Skocz do zawartości

Mateusz Żeno

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mateusz Żeno

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Sankt Augustin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

206 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mateusz Żeno

0

Reputacja

  1. Praktycznie raz w tygodniu ściągam ten węzyk z nagrzewnicy i staram się odpowietrzyc...przecież nie możliwe że po około 30 odpowiezrzeniach dalej jest powietrze...No chyba że to auto ma własne płuca Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
  2. U mnie po odkreceniu płyn się podnosi. Poza tym jest w normie. Chyba coraz bardziej myślę że to nagrzewnica Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
  3. Z racji tego że trochę pokombinowałem, zauważyłem pewną zmianę. Ostatnio jeszcze raz płukałem nagrzewnicę bo ten dźwięk przelewania się wody powodował u mnie częste postoje na sprawy fizjologiczne. Trzasnąłem parę razy karcherem z ciepłą wodą, wcześniej odkamieniacz do czajników(jakiś BIO bo podobno bardzo neutralny odczyn) i płukanie strumieniem wody. No muszę przyznać że trochę tego syfu wypluło. Teraz widzę w zbiorniczku wyrównawczym takie maluteńkie cząsteczki(jakby resztki kamienia). Poprawa była nieznaczna. Raczej poprawiło się tylko grzanie kabiny. I teraz sprawa wygląda następująco: przy wyłączonym nawiewie temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 91/93 stopnie a na postoju 96/7 gdzie po chwili spada na 94/czasami skoczy 93. Natomiast na włączonym nawiewie podczas jazdy mam 95 a podczas postoju dochodzi do 100 i również wtedy rzadko kiedy zbiorniczek wyrównawczy jest gorący. Myślicie że to jednak nagrzewnica ? Blokuje, ewentualnie zapowietrza układ? Czyżby te wszystkie czyszczenia nie były zbyt skuteczne ? Płyn mam w normie. Dodam że wystarczy delikatne przytrzymanie auta na 1800/2000 obrotów i od razu temperatura maleje i słychać te lejącą się wodę w podszybiu która zmusza mnie do częstych postojów
  4. ja jak miałem usmalony silnik bo ciekło z górnej uszczelki od pokrywy zaworów to wziąłem auto na kanał, poczekałem aż ostygnie i psikałem tym spreyem do tarcz hamulcowych. Spód wyglądał jak nowy więc polecam
  5. nie są tak twarde że nie da się gnieść bo się da no ale czuć że są twardsze. Szczególnie ten górny wąż bo dolny czasami jest gorący(szczególnie jak na postoju potrzymam na 2tys.obrotów przez jakieś 5 min). Czujnik temperatury zmieniony, chłodnica zmieniona, nagrzewnica przeczyszczona, korek zmieniony i jak pisałem termostat 2 razy. Wody nie ubywa, olej bez masła. Wkurza mnie to audi...studia bez dna. Za te kase to juz bym o 7 lat młodszą kupił. Ręcę opadają
  6. i co jakie efekty ? ja odkamieniałem ostatnio i co prawda czuć że płyn ma jakby lepszy przepływ ale cały czas słychać bulgotanie w nagrzewnicy. Mam niestety dalej tak samo jak kolega ze dopiero przy przygazowaniu leci płyn z odpowietrznika przy nagrzewnicy. I co najdziwniejsze że nie zawsze zbiornik wyrównawczy jest gorący. Termostat był 2 razy zmieniany. Na dłuższym postoju idzie do 99/100 stopni i po chwili sama temperatura spada a jak dodam gazu to szybciej maleje ale tak do 95. Podczas jazdy autostradą mam tak 93/94...czasami 92
  7. Cześć ! Dzieki za pozytywną ocene Mam dookoła trochę złomowisk i na dobrą sprawę dostęp do części jest. Pytanie teraz tylko o jakie części chodzi i czy cenowo by odpowiadało. Więc wszystko do uzgodnienia. Kolejna sprawa taka że pracuję w systemie zmianowym więc jak będziesz coś potrzebował to podskoczę w kilka miejsc,popytam o ceny i dam znać ale to tak tydzień wcześniej musiałbym co nie co wiedzieć. Pozdrawiam !
  8. Witam Wszystkich ! Mam na imię Mateusz, mieszkam w Sankt Augustin(Niemcy) a oto krótkie przedstawienie mojej Audii. -Silnik 1.6 AHL -Skórzane fotele (wcześniej welurowe) -Elektryczne szyby i lusterka -Klimatyzacja -Alufelgi 17 cali Artec Automotive -Wspomaganie, Abs -Pakiet zimowy -Lampy przód DEPO Na start w aucie wymienione całe zawieszenie Meyle HD, rozrząd z pompą wody SKF, przegub lewy SKF, amortyzatory MONROE,kompletny układ hamulcowy, kompletny układ wydechowy z końcowym wydechem JOM,wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowa chłodnica NISSEN i wiele innych drobiazgów które wychodziły w między czasie. Plany ? Przede wszystkim pozbyć się problemu z temperaturą. Na liczniku mam 90 stopni (na kanale 49 klimatroniku podczas jazdy 94 a dłuższego postoju czasami nawet 99). Odpowietrzałem już tak jak na forum pisali i łącznie już przez to bak benzyny chyba poszedł a problem za bardzo nie ustał. Z tej całej nagrzewnicy leci płyn, choć jak kilka razy ściągałem ten wężyk to tam za wiele płynu nie było. Dopiero po kilku minutach trzymania auta na obrotach wąż robi się gorący a z nim zbiorniczek wyrównawczy. Podczas normalnej jazdy woda jest ciepła i mało kiedy gorąca. Bałem się że to UPG ale zrobili w warsztacie test i w płynie nie wykazało spalin. Mam nadzieję, żę starczy mi życia na wyleczeniu mojej audii z tego problemu. Ta temperatura i poranna przelewająca się woda w nagrzewnicy doprowadza mnie do szału. Kolejna sprawa to ostatnio jakieś tarcia chyba w prawym kole zaczęły być i z dnia na dzień co raz głośniejsze. Najgorzej jest jak jestem na rondzie i mam kierownicę skręconą w lewo. Ogólnie jestem zadowolony z auta. Jak na te lata, dalej może się podobać i jest wygodne. Pozdrawiam
  9. Wymieniony...a auto dalej się grzeje. Wąż dolny zimny,za to woda w zbiorniczku lekko cieplejsza. Mechanik mówi że pompa wody...która co ciekawe była zmieniana z rozrzadem 4tys km temu
  10. tez myslalem o pompie ale widac jak z tego zbiorniczka wyrównawczego przez wężyk jest pompowana woda. czyli co, wymieniać jeszcze raz termostat ?
  11. Też męczę sie z przegrzewaniem swojej 1.6.Przed wymianą rozrządu i pompy wody było wszystko ok. Auto długo stało ze względów prawnych. Długa historia...nadająca się do "turbo kamery". Ale wracając do układu chłodzenia. Pompa wody wymieniona z 3 tys km temu razem z rozrządem. Później mechanik wymienił termostat. Dalej nic. Wyczytałem sporo na temat odpowietrzania i tak też robiłem. Zbiorniczek w górę i odpowietrzanie z wężyka nagrzewnicy. Płym zacął psikać a to i tak po dłuższym grzaniu. Przejezdza i dalej to samo. Nagrzewnica czyszczona. Sam już nie wiem co to może być. Załączam krótki filmik. Aha górny wąż gorący a dolny zimny(nawet jak sie gotuje 100 stopni). Jak odkręcę korek od zbiorniczka to temp rośnie ale wolniej. Mam wrażenie jakby łapał lewe powietrze tylko...skąd ? I w okolicy nawiewu słychać przelewającą się wodę...z lektury znalezionej na forum już wiem że to nagrzewnica ale na litość boską..jak to możliwe ?Raz zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. A więc zsunąłem wężyk z nagrzewnicy i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. Po jakiś 15 min woda w zbiorniczku się zagotowała. Był robiony test na uszczelkę pod głowicą i razcej to wykluczam. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
  12. Skoro przytrzymałeś tłumik i dźwięk ustaje tzn, że jest "usztywniony" a jak puszczasz to lata więc na chłopski rozum wydaje mi się, że masz sparciałe gumy co podtrzymują tłumik.
  13. Szukałem na prawdę sporo ale nie znalazłem nic niestety na ten temat oprócz jednego tematu gdzie ktoś przekładał silnik w passacie 1.6 na 1.8 i pisał że wydech pasuje ale wolę poznać opinie bezpośrednią. Wydech w moim avancie jest prawie całkowicie skorodowany. Poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić na spawaniu i łączył rury jakąś twardą taśmą która i tak nie jest szczelna. Efektem jest oczywiście wkurzający dźwięk dziurawego wydechu i smród w kabinie. Znalazłem audi a4 b5 1.8 z 96r na części i sprzedający za kompletny wydech ( od silnika aż po sam koniec zderzaka) krzyknął sobie 70e a to nie dużo zważając, że zostawia również katalizator który jest w moim przypadku(niestety) niezbędny żeby auto przeszło niemiecki przegląd. Z tego co porównywałem na zdjęciach wydech wygląda identycznie ale na zdjęciach wszystkiego nie widać. Wszystko będzie pasowało plug&play ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...