżeli są ranni albo wypadek jest poważny to najpierw udzielamy pomocy a potem dokumentujemy straty. Ale jak to drobna stłuczka to fotkę warto zrobić od razu.
  15. Przy tej pogodzie, znaim pojawiłby się rzeczoznawca, przejechanym 400 km. Nie byłoby śladu po miejscu kontaktu. Jeżeli na miejscu nie ma trupów, miałeś tylko kolizje, to należy wykonać możliwie dużo zdjęć dokumentujących miejsce zdarzenia i ew. uszkodzenia czy miejsca kontaktu samochodów. Ratuje tylko zimna krew i chłodna głowa. Aha i jak nie macie to koniecznie wydrukujcie i wozcie w samochodzie oświadczenie. Najlepiej dwie kopie.
×
×
  • Create New...