Witam, tak jak w temacie mam problem iż nie zawsze acz kolwiek występuje u mnie problem z rozłączeniem turba podczas jazdy co skutkuje utratą mocy oraz mruganiem pomarańczowej kontrolki świec żarowych na desce rozdzielczej.
Od początku myślałem że to turbo, no i niby tak było. Zrobiłem regeneracje- fachowiec powiedział ze turbo przeładowywało, hm No dobra
(pewien czas było dobrze i nie wyłączało się turbo)
W trakcie problemu z tą turbawką był również problem z kopceniem auta na postoju gdy był już rozgrzany, nie zawsze kopcił ale tylko na postoju i na niebiesko
Po regeneracji wziąłem się sam za autko.
Na pierwszy ogień poszło turbo (myślałem że źle przeprowadzili regeneracje ) rozkręciłem wszystko popatrzyłem i ZONK - Wszystko było w oleju tzn węże nie węże i całe turbo. Turbo ponownie zawitało w serwisie(innym) bo myślałem że to właśnie przez nie wylatuje olej ale jak się okazało to nie to- było niby tylko źle wyregulowane.
Auto złożyłem i śmigałem, przez pewien czas było git ale teraz znowu się to dzieje..
Miałem jeszcze parę dni wolnego więc postanowiłem rozkręcić pokrywę zaworów bo musiałem uszczelkę wymienić i w trakcie tego spojrzałem na odmę.
Turbo było właśnie czyściutkie po oddaniu do drugiego serwisu, a cienki wężyk od odmy prowadzący do węża intercoolera był cały w oleju. Po nadto kolektor ssący też był cały w oleju.
Wszystko na nowo wyczyściłem razem z EGRem przy okazji (też był za***any w "sadzy") Dziś sprawdzałem to dalej rozłącza turbo
Na wężyk od odmy założyłem butelkę żeby zobaczyć co tam mi wyleci bo chyba to mi wyrzuca olej do całego układu co może skutkować kopceniem prawda ?
Przyznam że nie jestem mechanikiem ale razem z ojcem doszedłem do takiego wniosku- Ojciec remontuje ciągniki nowe jak i stare więc co nie co wie Nie martwi mnie ten olej tylko to czemu turbo się rozłącza. Zazwyczaj rozłącza się gdy przyśpieszam, jeden raz zdarzyło mi się że padło jak jechałem delikatnie ze stałą prędkością .
Ma ktoś może jakieś pomysły do czego mógłbym jeszcze zajrzeć i sprawdzić ew naprawić bądź wymienić ? I co z tą odmą, jak to ma działać i w ogole
Silnik 2.0 140ps BPW
Pozdrawiam