Hej,
Jak w temacie - A4 B8 2010 CCWA 240 manual, na wstępie napiszę, że auto jest zrobione na Stage 4. Opisze problem w paru podpunktach, żeby było to trochę łatwiejsze do czytania i ogarnięcia.
1. Zimny silnik, odpalam auto, temperatura ustawiona na HI, lekkie gazowanie <2000obr - słychać typowy dźwięk dla jakby przelewania się płynu chłodzącego.
2. Autko chodzi 40 min na postoju, temperatura silnika na zegarze wskazuje połowę, powietrze z nawiewów leciutko ciepłe. Leciutkie gazowanie <1700obr - wskazówka temperatury silnika od strzała na 90*C i gorące powietrze z nawiewów. Ale jak tylko przestanę gazować jakby tracił ciśnienie i z nawiewów znów zimne albo lekko ciepłe. Jeśli chodzi o temperaturę silnika to nie ma reguły, raz spadnie raz zostanie na 90 stopniach.
3. Jeśli już zagrzeje silnik i robię trasę, to wszystko działa jak należy, silnik się nie przegrzewa i stoi na 90*C; ale jeśli stanę na światłach albo czekając na turbinę - czasami wywali płyn przez zbiornik wyrównawczy, nie cały ale tak myślę że do 1 litra, zauważyłem że to wywalanie zbiornikiem najczęściej się zdarza jak mocno go przegonie na trasie albo w lato kiedy jest na LO czyli kiedy nagrzewnica jest zamknięta
Co dotychczas zrobiłem:
- wymiana dwóch termostatów - mały na górze przy obudowie filtra plus duży na przodzie
- wymiana korka od zbiorniczka (plus sprawdziłem go i po trasie po otworzeniu maski słychać syczenie - czyli zaworek wypuszcza jeśli jest zbyt duże ciśnienie)
- odpowietrzony kilkanaście razy na różne sposoby
- sprawdzony jeśli chodzi o szczelność UPG - testery chyba do kupy 3 producentów nie wykazały nieszczelności. Dodam też, że problem mam już od roku i wydajność auta w ogóle się nie zmieniła tak samo problem - bez zmian.
Możne znajdzie się ktoś kto będzie w stanie doradzić coś logicznego? Sporo już porobiłem przy tym aucie jeśli chodzi o Stage 4 tuning, ale jeśli chodzi o układ chłodzenia/grzania to jakaś masakra w tym aucie...
Dzięki !