Skocz do zawartości

Rakst

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Rakst

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Gdynia

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.6 i
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB
  1. Witam, Chciałbym "odgrzać kotleta", powiedzmy że mam ten sam problem, auto po nawet krótkim postoju wymaga kilkukrotnego kręcenia rozrusznikiem aby odpaliło (2-5 razy w zależności od długości kręcenia), problemu szukałem w układzie pompy paliwa która nie chodzi na zapłonie dopiero na rozruchu i jak już auto odpali rzecz jasna, kierując się podręcznikiem "sam naprawiam audi a4 b5" sprawdziłem działania samej pompy (chodzi) zasilanie (bezpiecznik oraz napięcia na listwie na której znajduje się przekaźnik okej) oraz sterowanie tutaj nie do końca wiem czy jest okej mianowicie wg księgi powinno się to sprawdzać jakąś kontrolką (lampką) w pozycji zapłon ma się zapalić na 1 sek. na rozruchu ciągle, z braku laku sprawdzałem wartość napięcia wynik to na zapłonie stałe ~5V(brak zmian, jakiś impulsów) na rozruchu ~11V. Do pompy z tyłu między pinem 1 i 4 jest zasilanie 12V tylko na rozruchu, na zapłonie brak, między 4 i innymi nie pamiętam którym jest 5V. Jakiś czas temu gdy miałem krytyczną ilość paliwa w baku w ogóle nie mogłem odpalić kombinowałem z pozycją auta (dziób w dół i odpali) ogólnie staram się nie jeździć na rezerwie bo ilość paliwa w baku i pozycja auta w takiej sytuacji wpływa na odpalanie. Kolejną rzeczą jaką sprawdzam to przekaźnik, oznaczony nr 208 niedostępny zamiennik w hurtowniach a na allegro tylko jakieś używane, nie kontaktowałem się z serwisem audi. Jedyny błąd jaki mi wywala na kompie to 0561 - uboga mieszanka na biegu jałowym kolega sprawdzał jeszcze parametry w czasie rzeczywistym wartości zadane na sondzie lambda różnią się od realnych o kilkanaście procent. Na biegu jałowym chodzi 900 obrotów i czasem sobie pofaluje 800-1200. Kumpel twierdzi że sonda lambda do wymiany ale raczej nie ma to wpływu na problem z odpalaniem. Po głowie chodzi mi jeszcze kwestia czujnika poziomu paliwa, nie wiem jak to sprawdzić (wskaźnika poziomu na tablicy działa poprawnie). Poza problem z odpalaniem i sporadycznym falowaniem silnika na biegu jałowym nie zauważyłem spadków mocy czy nie równej pracy podczas jazdy. Jakieś pomysły?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...