Jump to content

maciej_m

Pasjonat
  • Content Count

    112
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

18

About maciej_m

Informacje

  • First name
    Maciej
  • Location
    Zduńska Wola / Łódź

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2000
  • Engine
    1.6 i
  • Engine code
    ANA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kolego w profilu rocznik to nie twój tylko twoich czterech zer. Pochwal się ile ten pojazd ma nalotu. Co do oleju to ja bym się nie przejmował. Jak zacznie znikać 1L na 1000km to będziesz miał powody do zaniepokojenia. To może nie jest wzorowo ale u mnie na 10kkm też tyle ubywa. Co do płynu to musisz obejrzeć porządnie silnik od góry i od dołu. Masz Lepszy Pałer zainstalowany więc może uciekać gdzieś z na połączeniach gdzie wpięty jest obieg do ogrzewania parownika. Płyn zostawia ślady bo zazwyczaj jest barwiony. Tam gdzie ucieka będą plamy. Auto na kanał, latarka w dłoń i do dzieła.
  2. Witaj. Ceny gratów możesz sobie oszacować np. tu: autoPlus - największy sklep VAG w sieci - Katalog AUDI AUTO-PLUS.PL Wszystkie części do VW Audi Skoda Seat. Największy sklep VAG. Katalog... Swoją drogą miły i uczciwy obywatel Niedorzecza Ci się trafił.
  3. Na szczęście i tak moja racja jest najmojsza;)
  4. maciej_m

    Wymiana węża,

    Kup cały wężyk i wymień. A jak masz dwie lewe ręce to oddaj mechanikowi żebyś wozu z przyległościami nie puścił z dymem. Mechanik też nic nie będzie zakuwał tylko kupi nowy i skasuje Cię za robotę, która zajmie mu z 15 minut - jak przez 10 będzie palił peta. Musisz robić na wyłączonym zapłonie. I na zimnym silniku. Dla pewności możesz wyłączyć Aku. Jak odkręcisz od listwy wtryskowej albo odepniesz od strony obejmy to może polecieć (siknąć) trochę paliwa - resztka z przewodu. Ten przewód jest króciutki i drugi koniec jest zaciśnięty na metalowej rurce na ścianie grodziowej komory silnika. Wg ETKI to powinien być wężyk 4B0201541C - cena ori 210. Ale tu masz np. ORI za 140 PLN: https://allegro.pl/oferta/waz-paliwowy-4b0201541c-7860413346 Może Ci się Jeszcze przydać obejma N90768301. PozdrawiaMM
  5. Auto plus to jest niezły sklep ale części w grupie VAG generalnie jest mnóstwo i jak się wie że coś jest trudno dostępne to najlepiej wcześniej do nich zatelefonować i się dopytać. Mają naprawdę fachową obsługę. Ja te części kupowałem bezpośrednio w ASO i były raczej dość tanie. Jak rozebrałem to ani blacha ani guma podporowa sprężyny nie wyglądały źle. Może powinieneś się rozejrzeć za tym na szrocie? Blachę można dać do piaskowania i malowania proszkowego. Audi tradition to jest dział VAG zajmujący się częściami do starszych samochodów. Być może za jakiś czas te części będą tam dostępne. PozdrawiaMM
  6. Nie niszcz koledze marzeń i zapału. Pozwól mu samemu doświadczyć tych zadbanych samochodów i odkryć że zadbanie ograniczało się do odkurzania i pucowania wnętrza, ceramiki na lakier, wypasionego radia i "galantej" feli. A że np. gumy w zawieszeniu są Ori i właśnie obracają się w proch.... osłony termiczne podwozia poutleniały się na stykach z śrubami i same zaraz będą grały rock zamiast radia, wężyki gumowe w komorze silnika odmelduja się niedługo na wieczną służbę.... well.... teraz on będzie mógł zrobić z niego naprawdę zadbany egzemplarzy. A jak już zrobi, w co wierzę, to w razie kraksy będzie tłumaczył rzeczoznawcy że cena z jago katalogu to nie jest nawet połowa tego co włożył już w ten samochód od chwili zakupu. Mimo wszystko życzę udanej i bezproblemowej eksploatacji.
  7. 0,1A to jest około 1,2W (wata). Z dnia na dzień to Ci raczej akumulatora nie powinno załatwić. Pamiętaj, że niektóre elementu pozostają aktywne (np. odbiornik od centralnego zamka) i jakąś ilość energii muszą pobierać. W tym wątku, który wskazałeś są takie proste obliczenia i wskazanie że 0,1A to jeszcze nie powód do problemów. Na razie miałeś jeden przypadek problemu. Więc może należy zastosować się do typowego powiedzenia mechaników: Jeździć, obserwować? Może zostawiłeś włączoną jakąś lampkę np. tą do czytania mapy na tylnej kanapie. U mnie syn rutynowo zostawia to światełko włączone a ono jak jest załączone z przycisku to się nie wyłączy automatycznie jak auto przechodzi na stadby.
  8. To widzę że kupiłem te części "rzutem na taśmę" w 2018 roku. Sprawdzałem akurat części do sedana a Ty chyba potrzebujesz do avanta. Część elementów kolumny pokazuje się jako dostępna w Audi Tradition. Reszta pewnie też będzie tam dostępna ale będzie trzeba trochę poczekać. No i będzie drożej. Rzuć sobie okiem tu: https://auto-plus.pl/make.asp
  9. Niestety tam tak już miejscami jest. Październik 2019. W trakcie spaceru wychodzimy z kolegami z przejścia podziemnego pod Haupbahnhoff w Gelsenkirchen. Po 5 minutach mówię do kolegów ze tu chyba jest tunel czasoprzestrzenny bo chyba wyszliśmy z tego przejścia w Istambule.
  10. Oj....marudzisz. Tylko się trochę przygrilował
  11. Jeżeli dysponujesz VAG-iem to spróbuj może odczytać błędy zapisane w ECU i w sterowniku zegarów. W każdym możesz też w blokach pomiarowych zobaczyć jakie jest napięcie zasilania, które mierzy dany moduł. Być może uszkodził się obwód pomiaru napięcia albo znajdziesz inne błędy, które nakierują Cię na problem. Wstępnie jeżeli mówisz że na Aku masz 12.55V a kontrolka pokazuje problem z akumulatorem to uszkodzony może być obwód pomiaru napięcia albo gdzieś jest słaby styk (może wtyczka w zegarach poluzowana) ale to gdybanie. Zasilanie poszczególnych obwodów nie jest wyłączane od razu ale po jakimś czasie. Dlatego pomiar poboru prądu należałoby zrobić po jakimś czasie od wyłączenia i zamknięcia samochodu. Tu znalazłem ciekawy wątek, który może być Ci pomocny. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3481503.html
  12. Nie wiem jaki masz obecnie przebieg i ile czasu minęło od regeneracji alternatora (a może jest "dziewiczy"), ale może to być właśnie objaw "kończącego" się alternatora. Tzn. mogły wytrzeć się szczotki i pierścienie ślizgowe na wirniku. Przytarta szczotka mogła się przywiesić a jak znów odpaliłeś to wróciła na miejsce. Może dość ma już regulator. Jeżeli usterka znów się pojawi albo kontrolka ładowania będzie się w czasie jazdy zapalała w losowych momentach a jednocześnie przebieg alternatora jest już duży, to czym prędzej umów się na regenerację alternatora. Sam zabieg (bez demontażu) w Łodzi około 250 PLN. Naprawa jest typowa i prosta ale lepiej szukać wyspecjalizowanego warsztatu. Powinni wymienić regulator napięcia (w nim siedzą szczotki), pierścienie ślizgowe i łożyska. Jak będę mili to wyszkiełkują obudowe. Moje auto od pierwszych objawów do zgonu alternatora przejechało około 5kkm. A sam alternator padł przy przebiegu około 170 kkm (a sądząc po przeciętnej kręcenia liczników to pewnie przy 270kkm ;). Żonce zawsze nie pasowało żeby odstawić wóz na jeden dzień i potem skończyła podróż do domu w polu przy -10 na termometrze A za każdym razem palił "od strzała". Sama woda na zacisku minusowym nic złego nie zrobi. Poniżej masz fotki jak u mnie wyglądały rzeczone szczotki i pierścienie.
  13. Dla mnie to jest "dayli" - codziennie 50km do pracy (w jedna stronę), mało miasta, dużo trasy. Auto ma już 300 kkm na blacie czyli....ledwo dotarty. Wóz mało problemowy ale.... Zawsze jest jakieś ale.... To ma już 20 lat no i każdy ma inny próg [email protected]#&_nia na awarie. Resztę sobie sam dośpiewaj. Osobiście wiele złego o tym wozie powiedzieć nie moge ale jestem no powiedzmy... skrzywiony. Moja żona by Ci powiedział że ja nic tylko przy samochodzie siedzę;) Moim zdaniem to już jest auto dla zapaleńców w stylu... Taaaa to ja wam pokażę że moje 1.6 w gazie od Niemca dojezdzi te 500kkm;). B5 To jest fajny pomysł na początek przygody z motoryzacja ale pod warunkiem że nie masz dwóch lewych rąk i poukładane w głowie (albo [email protected]#$&ne), że kupujesz takiego stare auto bo ma duszę i skoro przetrzymało w dobrym stanie te dwie dekady to jest tego warte. Ale nie licz że zrobisz tym wrażenie na kobiecie albo kolegach;) Podsumowując nie polecam ale nie odradzam. PozdrawiaMM
  14. Taaaaak te przebiegi to ciekawa sprawa. Jak gadam z rodziną (wpisują się w przeciętna w Niedoreczu), to w ich mniemaniu każdy Niemiec z obowiązku mieszka co najmniej 200 km od roboty i codzinnie dwa razy jeździ tam i na powrót. Osobiście codziennie dymam do roboty 55 km w jedną stronę. Dużo trasy mało miasta. Codziennie dwie godziny w samochodzie. W zeszłym roku zrobiłem 25 kkm. Nie jeżdżę nim na wakacje bo mam drugie auto w kombi. Ale niechbym miał jedno to maks 30 kkm rocznie można zrobić. Żeby nahulać dużo więcej to trzeba nic innego nie robić tylko w aucie siedzieć. Wg. mnie eksploatując auto prywatnie po prostu trudno nabić ogromny przebieg.
  15. Witaj. Większość już Ci koledzy napisali a ja tylko dodam: obejrzyj to auto od spodu. Zobacz w jakim stanie jest przednie i RÓWNIEŻ tylne zawieszenie. Z tyłu jest wózek z dość skomplikowanym układem wahaczy, zwrotnic i drążków. O ile przód jest aluminiowy i może ktoś już coś wymienił, to z tyłu oprócz wahacza wszystko jest ze stali i zazwyczaj jest dziewicze. Tam jest sporo tulei metalowo gumowych, które eroduja z powodu wieku. Co do silnika to.... No właśnie mam i B5 i B6 z 1.6 MPI i różnica jazdy jest... duża. O ile B5 waży 1300 kg i jeździ w miarę to już B6 waży prawie 1500 i jeździ.... Średnio. Bezawaryjność.... No nie jest źle ale nie spodziewaj się że pukniesz 300kkm i będziesz tylko powietrze do kół "dopompywał". Koszta nie zabijają bo to technika masowa (kuzynem jest vw a kuzynka skoda), sporo elementów jest wspólne dla koncernu VAG. Ale usterki będą moim zdaniem spowodowane wiekiem samochodu i nie chodzi tu o rudą tylko gumy i tworzywa sztuczne szczególnie te narażone na słońce, temperaturę i chemię. A tak na marginesie to jak już mnie żona wpuści do swojej B6 (taki żarcik) to spod świateł robię każdego bo ludzie to się ostatnio głównie głaskaniem stupidfonów zajmują. A potem "ło matko jakie korki" I osobiście uważam że B5 jest lepiej zrobiona od B6. Co do jakości elementow wnętrza to widać już pierwsze oznaki rządów księgowych PozdrawiaMM
×
×
  • Create New...