
JARO/333/
Pasjonat-
Postów
82 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O JARO/333/

Informacje
-
Imię
Jarosław
-
Miasto
Szczytno
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Limuzyna
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
AVJ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
425 wyświetleń profilu
-
Silnik właśnie stracił kompresję na dwóch cylindrach 2 i 4, dziś na nowo rozkręcanie, jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy to zawory czy pierścienie bez zwalania głowicy?
-
Ciśnienie na zimnym na niskich obrotach jest 4 bary, czym silnik cieplejszy robi się coraz mniej aż do 0.8 bara.
-
Manometr sprawdzałem przy 4 barach na sprężarce i na nanometrze było plus minus 0,2 bara różnicy, przy niskich nie sprawdzałem, dziś sprawdzę, wyskalowany do 10 barów.
-
Ciąg dalszy mojego przypadku, napinacz wymieniony na bez fazera, pompa oleju wymieniona, szklanki wymienione, czyszczony smok, chłodnica oleju w podstawie czyszczona i dalej ciśnienie po rozgrzaniu silnika na wolnych 0,8 bara przy 2000 obr 2 bary, przy 3000 obr 3 bary, przy 4000 4 bary powyżej ciśnienie wzrasta ale spada do 4 barów (zawór zaczyna puszczać) podobnie było na starej pompie . Zalałem LIQUI MOLY VISCO STABIL STABILIZATOR LEPKOŚCI 2672 nic to nie zmieniło, pomocy!!!
-
Nie jako płukanka, tylko jako olej normalnie plus po przejechaniu kilku set km wlałem płukankę i zmieniłem na 5W/40, który po około 1000 planuje zlać tez po zalaniu płukanki.
-
Dokładnie tak jest, że pomiar jest przy 2000 obr. dlatego autodata i inne źródła podają przy tych obrotach jakie powinno być ciśnienie. Nie zmienia to faktu, że dopuszcza się tak niskie ciśnienie, dlaczego? albo sprawdzili że wystarczy albo tzw. postarzanie produktu.
-
Wrócę jeszcze do ciśnienia oleju, czy konstruktorzy tak zrobili, że ciśnienie jest za niskie i nie świeci kontrolka oleju? Wiem, że dobrze mi radzisz że za nisko, ale jeżeli ktoś jeździ i nie mierzy manometrem ciśnienia to robi kuku silnikowi a nawet może go zatrzeć ?
-
ok. dzięki, bawiłeś się w uniwersalne ngk bez wtyki?
-
Druga na razie nie wyrzuca błędu. Może być sonda uszkodzona i wskazywać prawidłowe wartości przy pomiarze oporności ?
-
Sprawdziłem oporności sondy przed katem, wszystko ok 3,8 ohm i 100 ohm , sprawdziłem okablowanie aż do kompa, wszystko ok. a błąd dalej wyskakuje ten sam.
-
To u mnie jest inaczej, rośnie powyżej 4 ale zawór upuszcza i mam od powiedzmy 4000 obr. i w górę cały czas 4 bary. Fakt jest taki że i tak na wolnych mam za mało i musze jeszcze z tym się pobawić.
-
Mi zawór odcina przy około 4 bar. już powyżej 4 tys.
-
Rozumiem, czy to może mieć powiązanie z tym, że w oleju który miał zrobione 300 km było bardzo dużo szlamu opiłkowego z docierania honowanych cylindrów i nowych pierścieni? czyli nie było odpowiedniego smarowania? czy docieranie samo przez się tak przebiega, bo olej zlany był bardzo ciemny i po ustaniu się była warstwa mazi opiłkowej.