Jump to content

golfagn

Pasjonat
  • Content Count

    518
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

10

About golfagn

Informacje

  • First name
    Jakub
  • Location
    Łódź

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2002
  • Engine
    2.4 V6
  • Engine code
    BDV
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

838 profile views
  1. A jakie dawał wskazania w obu grupach?
  2. Wspominałeś, że wymieniałeś zbiorniczek. Może on jest trefny? Używka czy nowy był zbiornik? Takie objawy daje nieszczelne sitko w zbiorniku.
  3. Przychodzi mi do głowy jedna rzecz: zamknięte klapki dopływu powietrza. Przy spryskaniu szyby auto jest automatycznie przełączane w tryb zamkniętego obiegu i zamyka się klapka pod filtrem powietrza. Bym poszedł tym tropem. Na początek sprawdź klimę czy ma błędy i wykonaj nastawy podstawowe.
  4. Założył temat w dziale o hamulcach. Dopiero potem przeniósł.
  5. Mamy czytać ze szklanej kuli czy z fusów? Albo może chociaż napiszesz, jakie błędy masz? I co ma wspólnego poduszka powietrzna z układem hamulcowym?
  6. Przestań te bzdury wypisywać. Kilka postów wyżej napisałem podsumowanie, że benzyna lepsza i ją wybrałem. Ale i tak pewnie "czekam, żeby ktoś mi napisał, żeby brać 3 litrowego kopciucha do miasta" xD
  7. Oho Widzę kolejną osobę, która nie ma nic sensownego do dodania, ale i tak dorzuci swoje 3 grosze
  8. Brak wyposażenia, 11 letnie autko za prawie 30 tyś zł... Nawet bym nie spojrzał.
  9. Dopiero jak przeczytałem powyższy post doszedłem do wniosku, że ugryzłem to od złej strony. Nie powinienem porównywać tych dwóch silników tylko 3.0TDI i 2.8FSI. 3.0TFSI to już liga wyżej (50koni więcej). I jak na tą "ligę wyżej" to koszta wcale nie są wysokie. A gdybym porównywał 3.0TDI i 2.8FSI to bym wybrał od razu 2.8. I tym sposobem stanąłem raczej przed wyborem 2.8 lub 3.0 benzyna. A tu wszystko wszystko jest proste i jest kwestią tylko ile mocy mi potrzeba. Nie mniej dzięki za zainteresowanie!
  10. To, że benzyna zdecydowanie bardziej się nadaje do miasta ze względu na budowę, kulturę pracy i przyjemność to wiadome. Ale jak pisałem wcześniej: czy większe wydatki poniesione na zakup i utrzymanie benzyniaka by się zwróciły w przypadku zakupu diesla w ciągu 4 lat użytkowania? Diesel w zakupie tańszy 6 tysięcy, na paliwo rocznie tysiąc mniej (x4 lata to 4 tyś) razem 10 tyś lekko licząc. Za bardzo zakorkowałem moją trasę pisząc 40% trasy w mieście w korkach, po sprawdzeniu 20-25% max. Auto ma służyć do dojazdów do pracy, na wakacje i do sklepu. Dojazd do pracy to 14km w jedną stronę, z czego 8/9km w miarę szybka trasa a reszta wolniejsza lub czasem korek. Wydaje mi się, że trochę zawyżyłem koszt paliwa do diesla ok 500zł rocznie (wiem to grosze, ale w 4 lata 2 tyś wychodzi). Gdyby nie różnica w koszcie zakupu to bym nawet nie zakładał tematu. Koszty obsługi silnika to akurat plus dla benzyny, mniej przy nim roboty i to jest dla mnie wielki plus, bo nie chce mi się tracić czasu na naprawy. Panowie, gdyby ktoś zadał mi to samo pytanie: benzyna czy diesel? Bez wahania bym odpowiedział benzyna. Ale jak siada się z kartką i ołówkiem i zaczyna liczyć co wyjdzie taniej to zaczynają się schody To, że wybieram jedne z mniej ekonomicznych jednostek to fakt, ale takie mam upodobania i będę musiał za to dopłacić. Ale chcę to zrobić z głową.
  11. O co wam chodzi? Pytam się o KONKRETNĄ rzecz, a Wy wylewacie swoje żale na temat wzmacniania seryjnego silnika na który nie mam ochoty, bo zwyczajnie lubię pracę silnika V6, a wy dalej piszecie to samo i to samo. Wyraźnie w 1 poście napisałem, że nie obchodzą mnie inne silniki. Jak będę chciał wzmocnić auto to założę inny temat, i wtedy moja seria 3.0TFSI "objedzie każdego 2.0 po zwykłym chipie". Chyba muszę wspomnieć po raz 3, że wolę benzynę a nie TDI, ale chcę się upewnić przed zakupem co brać.
  12. Bartez90, nigdzie nie napisalem, że 3.0TDI to strzał w 10 do miasta. Wręcz pisałem odwrotnie, że wolę osobiście benzynę. Nie chce mi się nic tuningować, co Wam w tym nie pasuje? Przem8, a Tobie co nie pasuje? To, że chce mieć większy silnik V6 a nie R4? Pytam się was co się bardziej opłaca: diesel czy benzyna biorąc pod uwagę koszt zakupu, zużycie paliwa i ewentualne koszty części. Mano4, pamiętaj, że A6 waży sporo więcej. Tuning silnika, wzmocnienie sprzęgła itp. Idąc tym tropem to z 3.0tfsi będę miał z 450 koni spokojnie
  13. I ile wytrzyma silnik po tym chipie? To nie dla mnie. Takie rzeczy robiło się w golfach 1.8
  14. Za słaby zdecydowanie do takiego auta jak dla mnie. Nie chcę go zamęczyć, bo czasem muszę dać gazu jak się spieszę.
  15. Masz na myśli ogólnie diesle, żebym odpuścił czy 3.0? Z dogrzaniem nie będzie problemu- garaż plus Webasto też raczej będzie. DPF i EGR no fakt, będą wymagały przepalenia, ale mam 5 minut do autostrady, a w razie czego mogę doczyścić EGR własnoręczne (chociaż jak sam zauważyłeś jest to spory minus diesla jak dla mnie). Nie ukrywam, wolę benzynę. Tylko co w ogólnym rozrachunku będzie tańsze przez te 4 lata się zastanawiam.
×
×
  • Create New...